Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Nej jag tror inte oftast inte på info fr X eller telegram. Då stor del är botar och propagandister där. Men har du en känd expert så är det OK. Hade du visat al-Jazeera som visar videos på både arga och glada iranier.
Du behöver inte visa mig några bevis. Men jag gissar att du vill övertyga människor att du har rätt. Annars varför är du här? Berätta vad du tycker bara? Det är väl OK. Men du har kanske viktigare att göra?
Det hade redan postats dom enstaka filmer på små firanden som förekom, jag visade dig och andra att det finns en andra sida av myntet.
Många talar utifrån löjligt förutfattade meningar, stödet för regimen är reellt om än inte överväldigande, men samtidigt är regimen mångfacetterad, ibland handlar det bara om något slags nationalistiskt deltagande.
Även kommunister kommer gråta när knugen dör, tro inget annat. Glömt Palme?
Dock förståeligt att regimkritiker inte vågade fira tillräckligt öppet, det får man ha med sig med.
Jag tror att det kan finnas en väg framåt här, Khamenei är död och det finns runt 90 miljoner människor som kan behöva en viss stabilitet.
Du med kanske?