2026-03-03, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Japp, vad spelar du?

Just nu mest Warthunder, men gillar även spel som tex Civilization och Masseffekt. Bilsimulatorer kan vara riktigt kul också, men då ska man ha en rigg för det också, vilket jag inte har för tillfället
Citera
2026-03-03, 08:14
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är inga problem om man har olika intressen snarare tvärtom!

Det håller jag med om, men nu gällde ju frågan just vad kvinnor tycker om ett visst specifikt intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men jag kan tänka mig att det är en turn off för många när man träffas och dejtar. Då vill de inte ha en man som sitter hemma och jamsar med den där kontrollen.

Utan att vara kvinna så är det min uppfattning också. Jag TROR att för många kvinnor uppfattas datorspelande som barnsligt och inte minst passivt, och därmed oattraktivt hos en man.

Citat:
Men när det rör sig om ett förhållande som pågått ett tag så är det nog ganska skönt för kvinnan att mannen sitter och jamsar med en kontroll istället för att gå ut med polarna, hinka bärs och kolla tajta rumpor i leggings som poppar förbi och får det att vibrera i kuken.

Ärligt talat tror jag inte det egentligen. Jag tror hon skulle må betydligt bättre av att han gör det sistnämnda.
Citera
2026-03-03, 12:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Ärligt talat tror jag inte det egentligen. Jag tror hon skulle må betydligt bättre av att han gör det sistnämnda.

Fast kvinnan ogillar mer att inse att mannen ser på tajta rumpor ihop med polarna.

Så därför kommer hon hellre se att han sitter hemma med en filt, kontroll och klottriga fingrar från chips och smågodis helt upptagen med någon dåligt animerad figur som ska slåss mot någon töntig drake.

Då är hon helt avslappnad när hon sitter med sin kompis i köket och glas för glas flyttar innehållet i en bag in box till sin mage samtidigt som de diskuterar det politiska läget på arbetsplatsen, i nyansen om senaste romansen eller när den nya snygga unga tjejen i receptionen fick juice över den tajta blusen så hon blev bortgjord å det var så skönt för hon är så jävla snygg ..fan också.
Citera
2026-03-03, 13:41
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Fast kvinnan ogillar mer att inse att mannen ser på tajta rumpor ihop med polarna.

Så därför kommer hon hellre se att han sitter hemma med en filt, kontroll och klottriga fingrar från chips och smågodis helt upptagen med någon dåligt animerad figur som ska slåss mot någon töntig drake.

Då är hon helt avslappnad när hon sitter med sin kompis i köket och glas för glas flyttar innehållet i en bag in box till sin mage samtidigt som de diskuterar det politiska läget på arbetsplatsen, i nyansen om senaste romansen eller när den nya snygga unga tjejen i receptionen fick juice över den tajta blusen så hon blev bortgjord å det var så skönt för hon är så jävla snygg ..fan också.

Så kan det förstås vara men som jag uppfattar det idag är många kvinnor trötta på sina passiva män som inte vill göra något som kvinnorna finner roligt och värt att göra. Datorspel är en ganska passiv aktivitet och svår att dela upplevelsen med jämfört med en kurs i drejning, danskurs, vinresa till Rhönedalen m.m. Kvinnor vill oftare vara "ute", särskilt efter barnåren.

// CC
Citera
2026-03-03, 13:50
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:

Kanske på ett grunt plan, men egentligen kommer hon må mycket bättre av att veta att han är ute, aktiv och eftertraktad. Jag tror det absolut sämsta för en kvinnas attraktion är att ha en passiv man som sitter hemma och spelar TV-spel och är allmänt tråkig.
Citera
2026-03-03, 15:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Kanske på ett grunt plan, men egentligen kommer hon må mycket bättre av att veta att han är ute, aktiv och eftertraktad. Jag tror det absolut sämsta för en kvinnas attraktion är att ha en passiv man som sitter hemma och spelar TV-spel och är allmänt tråkig.

Måste vara rubbade kvinnor som skulle finna glädje i att deras man är ute och får uppmärksamhet av kåta tjejer vad är det för trams.
Citera
2026-03-03, 15:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Så kan det förstås vara men som jag uppfattar det idag är många kvinnor trötta på sina passiva män som inte vill göra något som kvinnorna finner roligt och värt att göra. Datorspel är en ganska passiv aktivitet och svår att dela upplevelsen med jämfört med en kurs i drejning, danskurs, vinresa till Rhönedalen m.m. Kvinnor vill oftare vara "ute", särskilt efter barnåren.

// CC

Ok. Så mission är alltså att flytta mannen från spelet till drejkursen. Att det aldrig kan vara enkelt.
Citera
2026-03-03, 16:06
Medlem
Ja det skulle jag tro

kvinnor tenderar att gilla sociala spel som facebook, instagram etc över datorspel
Citera
2026-03-03, 16:14
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Måste vara rubbade kvinnor som skulle finna glädje i att deras man är ute och får uppmärksamhet av kåta tjejer vad är det för trams.

Jag är helt säker på att det är så, dock på ett undermedvetet plan och inget som skulle uttryckas i ord.

Kvinnor vill ha en man som andra kvinnor vill ha.
Citera
2026-03-03, 17:18
Medlem
Citat:
Det håller jag med om, men nu gällde ju frågan just vad kvinnor tycker om ett visst specifikt intresse.

Utan att vara kvinna så är det min uppfattning också. Jag TROR att för många kvinnor uppfattas datorspelande som barnsligt och inte minst passivt, och därmed oattraktivt hos en man.

Du verkar tro en jävla massa i många olika trådar. Du kanske skulle skippa flashback och hålla dig till kyrkan istället, så mycket som du tror?
Citera
2026-03-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC
Nej? Finns både multiplayer och co-op i många spel, särskilt vr-spel då. Hur kan det inte vara att dela upplevelsen?
Citera
2026-03-03, 17:22
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Du verkar tro en jävla massa i många olika trådar.

Haha! Ja, det är ju jobbigt nog så på ett diskussionsforum att olika människor får skriva vad de tror i godtyckliga frågor. För vissa kan detta kännas besvärligt och kränkande, medan andra kan skriva vad de själva tror och så kanske man lär sig något gemensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in