2026-03-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är du som klagar på källor vanligtvis, ville bara tydliggöra att du själv aldrig levererar några.

Som sagt, du kan titta tillbaka på vad du själv skrivit. Israel skulle inte ha råd med något längre krig efter 7/10, deras ekonomi skulle inte tåla ett sådant.

Hade du rätt eller fel?

lol. trodde någon att isreal inte skulle ha råd att kriga mot araber i flera år?
Citera
2026-03-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
I värsta fall får USA eliminera Ayatollor på löpande band tills oppositionen mobiliserat fram en demokratisk (läs människovänlig) regim.

Det låter inte lätt.
Citera
2026-03-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det låter inte lätt.

men nödvändigt.

Och det är inte komplext på nivå med att sänka nazityskland tex.
Citera
2026-03-04, 09:44
Medlem
Ledsensomfans avatar
Haha feministerna stöttar kvinnoförtrvckande terrorislamister. Jag är dock inte förvånad. F! har alltid varit ett vänsterextremt parti som kallar sig för feminister för att locka lägre vetande.
Citera
2026-03-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
lol. trodde någon att isreal inte skulle ha råd att kriga mot araber i flera år?

Japp, Israels ekonomi skulle kollapsa om kriget drog ut på tiden enligt en viss tomte.
Resultatet blev att Israels ekonomi blomstrade.

Får mig att ana att bedömningen kring USAs uthållighet kan vara felaktig den med.
Men vem vet, Iran kan ha förstärkning på gång som jämnar ut oddsen?

Citat:
Sudanese Islamist figure Al-Naji Abdullah called for fighting alongside Iran against the U.S. and its allies. Appearing with leaders of the Al-Bara bin Malik Brigade, he claimed they are ready to deploy drones and send fighters to Iran as the conflict escalates.

https://t.me/Israel_Middle_East_Insight/56302
Citera
2026-03-04, 09:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är korrekt att judarna daligen sparkar araberna i fittan,

vad folk självidetiferar sig som har jag ingen åsikt om, araber bor på arabiska halvön. likväl så sparkad de i fittan av judarna över hela levanten (arabiskt dna är främmande för levanten)...
Iran ligger inte på arabiska halvön och dom är inte araber. Tillbaka till skolan med dig nu och skäm inte ut dig mera.
Citera
2026-03-04, 09:46
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inte korkat. Det är det enda de kan göra eftersom de inte har en chans i en rak konfrontation mot Israels och USA:s samlade styrkor.

Sprids kriget i regionen och påverkar världsekonomin kommer pressen på USA och Israel att öka både runt om i världen och på hemmaplan. De absolut flesta vill inte ha något krig.
"Vi har ingen chans mot USA och Israel, så vi skjuter på andra länder så att vi får ännu fler mot oss."
Citera
2026-03-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Iran ligger inte på arabiska halvön och dom är inte araber. Tillbaka till skolan med dig nu och skäm inte ut dig mera.

gaza och syrien ligger itne heller på arabiska halvön. skiter som jag redan sagt i vad folk självidetiferar sig som.
Citera
2026-03-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Så är det nog, iranska folket vill nog men vågar inte. Trump vill inte heller få hem soldater i kistor.
Tror att Trump och Israel bombar på ett tag och sen säger tack o hej och lämnar över stafettpinnen till iranska folket att störta styret i landet. Tror tyvärr det återgår till ruta 0, precis som innan kriget?

Det låter troligt. Sen kommer de med jämna mellanrum åka in och bomba om Iran börjar planera för kärnvapen igen.
Citera
2026-03-04, 09:50
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
"Vi har ingen chans mot USA och Israel, så vi skjuter på andra länder så att vi får ännu fler mot oss."

Genom att utöka kriget till fler länder och i förlängningen störa världsekonomin ännu mer och dra in ännu fler civila ökar pressen på Israel och USA både runt om i världen och på deras hemmaplaner.
Citera
2026-03-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Japp, Israels ekonomi skulle kollapsa om kriget drog ut på tiden enligt en viss tomte.
Resultatet blev att Israels ekonomi blomstrade.
Kanske inte någon som fått en 2 miljonerskronors skolgång i present av... mig. sorgligt att man förstår så lite men endå utalar sig. tror det är tiktoks fel. alla kan vara "viktiga" trots att de enda de kan är att tverka...

Citat:
Får mig att ana att bedömningen kring USAs uthållighet kan vara felaktig den med.
Men vem vet, Iran kan ha förstärkning på gång som jämnar ut oddsen?

Vad jag vet så är USAs doctrin byggd kring att klara av att spöa kina i kina , och samtidigt spöa en invasion av USA från kanada, mexico + sydamerika.

så jag skulle inte oroa mig för lite strul i mellanöstern, i dagsläget så är det väll promillen av usas samlade förmåga som nytjas för att sparka mullorna i fittan.
Citera
2026-03-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Du tog mitt råd, fortsätt leva i din bubbla medans de byggs flertal moskér i varje storstad.

Eller du kanske inte ens har någon att ha barn med när man läser hur hjärndött du skriver, tror inte du attraherar många kvinnor, då är risken absolut 0,00000

Gift , och har barn ja, men jag kan flytta (har ett sånt där skalbart kneg som funkar i hela väst), så det är inget problem för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in