2026-02-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det som skiljer engelskan från svenskan härvidlag är att svenskan saknar distinktion mellan evidence vs. proof.

Svenskan har enbart bevis vs. bevis, där kontexten enbart avgör vilken typ av bevis som avses.

Det här är är inga "värderingar", det är fakta. Citerade och länkade till ovan.
Vad är då skillnaden mellan evidens och bevis, enligt dig, samt varför är det så viktigt i frågan?
Citera
2026-02-28, 23:22
Medlem
Citat:
Du förstår verkligen inte att du i en seriös diskussion förväntas presentera ditt underlag om du påstår något som ifrågasätts?

Exakt. Och varför måste jag göra det, tror du?

Bra fråga, dåligt minne från din sida kanske?

Owens är tillbaka med sina videon, nu har denne en ny serie "Bride of Charlie"
Undrar om Candace var, eller är svartsjuk på Erika Kirk?
Citera
2026-03-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Jag fattar att du har en helt egen definition av ordet formellt.
Och hur ser den definitionen (i så fall) ut?
Citera
2026-03-01, 08:54
Avslutad
Citat:
Och hur ser den definitionen (i så fall) ut?
Jag noterar att tråden genomgått en välbehövlig rensning och jag tänker inte upprepa misstaget att gå OT beträffande dina ordval. Jag nöjer mig med att konstatera att du förmodligen är den enda personen i hela världen som anser att BM genomgått ett formellt könsbyte.
Citera
2026-03-01, 10:54
Avslutad
CO ger sig in i Irankonflikten med följande

Citat:
In her post on X/Twitter, Owens wrote, “In honor of Charlie, I STAND AGAINST ISRAEL,” tying the Iran campaign to Kirk’s late-2025 assassination and alleging he was “MURDERED… for this war.”

The claim landed in an already combustible online environment where Kirk’s death has repeatedly drawn conspiracy theories, including claims that were described at the time as baseless by major outlets covering the fallout around leaked messages and rival narratives inside the Right.
https://www.jpost.com/international/article-888296

Jag kan inte se att hon nu eller tidigare presenterar några bevis för sitt mycket kategoriska uttalande. Ändå finns det användare på Flashback som hävdar att hon aldrig påstår något utan att presentera bevis. Hur ligger det till med det egentligen?
Citera
2026-03-02, 20:21
Medlem
Citat:
Jag noterar att tråden genomgått en välbehövlig rensning och jag tänker inte upprepa misstaget att gå OT beträffande dina ordval. Jag nöjer mig med att konstatera att du förmodligen är den enda personen i hela världen som anser att BM genomgått ett formellt könsbyte.
Jag sopade i vanlig ordning banan med dig och vi kan nu konstatera att du inte vet vad vare sig (juridiska) bevis- eller vad formellt, är för något.

Fantastiskt med tanke på svansföringen.

Formellt könsbyte = säger bara att personen formellt har bytt kön. Dvs, det säger ingenting om huruvida personen t.ex. klär sig som (här) kvinna, eller om personen har genomgått kirurgiska, kemiska, kosmetiska, etc, ingrepp för att se mer kvinnlig ut/känna sig mer kvinnlig.

Dvs, det är inte känt om Brigitte har genomgått några ingrepp, endast att hon formellt har gått från att vara en man (Jean-Michel Trogneux) till att nu formellt vara en kvinna (Brigitte Auziere ---> Macron).

Fattar du nu?
Senast redigerad av onopono 2026-03-02 kl. 20:25.
Citera
2026-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
CO ger sig in i Irankonflikten med följande

https://www.jpost.com/international/article-888296

Jag kan inte se att hon nu eller tidigare presenterar några bevis för sitt mycket kategoriska uttalande. Ändå finns det användare på Flashback som hävdar att hon aldrig påstår något utan att presentera bevis. Hur ligger det till med det egentligen?
Vem "på Flashback" hävdar det, menar du?

Glöm ej att citera.
Citera
2026-03-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Bra fråga
Och ändå presenterar du inte ditt underlag.
Citera
2026-03-02, 20:31
Avslutad
Citat:
Vem "på Flashback" hävdar det, menar du?

Glöm ej att citera.
Jag tänkte på dig. Men om du anser att hon påstår saker utan att presentera bevis så är det naturligtvis bra och då behövs inga citat i någon riktning. Jättebra att detta är utrett.
Citera
2026-03-02, 22:16
Avslutad
Citat:
Jag sopade i vanlig ordning banan med dig och vi kan nu konstatera att du inte vet vad vare sig (juridiska) bevis- eller vad formellt, är för något.

Fantastiskt med tanke på svansföringen.

Formellt könsbyte = säger bara att personen formellt har bytt kön. Dvs, det säger ingenting om huruvida personen t.ex. klär sig som (här) kvinna, eller om personen har genomgått kirurgiska, kemiska, kosmetiska, etc, ingrepp för att se mer kvinnlig ut/känna sig mer kvinnlig.

Dvs, det är inte känt om Brigitte har genomgått några ingrepp, endast att hon formellt har gått från att vara en man (Jean-Michel Trogneux) till att nu formellt vara en kvinna (Brigitte Auziere ---> Macron).

Fattar du nu?
Så mycket förstår jag i alla fall att om BM gjort ett formellt könsbyte hade alla vetat om det. Detta eventuella könsbyte kan väl knappast bli mer informellt. Eller hur menar du att ett informellt byte i så fall skulle gått till?
Citera
2026-03-03, 15:49
Medlem
Citat:
Jag tänkte på dig. Men om du anser att hon påstår saker utan att presentera bevis så är det naturligtvis bra och då behövs inga citat i någon riktning. Jättebra att detta är utrett.
Du påstår således något som du saknar bevis för.

Varför gör du det?
Citera
2026-03-03, 15:51
Medlem
Citat:
Så mycket förstår jag i alla fall att om BM gjort ett formellt könsbyte hade alla vetat om det. Detta eventuella könsbyte kan väl knappast bli mer informellt. Eller hur menar du att ett informellt byte i så fall skulle gått till?
1. Innan könsbyte = formellt kön, man.

2. Efter könsbyte = formellt kön, kvinna.

Att sedan själva könsbytet är hemligt, gör det inte informellt, endast hemligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in