2026-03-03, 21:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Äsch, bara småskador som dom kan måla över i helgen.

Inget allvarligt. Kuwaits luftvärn är det största hotet so far.
Trigger happy Kuwait !!!

Små skador? Då vill jag veta hur en stor skada definieras enligt dig!

Haha tror du själv på att Kuwait skjutit ned amerikanska planen 😅?
Citera
2026-03-03, 21:30
Medlem
USA garanterar passage genom sundet och står för försäkring och garantier.

https://omni.se/a/K8n7kE

Precis som jag spekulerade i redan igår att det skulle bli högsta prio och menade att det borde vara möjligt eftersom USA är så överlägsna i luften och vattnet. Dessutom är Hornuzsundet inte så trångt.

Följ mig för de bästa spaningarna.

Imorgon är allt som vanligt och börsen kan börja stiga igen.

Tveksamt om alla länder kan utnyttja detta, Spanien är knappast på Trumps top 5-lista över favoritländer.
Senast redigerad av Takeseven 2026-03-03 kl. 21:39.
Citera
2026-03-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det fanns ett fungerande system där man utförde kontroller och det avslutade Trump. Detta är i och för sig också en förklaring, så vi avslutar diskussionen eftersom det inte fungerar när du har mens.

Det fanns ingen anledning till att tillåta den enorma satsning Iran gjort återkommande gällande anrikning av uran i samband med deras missil-program och deras uttalade mål om att utrota Israel och USA som regional stormakt.

Shit had to end. Bra att Khamenei förstod det och nu har man väl hämnats den tomten tillräckligt?

Dags för en omstart.
Citera
2026-03-03, 21:33
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Läs min post om Irans missilprogram och kapacitet att nå Europa

(FB) Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28
Här kan ni se vad sky news säger om Irans missiler inklusive karta över räckvidd:

https://youtu.be/LBviraT5L2A?si=vn6jYr62BTrGlN9l

Det är förstås inte 100% fakta men borde ge ett hum.
Citera
2026-03-03, 21:35
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Oklart vad du svamlar om, USA visar ju att dom är starkast? Man har rätt lite egna resurser på plats faktiskt, men man har ju Israel med.
Dessutom verkar gulf-staterna göra ett bra jobb i att skydda sig själva med.
Så man är konsekventa iaf även om du inte förstår det.

Det är ju ett meddelande som sänd ut här, ta det för vad du vill men jämför med situationen i Europa där man fortfarande aldrig ens tänkt på hur man ska lösa kriget Ryssland/Ukraina.

Storbritannien visar en film på den första gången en RAF F35 skjuter ner en Shahed och Macron skryter med:

Sen undrar man varför inte USA kommer till Europa och stoppar Putin åt oss.

Det handlar inte om imperialisms men även en tydlig signal till Kina att det inte är något dom borde ägna sig åt heller.

Jag skrev att USA vill ha en värld där starkast vinner, inte att de visar att de är starkast. Might makes right och imperialism, det är de mycket tydliga med. Om det är bra att få bort Irans farliga vapen och regimen, för att göra världen säkrare, så förutsätter ju det att man inte ersätter det med något liknande, vilket USA är, även om de agerar på olika sätt och av olika orsaker. Jag menar alltså att argumentet att man gör världen säkrare i det här kriget inte riktigt fungerar eller är åtminstone väldigt osäkert.
Citera
2026-03-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det framgår nog säkert av kartan var Europa är beläget och vilka länder som ingår.

Så du har ingen källa.
Citera
2026-03-03, 21:36
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
USA garanterar passage genom sundet och står för försäkring och garantier.

https://omni.se/a/K8n7kE

Precis som jag spekulerade i redan igår att det skulle bli högsta prio och menade att det borde vara möjligt eftersom USA är så överlägsna i luften och vattnet. Ä dessutom är sundet inte så trångt.

Följ mig för de bästa spaningarna.

Imorgon är allt som vanligt och börsen kan börja stiga igen.

Kommer att bli en fin wreck field. Dit judarna kan välfärda till och gråta över all olja som gått åt spillo.

"Iran var varken dagar eller veckor från att ha ett kärnvapen säger Rafael Grossi, chef för FN:s kärnvapenövervakningsorgan, till CNN.

Uttalandet kommer efter amerikanska påståenden om att Iran utgjorde kärnvapenhot.

Det fanns enligt Rafael Grossi "många oroande element" men aldrig ett systematisk program för att bygga kärnvapen, säger han till kanalen."
Senast redigerad av East.Clintfood 2026-03-03 kl. 21:45.
Citera
2026-03-03, 21:37
Medlem
Kom igen nu WW3
Kan inte Kim Jung braka av en missil nånstans.
Eller Kina attackera Taiwan.
Citera
2026-03-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Små skador? Då vill jag veta hur en stor skada definieras enligt dig!

Haha tror du själv på att Kuwait skjutit ned amerikanska planen 😅?

Kuwaitzierna är mycket stolta över att ha lyckats skjuta ner tre F-15 på 10 minuter

Världsrekord, bästa luftvärnet i regionen sedan iranierna sköt ner en 737:a från Ukraina 2020
Skickligt folk
Citera
2026-03-03, 21:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Men du förstår ju inte ens att man kan ha en negativ syn på kriget och islamism samtidigt. Det är inte svårare än så. Och det var ingen förolämpning, tvärtom.
Var har jag sagt det?
Meningslöst att ens försöka debattera med en kretin som dig.
Gå och lägg dig, vuxna debatterar.
Citera
2026-03-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du också pratat med högsta ledaren i en dröm? Jag skrev tidigare att man möjligen kunde nå södra Europa. Har någon sett Iran fyra iväg en missil längre än 2000 km? Alla menar du Allan vet. Nej alla vet inte om Irans exakta förmåga. Bara slänga ut gissningar som sanningar är bara idiotiskt.

Du förkastar rimliga påståenden och bildbevis för att du inte får dom serverade på rätt tallrik, du är inte ensam om det.

Enligt Iran så är det dom själva som begränsar räckvidden till 2000km. Varför? Jo för att regimen vill visa sig agera lydigt samtidigt som man föder i princip varannan konflikt i världen med vapen.
Den regimens uppgifter litar du på däremot. Iaf tills SVT kan bekräfta den exakta förmågan.

Du får tro vad du vill, du får orera om händelser i avlägsna länder som du läst om i böcker och i MSM hur mycket du vill osv. Antar att drömsnacket handlar om projicering.
Citera
2026-03-03, 21:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Helt ok så länge USA krossar skitregimer som Iran Venezuela Kuba...
Blir du upprörd över att planetens sämsta regimer faller?

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Var har jag sagt det?
Meningslöst att ens försöka debattera med en kretin som dig.
Gå och lägg dig, vuxna debatterar.

Här är ett exempel och det räcker. Och här har du en till komplimang: Dina förolämpningar rör mig inte i ryggen, för du är inte dum i huvudet. Jag blir bara förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in