Citat:
Ursprungligen postat av
Ficuscarica
I detta fallet så har hon ju berättat före provtagningen vad som hände till läkaren, att J sprutade henne i vänster öga och vänster lår. Provtagningen togs därför i dessa områden och bekräftar att hennes berättelse stämmer.
Jag frågade om det kan finnas någon annan förklaring till hur sperman hamnade där? Så brukar rättvisan gå till i andra fall men inte i "våldtäktsfall".
Jag kan tycka att det går långt över gränsen ibland vad gäller beviskrav och det här med ställt utom rimligt tvivel men i "våldtäktsmål" existerar det ju inte.
Kan ta ett ganska nytt exempel där jag tycker det gått över gränsen. En man blir attackerad och misshandlad av en annan man. Bl.a. får han sticksår av något vasst föremål. Mannen kan tala om för polisen vem som gjort detta mot honom och strax efteråt grips den misstänkte. Den misstänkte har då brottsoffrets blod på sina händer och i fickan en sax tror jag det var också den med offrets blod på sig.
Den misstänkte säger sig vara oskyldig och påstår att han har hittat saxen i en papperskorg.
Han frias i tingsrätten då de kommer fram till att det inte går att utesluta att det gått till så som den misstänkte säger.
Jämför detta med dessa ord mot ord fall gällande våldtäkt.
Nu hoppas jag verkligen att fallet med saxen överklagas och att en annan dom faller i högre instans