2026-03-02, 19:32
Medlem
Racooons avatar
Ponera att Iran gör en drönarattack mot ett fartyg i Suezkanalen och sänker det. DÅ kan vi snacka om bekymmer för världsekonomin.
Citera
2026-03-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu kommer två Gulfstater in i kriget

Amiral Cooper pratar med båda länderna om koordination (han vill inte utala vilka det är nu)

Iran är för fan självmordsbenägna 😅😅😅

Nja, kommer in i kriget gör de väl inte? Jag tror gulfstaterna vill hålla sig undan inblandning så länge det går.
Citera
2026-03-02, 19:33
Medlem
Det var inte jag hörde iaf men tiden får utvisa

Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nja, kommer in i kriget gör de väl inte? Jag tror gulfstaterna vill hålla sig undan inblandning så länge det går.
Citera
2026-03-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Missilen som slog ner på Cypern då? Är inte Cypern Europa? Vet vi att missilernas kapacitet slutar där?
Ta fram en karta, så kan du se att till och med Cyperns västligaste punkt ligger närmare Syrien än Europa.
Citera
2026-03-02, 19:34
Medlem
esprit21s avatar
Om det inte vore så att ayatollan förmodligen återfanns i skicket av en azerbaijansk Hors d'oeuvres hade de flesta spottat den fossila tyrannen i fejset om begravningen hölls öppen för allmänheten. Den iranska regimen har uppenbarligen ingen plan för hur de ska "överleva" mer än att skapa så mycket kaos som möjligt. De vet att dagarna är räknade oavsett vad som händer.

Även inne i Iran är stödet för USAs och Israels anfall stort, folk firar och jublar på gatorna. Inte ens när universiteten i Iran lägger ut amerikanska flaggor på marken för folk att stampa på går det som man tänkt, studenterna kliver snällt åt sidan istället för att inte besudla flaggan!

Attacken mot flickskolan måste såklart utredas. I första hand vad som hänt. Än så länge finns inga bevis för att Israel låg bakom attacken eller att det ens var några barn som dog. Det förnekar jag inte i sig, det är en skola ja, så det är mycket möjligt att det fanns barn där. Många hade inte hunnit hämta sina barn påstås det?

Däremot har man inte kunnat presentera några bevis, eller ens namngett några offer eller de som skulle varit där. Detta borde ju föräldrarna veta. Det enda man visat är en byggnad som förstörts med ryggsäckar utspridda runt omkring. Men jag är öppen för att ändra uppfattning om jag missat nåt?

Men ingen utomstående har vad jag vet kunnat bekräfta uppgifterna, man får förlita sig på statlig iransk media och det är väl inte så klokt kanske. Det man däremot vet är att skolan låg i eller intill Islamiska revolutionsgardets militära byggnader. Inget bevisar att det var Iran som smällde skolan heller ska tilläggas, men det kan det mycket väl också vara.

Det är dock inte alls otänkbart att Iran sprider falska uppgifter för att försöka ena folket mot USA och Israel, eller att de själva dödar sina egna och beskyller fienden för det. Mullorna drar sig inte för något, det vet iranierna bättre än nån annan!
Senast redigerad av esprit21 2026-03-02 kl. 19:43.
Citera
2026-03-02, 19:35
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jaså? Tkr han stått väldigt öppet? Men om han skickar tusentals amerikaner i döde lär han få det ännu tuffare.
Är ju det jag säger, han står och golfar helt öppet och behöver skärpt skydd, bilen har han redan.
Citera
2026-03-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Intressant tanke, och det är väl inte omöjligt. Men tror du folk inom regimens militär, polis, underrättelsetjänst osv generellt är lojala med ledningen? Eller är de bara lojala så länge det gynnar dem? Om man jämför ett folkligt motstånd mot en mycket väl etablerad regim (som Iran) med en främmande ockupationsmakt som inte kan språket och landet och inte heller har några kontakter i landet (som Tyskland) - så är det nog en enorm skillnad när det kommer till vilken risk en vanlig civil tar genom att delta.

Folk inom regimens militär, polis, underrättelsetjänst osv kan mycket väl byta sida. Ingen aning.

Vad gäller språket finns det ju många framförallt 20-30-åringar som kan engelska. Kan tänka mig att CIA-folk styr upp celler eller dylikt. Eller så ska man kanske inte underskatta driftiga förbannade frihetstörstande att samla ihop sitt egen motstånd. Ovanpå det har man ev. stöd av USAs militär.

Det blir iaf inte som i Irak, Syrien, Afghanistan med självmorddåd och brutala jihadistattacker mot den bredda massan.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok vatnik, då vet vi

Naww är den mytomaniska mossad agenten fortfarande kränkt 🤣😂🤣

Hur går det är USA självförsörjande på sina livsviktiga metaller som du påstod? Eller ska du hålla käften som vanligt ditt inavel.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Vi har inte sett den stora smällen ännu säger Trump. Vad menar han med den stora smällen? Atombomb?

Han menar ingenting.

Han "förhandlar", han är ju världens bästaste förhandlare och övertygad om att Iran går med på att förhandla om han hotar med "den stora smällen"...
Citera
2026-03-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nä han ska samla mer flyg och bombplanen men det är inte läge ännu då man ska först upprätta en korridor där bombplan (vanliga bombplan inte B2) kan flyga utan risk att bli beskjutet
Precis så. Först skaffar man herraväldet i luften, sen kan man bomba lite hur man vill. Dessutom lär det komma begränsade insatser på marken där man flyger in en styrka för olika ändamål. Säkra uranium, tillfångata eller eliminera vissa personer, slå ut vissa styrkor etcetera.
Citera
2026-03-02, 19:41
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hur många plan har USA att tillgå i kriget ? Och Israel? Hundratals?
Citera
2026-03-02, 19:42
Avstängd
180mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nu när börserna öppnade i USA - för första gången sedan i lördags - kan man dock se ökningarna i priser på olja t o m där. Snart även på bensin osv.
Tror du svarade fel användare nu. Förresten, logga in på left 4 dead 2 igen, vi har alltid så kul där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in