2026-03-02, 19:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nu tänker jag att berörd moderator får tala får sitt eget beslut/forum men jag tolkar mer det som att diskussionen nått vägs ände och att möjligen kan tråden flyttas?

Det är ju snarare så att tråden spårat ur till att handla om saker som inte rör topic.

Det skulle moderatorer kunnat förhindra med hårdare moderering, naturligtvis med hjälp av rapporter.

Trådstarten i sig ligger i rätt forum så en flytt skulle bli väldigt konstig.

Som ett generellt svar så har jag också noterat det här fenomenet ibland att trådar med OK topic, OK förstainlägg och är rättplacerade men spårar ur varpå en moderator låser eller korgar där hårdare moderering hade hållit tråden vid liv med fortsatt diskussion on topic.

Det är inte snällt mot trådstartaren.
2026-03-02, 21:19
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Nu tänker jag att berörd moderator får tala får sitt eget beslut/forum men jag tolkar mer det som att diskussionen nått vägs ände och att möjligen kan tråden flyttas?
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det skulle moderatorer kunnat förhindra med hårdare moderering, naturligtvis med hjälp av rapporter.
[...]
Som ett generellt svar så har jag också noterat det här fenomenet ibland att trådar med OK topic, OK förstainlägg och är rättplacerade men spårar ur varpå en moderator låser eller korgar där hårdare moderering hade hållit tråden vid liv med fortsatt diskussion on topic.
Jag har brevväxlat lite med en moderator om detta mellan fyra ögon. Jag ska inte förekomma diskussionen här eftersom vissa saker kanske ska tas enskilt först. Även om jag inte håller med redaktionen i det aktuella fallet har jag en viss förståelse för redaktionens perspektiv.

Jag får se om vi kan komma överens innan jag säger mer om saken.
2026-03-02, 21:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har brevväxlat lite med en moderator om detta mellan fyra ögon. Jag ska inte förekomma diskussionen här eftersom vissa saker kanske ska tas enskilt först. Även om jag inte håller med redaktionen i det aktuella fallet har jag en viss förståelse för redaktionens perspektiv.

Jag får se om vi kan komma överens innan jag säger mer om saken.

Vill du fortsätta ha denna tråden öppen? Jag upplever det som att det handlar mest om den här tråden och då bör kanske PM konversationen avslutas innan det avhandlas här samtidigt.
2026-03-02, 21:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Vill du fortsätta ha denna tråden öppen? Jag upplever det som att det handlar mest om den här tråden och då bör kanske PM konversationen avslutas innan det avhandlas här samtidigt.
Det är snällt av dig att du frågar. Jag uppskattar det.

Du kan låsa den här tråden tills vidare. Jag får höra av mig om jag och redaktionen inte kan komma överens. Tack för din goda kommunikation.
2026-03-02, 21:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det är snällt av dig att du frågar. Jag uppskattar det.

Du kan låsa den här tråden tills vidare. Jag får höra av mig om jag och redaktionen inte kan komma överens. Tack för din goda kommunikation.

Då låser vi den här, och det går bra att hojta till om tråden ska öppnas igen.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in