2026-03-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
.Kostnaden för försvararen och målsägandebiträdet ska, med hänsyn till henens ekonomi och att hon blir skyldig att betala mycket pengar i skadestånd, stanna på staten.
Staten får punga ut med stålar till hen.
Hen får punga ut till buset.
Den aktuella dagen ringde det på dörren. Hon öppnade. Hon såg Evan Se gide, Phi nhas Bexreke Tewoldexmedhin, Merhxawi Michael och Danial Ahmxed. Barnen skrattade.
Evan Sexgide, Phinxhas Bereke Tewoldxemedhin, Mexrhawi Michael och Daxnial Ahmxed har berättat de inte hade ringt på hos Ursxzula Texgelström den här dagen utan att det var några flickor som han springa iväg innan Ursxzula Tegelsxtröm öppnade dörren.
Dumt att hota pojkarna när det var flickorna denna gång.
På grund av att trumaxeln ersatts av en metallstav fungerade inte vapnet. I det nuvarande skicketbetraktas vapnet somettobrukbart skarpt vapen.De objektiva förutsättningarna för att Ursxzula Tegelsxtrömska dö-mas för vapenbrott är emellertid uppfyllda trots att revolvern inte fungerade.
Vapenbrott trots icke fungerande vapen.
Hur fan skriver du människa!
Citera
2026-03-05, 18:36
Medlem
Faltas avatar
Damen hade kunnat ljugit för polisen och sagt vapen neej gud vid min ålder. Typiskt ärliga äldre svenskar som tror att ärlighet varar längst. Men hon borde i sådana fall dömts för vapenbrott. Var vapnet pluggat! Jag har i ärlighetens namn inte läst hela tråden, men 1,3år i fängelse när man är 70år är hårt.
Citera
2026-03-05, 18:39
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Jävla fyllekärring varför har hon en pistol?
Citera
2026-03-05, 19:20
Medlem
Julskinkatos avatar
Ensam äldre kvinna blir trakasserad av tonåringar, hamnar själv i fängelse.
Sossesverige.
Citera
2026-03-05, 23:18
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Lagen är dålig här. Man borde ha rätt att försvara sitt hem.

Ja, i fall som dessa kan man ändå förstå vapenlagarna i USA. Om nån jävel trakasserar en gång på gång i ens hem ska man kunna försvara sig. Och om det ska till en pistol för att få stopp på horungarna så är det så.
Citera
2026-03-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
https://www.sverigesradio.se/artikel/kvinna-i-70-arsaldern-hotade-att-skjuta-busringande-barn

Sjukaste. 1 år o 3mån kåken för en gammal kärring som fått nog. Inte sköt hon ungjävlarna

Rätt åt kvinnan. Oskyldiga spratt som busringning har vi alla gjort, så spela inte allanballan, din jäkla tönt. Att hota en unge med pistol vs busringa på en dörr, hur fan resonerar du?
Citera
2026-03-06, 00:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu handlar det inte om att någon ringde på en gång utan om att det hållit på flera år. Ungarna borde bli åtalade för ofredande

Ja, eller få gå och lägga sig utan efterrätt. Det ör ju helt beroende på deras ålder.
Citera
2026-03-06, 00:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Oavsett etnicitet på ungdjävlarna så skulle hon satt en pärla i allas pannben... Problem solved!
Citera
2026-03-06, 01:37
Medlem
Så man får alltså inte säga åt några busringande ungjävlar på skarpen längre?

Vifta med pistol var kanske lite overkill men utan pickadollen så hade ungarna säkerligen bara garvat åt tanten och fortsatt. Dom har ju hål på med detta under en längre tid.
Rätt så harmlöst hot dessutom, ungarna har inget där att göra och gör samtidigt fel.

Nej detta lär ungarna lite hut. Tanten förtjänar medalj, inte fängelse.
Senast redigerad av korvstofft 2026-03-06 kl. 01:39.
Citera
2026-03-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvenibraedan
Rätt åt kvinnan. Oskyldiga spratt som busringning har vi alla gjort, så spela inte allanballan, din jäkla tönt. Att hota en unge med pistol vs busringa på en dörr, hur fan resonerar du?

Oskyldigt spratt om det inte går till överdrift, jag tyckte mig läsa att detta pågått i 2 års tid. Jag och mina vänner plingade också på dörrar och sprang och gömde oss, det var roligt tyckte vi, men vi gjorde inte det hela tiden och i åratal.
Citera
2026-03-06, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Du är knappast trovärdig.
Jag är mer trovärdig än vad du är eftersom det jag har skrivit är fakta som går att verifiera.
Citera
2026-03-06, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Oskyldigt spratt om det inte går till överdrift, jag tyckte mig läsa att detta pågått i 2 års tid. Jag och mina vänner plingade också på dörrar och sprang och gömde oss, det var roligt tyckte vi, men vi gjorde inte det hela tiden och i åratal.

Det finns en hel del sådan här lågfrekvent terror som vissa invandrare sysslar med.
Sådant ex. som brandattentat är ju en del i det hela i hur utöva påtryckningar på någon.
Vill de ex. åt en butik, så kan de mycket väl följa upp bud med att i nästa dag krossa rutor om det inte blir som de vill.
Att ungarna håller på att terra en gammal tant i massa år kan mycket väl vara ett sätt att försöka komma över hennes lägenhet till släkt eller bekanta.
Bor själv i Malmö och man har hört en del genom åren, så jag är verkligen inte förvånad över om det där ortenbetendet har spridit sig med till Ystad.
Just gå på vad de anser som svaga är typiskt deras sätt ex. pensionärer, så sådant ska man vara observant på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in