2026-03-02, 10:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficuscarica
Jag tänker att detta är bevis som styrker hennes berättelse om att han sprutade henne i vänster öga och vänster lår. Det är ju ensamt inte ett bevis på våldtäkt såklart. På sjukhuset så letade de ju inte efter sperma på höger öga tex. Naturligtvis så kan det ju kommit dit på annat sätt, men det verkar ju inte troligt att hon fabricerar en historia om att han sprutat henne i vänster öga och vänster lår och att hon sedan medvetet eller omedvetet kletad dit sperman för att de skall hitta bevis som styrker hennes berättelse. Dessutom kl 4 på natten.

Det verkar ju som att i våldtäkstmål använder man vittnesmål och de inblandades berättelser som bevisning, och att man även värderar vittnesmålen med vissa kriterier. Inte bara som vi här i tråden som tycker en massa saker. Men helt klart lämnar det ju iallafall en rättsosäkerhet här eftersom det är människor inblandade som skall tolka det hela.

Därför är det bra att J har överklagat domen till hovrätten. Till andra människor som inte har anknytning till Gotland och kan tänkas vara opartiska.

Saxhistorien verka ju helt galen.

Han kommer antagligen fällas i hovrätten också. Tiden är inte mogen än för att våga ta tag ordentligt i den här rättsosäkerheten som faktiskt verkar ha uppstått inom sexualmål. Vem vill liksom ta tag i detta och vara den som driver detta när man bara ser vilken galla som spys över oss som ifrågasätter vissa domar.
2026-03-02, 10:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficuscarica
Nu handlade ju mina påståenden och dina följd frågor här om kokainpåverkan och hur det påverkar hjärnan. Du frågade om jag hade läst hur hon uppfattade honom och jag svarade.

Huruvida tjatsex är olagligt eller inte har jag aldrig berört.

Men vari ligger våldtäkten på grund att han frågat flera gånger? Tycker du att det blir våldtäkt så hon säger att hon kanske kände sig lite rädd eftersom han var längre och äldre än henne? Ska det räcka för fällande dom och 3 år i fängelse?

Finns det en möjlighet att tjejen kände sig "billig" och "utnyttjad" då han gick därifrån efter toan och inte verkade vidare intresserad av henne? Är det en helt orimlig tankebana?
2026-03-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men vari ligger våldtäkten på grund att han frågat flera gånger? Tycker du att det blir våldtäkt så hon säger att hon kanske kände sig lite rädd eftersom han var längre och äldre än henne? Ska det räcka för fällande dom och 3 år i fängelse?

Finns det en möjlighet att tjejen kände sig "billig" och "utnyttjad" då han gick därifrån efter toan och inte verkade vidare intresserad av henne? Är det en helt orimlig tankebana?

Nä att hon kände sig billig och utnyttjad är den främsta anledningen till att hon anmälde som jag ser det
2026-03-02, 11:50
Medlem
Man ser tydligt hur feministerna daltar med tjejer, inget eget ansvar. Våldtäkt är att man tvingar någon till sex här finns inte ens någon antydan till våld hot eller tvång utan tjejen är helt frivillig och så ska staten sen städa upp för hennes lösaktighet och lägga skulden på killen, sjuk värld denna anmälan borde hamnat i papperskorgen
2026-03-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Hon har all anledning att ljuga och fara med osanning det räcker för att man som objektiv ska ta hennes uppgifter med en nypa salt, ni däremot är partiska som fan det är därför ni kommer till fel slutsatser

Samma ickesvar igen. Du går altså helt på dina misogyna fördomar.
2026-03-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
.
Ingenting är helt uteslutet men det är osannolikt när hennes version luktar efterhsbdskonstruktion lång väg

På vilket sätt verkar det vara en efterhandskonstruktion? Hon återberättade händelseförloppet tämligen omgående.

Den dömde gärningsmannen har däremot gjort en hel del för att undvika polisen och blivit retappad med flertalet lögner. Därvidlag är det antagligt att han hittar på efter hand för att försöka slingra sig ur knipan han satt sig i
2026-03-02, 18:59
Medlem
Citat:
Jag tycker att rättssäkerheten är viktig. Jag har som sagt ingen personlig koppling överhuvud taget till detta fallet. Kan du tala om för mig varför beviskravet i våldtäktsmål är så mycket lägre än i andra typer av mål? Och tycker du att det ska vara så?

Det var inte riktigt vad jag frågade. Men du lägger oerhört mycket tid på att misskreditera målsägande och hennes ansvar. Men inga funderingar alls om den dömdes eventuella skuld eller betende.

Alla normalt funtade personer anser att rättsäkerheten är viktig. Det finns tydliga riktlinjer från högsta domstolen kring bevisvärdering i våldtäktsmål.

"Högsta domstolen (HD) ställer höga beviskrav vid våldtäkt, där det ska vara "ställt utom rimligt tvivel" att den tilltalade är skyldig. I "ord mot ord"-situationer krävs ofta stödbevisning, såsom vittnesmål om målsägandens tillstånd efteråt, rättsintyg eller att berättelsen är mycket detaljerad, konsekvent och sammanhängande."
2026-03-02, 19:18
Medlem
Citat:
Jag är öppen för att höra hur du tänker att han har våldtagit henne? Vari ligger våldtäkten?
Att han är äldre? Att han är längre än henne? Att han har frågat henne flera gånger om hon ville följa med hem till honom?

Tycker du att det finns någon som helst anledning i sådana här fall att se saker ur den misstänktes perspektiv?

Tja, att hon vid upprepade tillfällen sagt nej till hans sexuella inviter. Han bestämmer sig då för att fösa in henne på en toalett och låsa in henne. Han drar av hennes kläder och försöker penetrera henne med hjälp av att smörja in sin lem med saliv, det går ändå inte så bra som han tänk sig. Han trycker då istället in sin penis i hennes mun utan gensvar. Han fortsätter därefter med att runka av sig i hennes ansikte. Hon uppger dessutom att hon försökte ta sig ur situationen utan framgång.

Så frågan till dig är, hur får du det till att hon frivilligt deltagit?
2026-03-02, 19:41
Medlem
Citat:
Som andra också påpekat ska det inte räcka med att vara på och fråga flera gånger för att det ska betecknas som våldtäkt. "Tjatsex" är inte olagligt, inte straffbart.

Fast nu är det ju inte tjatsex, hon har försökt ta sig ur situationen utan att lyckats. Om hon ställt upp på tjatsexet så hade hon inte försökt att lämna platsen.

Även om inte tjatsex är olagligt så förstår jag mig inte på folk som tjatar sig till sex. Hur kul är det att ligga med nån som uppenbarligen inte vill.
2026-03-03, 06:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det var inte riktigt vad jag frågade. Men du lägger oerhört mycket tid på att misskreditera målsägande och hennes ansvar. Men inga funderingar alls om den dömdes eventuella skuld eller betende.

Alla normalt funtade personer anser att rättsäkerheten är viktig. Det finns tydliga riktlinjer från högsta domstolen kring bevisvärdering i våldtäktsmål.

"Högsta domstolen (HD) ställer höga beviskrav vid våldtäkt, där det ska vara "ställt utom rimligt tvivel" att den tilltalade är skyldig. I "ord mot ord"-situationer krävs ofta stödbevisning, såsom vittnesmål om målsägandens tillstånd efteråt, rättsintyg eller att berättelsen är mycket detaljerad, konsekvent och sammanhängande."

Detta är en sak som rättsexperter, inte du och jag, kritiserar lagen för. Trovärdighet, stödbevisning, mycket detaljerad och konsekvent och sammanhängande berättelse.
Du hade väl sett videon från riksdagsseminariet? Kan inte du redogöra för vad de sade kring dessa frågor i den videon? Alltså experterna?
2026-03-03, 06:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fast nu är det ju inte tjatsex, hon har försökt ta sig ur situationen utan att lyckats. Om hon ställt upp på tjatsexet så hade hon inte försökt att lämna platsen.

Även om inte tjatsex är olagligt så förstår jag mig inte på folk som tjatar sig till sex. Hur kul är det att ligga med nån som uppenbarligen inte vill.

Ska jag behöva leta upp förhör med tjejen igen? På frågan om hon skulle ha kunnat gå därifrån så svarar hon ja, det fanns inget som hindrade henne att gå därifrån (ut från toaletten).

Det är som sagt inte olagligt så det ska inte vara en grund för fällande dom.
2026-03-03, 07:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tja, att hon vid upprepade tillfällen sagt nej till hans sexuella inviter. Han bestämmer sig då för att fösa in henne på en toalett och låsa in henne. Han drar av hennes kläder och försöker penetrera henne med hjälp av att smörja in sin lem med saliv, det går ändå inte så bra som han tänk sig. Han trycker då istället in sin penis i hennes mun utan gensvar. Han fortsätter därefter med att runka av sig i hennes ansikte. Hon uppger dessutom att hon försökte ta sig ur situationen utan framgång.

Så frågan till dig är, hur får du det till att hon frivilligt deltagit?

Hon vet redan i kön utanför toaletten vad tanken med att gå in på toaletten är, hon gör ingenting utanför toaletten för att ta sig därifrån, hon skulle enkelt ha kunnat gå därifrån, hon hade kunnat tagit kontakt med personerna bakom i kön, hon hade kunnat ropa eller vad som helst, hon följer med in på toaletten, hon säger inte nej en enda gång, hon gör inget som helst fysiskt motstånd. Hon säger själv att hon lät det ske för att få det överstökat.

Allt detta sammantaget plus att det fanns vittnesmål om att de hånglat innan gör att åtminstone jag och ett antal till härinne i tråden har svårt att se att det har begåtts en våldtäkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in