2026-03-03, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/insandare/erkann-ramadan-som-svensk-hogtid-pa-samma-satt-som-julen/

"Om vi verkligen värdesätter inkludering bör alla människors religiösa högtider respekteras på samma sätt. Om vi tar den muslimska fastemånaden ramadan på allvar som en del av det svenska samhällslivet stärker det hela Sveriges sammanhållning, skriver Rahman Mrida."

Jag håller inte slls ned. Som icke-troende tycker jag inte några religiösa högtider bör respekteras. Många firar idag jul och påsk helt utan religiösa inslag, helt sekulärt. Sekulär ramadan finns inte.

Hahaha! Tänk om vi verkligen inte värdesätter inkludering då
Citera
2026-03-03, 07:11
Medlem
heliotrops avatar
Nej nej nej och åter nej!!! Sverige är en blandning av sekulärt och kristet och så ska det förbli även gällande helgdagar

Vi måste hålla islam stången!
Citera
2026-03-03, 07:41
Medlem
Vår gemensamma kalender bör fortsatt vila på den sekulära och kulturella grund som format landet under lång tid,
skriver Erik Rova (M)

Jag håller med.
Det blir farligare och farligare nu (Salafister bygger moské i Jämtland, googla medinastudenten och salafism får ni se) och jag undrar om allt detta ens går att stoppa?
Citera
2026-03-03, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Bättre att vi skippar sommarsemester och tvingar alla att vara lediga under Ramadan.

Ha ha ha, ja det kan du vara om du vill. Jag skiter fullständigt i mussarnas högtider!
Citera
2026-03-03, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag bodde/jobbade i ett annat land i många år, jag fick arbeta julafton för dom hade julen på juldagen, men inte gnällde jag för det utan fick välja ta en semeterdag eller jobba.
Julafton på jobbet var roligt, vi delade ut paket och åt god mat och slutade tidigare.

Ja se där, inga som helst bekymmer. Man måste vara lite flexibel, men enligt muslimerna så är det bara alla otrogna som ska anpassa sig efter deras skit. Men se så blir det inte!
Citera
2026-03-03, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Greatwhiteshark
Om S, V och MP vinner valet kommer den frågan vara högaktuell, ca 70 % av deras väljare är muslimer.

Möjligt, men vet att åtminstone min arbetsgivare inte kommer att hålla firman stängd under "rampampam"!
Citera
2026-03-03, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Ja se där, inga som helst bekymmer. Man måste vara lite flexibel, men enligt muslimerna så är det bara alla otrogna som ska anpassa sig efter deras skit. Men se så blir det inte!

Jag får ju inte flytta till ett ramadan-land och springa runt i bikini och utsläppt hår och äta julskinka och ha lite halvkristna traditioner så varför ska vi släppa in allt sånt här?
Jo, vi har släppt in och släppt in och SLÄPPT IN och snart är de flera än oss gammeldags vikingar.
Vi kommerr bli minoritet alldeles strax i det land vi bott i i generationer.
Dom har intagit vårt land och deras religion besegrar snart oss som står med mössan i handen och bugar välkomnande och respekterar deras traditioner och deras religion.
Citera
2026-03-03, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Dom har intagit vårt land och deras religion besegrar snart oss som står med mössan i handen och bugar välkomnande och respekterar deras traditioner och deras religion.

Nej nej, det kommer aldrig att hända. Det fanns mussar som trodde de kunde införa nån sorts "Sharia-Light" i rättsväsendet också för några år sen men de åkte ut så det small om det! Det hör inte hemma i något civiliserat samhälle, de kan behålla det nere i sandländerna.
Citera
2026-03-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag tycker inte att insändare om någonting borde vara förbjudna.
Jag tycker att islamiseringen har gått får långt.
Jag tycker också att du och din familj ska flytta tillbaka till det islamistiska skithål ni kom ifrån.
Jaha, du vill bara säga att islamiseringen gått för långt, men det har inte med insändaren, som är ämnet, att göra. Jag och min familj hör inte till ämnet, men verkar inte som om du vet något om den.
Senast redigerad av IngridBe 2026-03-03 kl. 09:08.
Citera
2026-03-03, 09:14
Medlem
Ramadan är en hel månad. Ingen har föreslagit att det ska vara helg och ledigt. Är det väl inte i muslimska länder heller.
Citera
2026-03-03, 09:19
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Jaha, du vill bara säga att islamiseringen gått för långt, men det har inte med insändaren, som är ämnet, att göra. Jag och min familj hör inte till ämnet, men verkar inte som om du vet något om den.
Det har väldigt mycket med insändaren att göra eftersom den skrevs nu när islamiseringen gått så pass långt att ni vågar gå offentligt och begära eftergifter till er religion.
Citera
2026-03-03, 09:22
Medlem
JgrpCs avatar
Nope i Sverige ska vi inte ha islam överhuvudtaget så någon muslimsk helgdag (som sossen Jämtin propagerat för) kan du fetglömma. Ser i tråden att någon kallar sig för muslim-svensk, det finns det inget som heter heller utan ta din koran och åk tillbaka till valfri öken där du och din "religion" hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in