2026-03-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Islam ska inte uppmuntras, tvärtom! Om det inte krockar med arbete eller skola, får förstås muslimer fira vilka högtider de vill, i sina hem eller egna lokaler. Men det är inget vi behöver underlätta.

Sedan undrar jag hur ni tänker, som vill att våra egna svenska, europeiska, kristna högtider skulle avskaffas? Då blir det ju inget kvar, inget "kitt" som håller ihop Sverige och Europa, både nu och bakåt och framåt i tiden. Jul och Påsk är ju oerhört viktiga i vår europeiska kultur!

Och som ett par av er redan konstaterat: man MÅSTE inte fira den kristna Julen och kristna Påsken. Det är fritt fram att fira Kalle Anka-och Coca-cola-tomten-Jul, och Påskäggs-Påsk. Eller att inte fira alls och bara se det som lediga dagar. Men varför vill ni förstöra för dem som tycker att det är viktigt? Ska vi inte ha några gemensamma högtider alls, då (nästan) alla är lediga flera dagar i sträck och skolorna är stängda, och folk har tid att bjuda in släkt och vänner? Även om det innebär att resa ett antal mil, många har ju släkten utspridd i landet numera.

Appappappappapp äenäenäenäenäenäe, egna lokaler??
Det bör det väl sättas stopp för en gång för alla ??!!
Moskéerna ska rivas och dom ska fan inte ha några jävla mini-moskéer (egna lokaler) heller !!

Jul och påsk kan firas men ta bort allt religiöst helt och hållet.
Varför ska vi bry oss om figurer från MENA?
Citera
2026-03-03, 09:47
Medlem
Islam är ingen religion! Det finns ingenting av andlighet i deras idéer!

Islam handlar om förtryck, hat och underkastelse..

Om vi skulle införa någon ny högtid så röstar jag för någon av Japans tre penisfestivaler!
Hyllar bla fertiliteten, vilket skulle gagna oss.
Citera
2026-03-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Nej nej, det kommer aldrig att hända. Det fanns mussar som trodde de kunde införa nån sorts "Sharia-Light" i rättsväsendet också för några år sen men de åkte ut så det small om det! Det hör inte hemma i något civiliserat samhälle, de kan behålla det nere i sandländerna.

Vi står redan med mössan i handen.
De kommer hit och får allsköns bidrag samt betalt OM de återvänder hem.
Citera
2026-03-03, 11:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Appappappappapp äenäenäenäenäenäe, egna lokaler??
Det bör det väl sättas stopp för en gång för alla ??!!
Moskéerna ska rivas och dom ska fan inte ha några jävla mini-moskéer (egna lokaler) heller !!

Jul och påsk kan firas men ta bort allt religiöst helt och hållet.
Varför ska vi bry oss om figurer från MENA?

Jag bryr mig inte om vad de har för lokaler, bara de finansierar dem själva. Vilket antagligen inte sker idag. Och böneutrop hör inte heller hemma i den svenska gatubilden.

Detta måste ju var och en få avgöra själv. Vi HAR religionsfrihet i Sverige, och den gäller naturligtvis även infödda kristna svenskar. På samma sätt är det upp till svenskar och andra som INTE vill fira den kristna julen, att antingen ta vara på de andra delarna av julfirandet (julmaten, julgodiset, glöggen, den profana julmusiken, julgranen, julbocken och annat pynt, romantiska eller komiska julfilmer), eller helt avstå från firandet och bara se det som lediga dagar. De flesta svenskar (i alla fall barnfamiljerna) kör nog en blandning av religiösa och profana inslag.

Varför är det så viktigt för dig att bestämma hur ANDRA människor ska fira, eller om de ska få fira alls?
Senast redigerad av Merwinna 2026-03-03 kl. 12:21.
Citera
2026-03-03, 11:55
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om vad de har för lokaler, bara de finansierar dem själva. Vilket antagligen inte sker idag. Och böneutrop hör inte heller hemma i den svenska gatubilden.

Detta måste ju var och en få avgöra själv. Vi HAR religionsfrihet i Sverige, och den gäller naturligtvis även infödda kristna svenskar. På samma sätt är det upp till svenskar och andra som INTE vill fira den kristna julen, att antingen ta vara på de andra delarna av julfirandet (julmaten, julgodiset, glöggen, julgranen, julbocken och annat pynt, romantiska eller komiska julfilmer), eller helt avstå från firandet och bara se det som lediga dagar. De flesta svenskar (i alla fall barnfamiljerna) kör nog en blandning av religiösa och profana inslag.

Varför är det så viktigt för dig att bestämma hur ANDRA människor ska fira, eller om de ska få fira alls?

Hur börjar islamism? Jo, den börjar med just deras jävla lokaler där de samlas och hjärntvättar varann.
Sen, varför ska det ges frihet till något som gör folk dumma och efterblivna?
Isåfall ska det ges frihet till alla militanta vit makt-grupper också.
Citera
2026-03-03, 12:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hur börjar islamism? Jo, den börjar med just deras jävla lokaler där de samlas och hjärntvättar varann.
Sen, varför ska det ges frihet till något som gör folk dumma och efterblivna?
Isåfall ska det ges frihet till alla militanta vit makt-grupper också.

De skulle hitta ställen att träffas ändå... Men jag gillar inte att Saudi pumpar in så mycket pengar i islamiska centra i Sverige, det gör de ju inte för att vara snälla. Detta borde man kunna stoppa, men det är ytterligare en sak som våra fega statsmakter inte kommer att ta tag i.

Det finns mycket positivt i kristendomen också, och även om man inte är troende så är kristendomen en stor del av vår kultur sedan tusen år tillbaka. Därför hör det till allmänbildningen att känna till i alla fall de viktigaste av Bibelns berättelser - men man behöver ju inte tro på den övernaturliga bitarna för det. Bara att läsa böcker eller se på teaterpjäser från Europa det senaste årtusendet blir svårt, om man inte förstår hänvisningarna till Bibelns händelser och gestalter. Finns även mycket klassisk musik med religiös innebörd som hör till allmänbildningen att känna igen.
Citera
2026-03-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det har väldigt mycket med insändaren att göra eftersom den skrevs nu när islamiseringen gått så pass långt att ni vågar gå offentligt och begära eftergifter till er religion.
Du skrev ju att man ska få skriva insändare om vad som helst. Sen fel att någon vågar.
Citera
2026-03-03, 12:40
Medlem
Citat:
De skulle hitta ställen att träffas ändå... Men jag gillar inte att Saudi pumpar in så mycket pengar i islamiska centra i Sverige, det gör de ju inte för att vara snälla. Detta borde man kunna stoppa, men det är ytterligare en sak som våra fega statsmakter inte kommer att ta tag i.

Det finns mycket positivt i kristendomen också, och även om man inte är troende så är kristendomen en stor del av vår kultur sedan tusen år tillbaka. Därför hör det till allmänbildningen att känna till i alla fall de viktigaste av Bibelns berättelser - men man behöver ju inte tro på den övernaturliga bitarna för det. Bara att läsa böcker eller se på teaterpjäser från Europa det senaste årtusendet blir svårt, om man inte förstår hänvisningarna till Bibelns händelser och gestalter. Finns även mycket klassisk musik med religiös innebörd som hör till allmänbildningen att känna igen.

Svenska ledare har svårt att säga nej till arabernas miljoner.

Vi klarar oss utan äckliga Mellanösterns jävla kristendom. Det räcker med sunt bondförnuft.

Jag kan tänka med min egen hjärna, behöver inte hjälp av MENA.
Citera
2026-03-03, 13:54
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ha ha ha, ja det kan du vara om du vill. Jag skiter fullständigt i mussarnas högtider!

Notera att jag skrev 'tvingar'. Du har inget val.
Citera
2026-03-03, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vi står redan med mössan i handen.
De kommer hit och får allsköns bidrag samt betalt OM de återvänder hem.

DU stå kanske med din mössa i hand när de går förbi, men det gör inte vi andra.
Citera
2026-03-03, 16:49
Medlem
Citat:
Vem tror du vinner i ett eventuellt inbördeskrig? Blattarna eller vi som har försvaret bakom oss? Tänk efter lite nu.

Kulturberikarna har inkvoterats även inom försvaret och kommer ju inte ha några problem med att skjuta ihjäl etniska svenskar.

Frågan är hur många dom är, förhoppningsvis få!
Citera
2026-03-03, 17:05
Medlem
Citat:
DU stå kanske med din mössa i hand när de går förbi, men det gör inte vi andra.

Jag står INTE med mössan i handen.
Men våra myndigheter som delar ut bidrag och bostäder och tolkar när de behöver hjälp på tex sjukhuset eller soc.

Vilket annat land i världen kan jag få sjukhusvård och tolkhjälp och socialbidrag i som svensk?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in