2026-03-03, 22:19
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Varför springer judarna till skyddsrum, om de nu påstår att sig ha försvarssystem som ska stoppa missiler och drönare?

Om de verkligen vore skyddade, hade skyddsrum naturligtvis inte behövts.

Ljuger judarna för oss om hur skyddade de är?

Ångrar sig judarna nu att de oprovocerat angrep Iran, och nu kommer få missiler regnande över sig, kommande veckor eller kanske månader? Iran producerar 100 missiler per månad, och xxx antal billiga men effektiva drönare.

Precis, det är något folk får tänka till om. Inte tro på allt vad dom säger.
Citera
2026-03-03, 22:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kända fakta.

Kända fakta som är så kända att du inte ens har en källa? Det kan inte ens vara fakta, såvida inte Iran har haft någon riktigt Elon Muskig tidsinställd avfyrninsapparat.
Citera
2026-03-03, 22:23
Medlem
Vad alla vet men tycks ha glömt: USA var våra nära allierade fram tills för ett år sedan då Trump kom till makten.

Sedan dess har han i princip dagligen hittat på sjuka saker som tom gjort den mest högerpopulistiska dåren att uppskatta att vi är en del av EU och inte ett litet ensamt land som Trump kan äta till frukost.

Exakt vad han håller på med nu får framtiden utvisa men mina gissningar är:
- Trump behövde en framgång och distraktion från allt negativt som hänt det senaste och valet i höst närmar sig.

- När Israelerna presenterade en chans att slå ut Ayatollan och andra i högsta ledningen så tyckte han det lät kul och hängde på.

- det finns ingen game plan över huvud taget

- bland alla sjuka saker som Trump håller på med så kommer detta långt ner på listan

- USA har lite att jobba på i resten av världen efter att Trump lämnat över, vilket jag numera tror faktiskt kommer hända om 3 år.
Senast redigerad av Takeseven 2026-03-03 kl. 22:28.
Citera
2026-03-03, 22:24
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Skulle du påstå att Irak var starkare 2003 än vad Iran är idag?

Det skulle jag inte vilja påstå. Men samma retorik och samma tonläge.
Ingen kan krossa och och vi ger oss på hela världen för dom som försöker.
Skrämselpropaganda var ju enorm med Saddam i spetsen.

Vem minns inte Bagdad BoB i kriget?
Nuförtiden tror jag Bagdads BoB gener lever vidare här på FB. Mkt hat emot Israel och USA och falska AI bilder på Hur Iran krossar allt och alla.

Så visst tror jag Iran har mer vapen idag men de är ju chanslösa då USA och Israel redan prickar de som de vill och sedan bara noterar man var Iran skjuter i från.

Iran har ju inte varit så smidiga genom att gå på sina grannar.

Men kan man förvänta sig något annat från pedofiler och getknullare?😂😀
Citera
2026-03-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Man kan väl bara hyra in Afrikaner som "boot on the ground"? Ligger nära också. Lör inte vara några svårigheter.
Hade inte Trump just rövknullad sina Kurdiska allierade i Syrien kunde Kurderna i Irak och Iran kanske startat ett inbördeskrig i vissa regioner. Nu är det frågan hur sugna de är.

Sen tror jag inte Iran har mycket att sätta emot inom kort. De har en viss mängd missiler och drönare men de tar slut fort och fylls inte på i någon större hastighet.

Därefter kan USA/Israel i lugn och ro bomba Republikanska gardens styrkor tills de är så pass försvagade att regimen faller eller går med på de flesta kraven för att klara sig.
Citera
2026-03-03, 22:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Precis, Iran var uppenbarligen ett hot mot Europa även om europeisk konsensus sagt att dom inte varit det.
Jag är inte så värst förvånad dock, Ryssland var inget hot heller för bara fyra år sedan, även om dom varit det under hela min livstid.

Ja, visst är det så. Ett stort antal europeiska städer ligger inom den radien.
Citera
2026-03-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej jag tror inte oftast inte på info fr X eller telegram. Då stor del är botar och propagandister där. Men har du en känd expert så är det OK. Hade du visat al-Jazeera som visar videos på både arga och glada iranier.

Du behöver inte visa mig några bevis. Men jag gissar att du vill övertyga människor att du har rätt. Annars varför är du här? Berätta vad du tycker bara? Det är väl OK. Men du har kanske viktigare att göra?

Det hade redan postats dom enstaka filmer på små firanden som förekom, jag visade dig och andra att det finns en andra sida av myntet.
Många talar utifrån löjligt förutfattade meningar, stödet för regimen är reellt om än inte överväldigande, men samtidigt är regimen mångfacetterad, ibland handlar det bara om något slags nationalistiskt deltagande.
Även kommunister kommer gråta när knugen dör, tro inget annat. Glömt Palme?

Dock förståeligt att regimkritiker inte vågade fira tillräckligt öppet, det får man ha med sig med.

Jag tror att det kan finnas en väg framåt här, Khamenei är död och det finns runt 90 miljoner människor som kan behöva en viss stabilitet.

Du med kanske?
Citera
2026-03-03, 22:28
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Hur många missiler ska Iran ha?

Realistiskt?
Sen kan man ju inte skjuta från ett ställe två ggr pga USA har satellit bilder över Iran så det är nog svårt och riskabelt att flytta runt stridsspetsar.

Känns ju som det är ganska omöjligt att Iran klarar sig i genom detta.

Förmodligen tusentals drönare och missiler undangömda i tunnelsystem i berg och så vidare, jag har ingen aning men det är vad jag tror. Det är också därför kriget kommer pågå i flera månader, kanske till och med i flera år. Ingen kommer ge upp, varken USA eller Iran. Det är samma typ av felkalkyl som med Ryssland, ett land som västerländsk media återkommande rapporterar om kommer kollapsa 'vilken dag som helst' men nu har det gått 4 år.
Senast redigerad av Rodrigo 2026-03-03 kl. 22:30.
Citera
2026-03-03, 22:28
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Israel attackerar grannländerna är väll inget nytt.
Hoppas pissrael blir jämnat med marken.

Just nu ser det ut som att dina iranska pisshundar får sina hus jämnade med marken.

Må Ayatolla Ali Khamenei vila i grisblod, på en bädd av bacon... för evigt.
Citera
2026-03-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Förmodligen tusentals drönare och missiler undangömda i tunnelsystem i berg och så vidare, jag har ingen aning men det är vad jag tror. Det är också därför kriget kommer pågå i flera månader, kanske till och med i flera år. Ingen kommer ge upp, varken USA eller Iran. Det är samma typ av felkalkyl som med Ryssland, ett land som västerländsk media återkommande rapporterar om kommer kollapsa 'vilket dag som helst' men nu har det gått 4 år.

Jag tror Trump tröttnar om en vecka eller 2 och allt återgår till det vanliga.
Citera
2026-03-03, 22:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Varför springer judarna till skyddsrum, om de nu påstår att sig ha försvarssystem som ska stoppa missiler och drönare?

Om de verkligen vore skyddade, hade skyddsrum naturligtvis inte behövts.

Ljuger judarna för oss om hur skyddade de är?

Ångrar sig judarna nu att de oprovocerat angrep Iran, och nu kommer få missiler regnande över sig, kommande veckor eller kanske månader? Iran producerar 100 missiler per månad, och xxx antal billiga men effektiva drönare.

Ungefär lika moget som förklara varför folk utrymmer när brandlarmet går men inget brinner.

Av säkerhetsskäl och de rekommendationer som finns så ska man följa de. Finns inget som är 100% säkert.

Men du är säkert det kaxiga typen som skiter i brandlarmet eller skiter använda bältet på flyget trots uppmaningar från flygvärdinnan.

Ditt Judehatet får dig att framstå som lågbegåvad i det här fallet.
Citera
2026-03-03, 22:31
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
4 veckor eller 5 veckor sa Trump, så det lär nog bli ett ständigt bombardemang ett bra tag framöver. Men jag håller med om att marktrupper måste in, annars får man inte bort revolutionsgardet. Kanske man kan rekrytera ett par hundratusen exil-iranier och beväpna dem?

Eller så börjar USA göra som moskvastaten/ukraina, gå in med drönare och jaga revolutionsgardet en och en.
Jag tolkar det som att skiten träffat fläkten eftersom Trump sa till iranska folket att de bara skulle vänta 4 dagar och sen göra uppror.
Ska de vänta 4 veckor nu?
Och vad ska revolutionsgardet hinna göra under tiden?
Om USA har förberett folk med vapen så lär de grupperna vara infiltrerade.
Vad händer nu under dessa fyra veckor?
Går revolutionsgardet och avrättar folk i hemmen medan de väntar på att Trumps fyraveckorsmens ska ta slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in