2026-03-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Får ge honom vad? Prins Harry deltog också i krig och då med en stor röd tavla målad på hans rygg något Nethanyau knappast hade i sitt krig...

Jag har inte speciellt höga tankar om våra politiker här om du trodde det

Man kan säga mycket om Netanyahu men du borde kolla upp hans bakgrund lite bättre innan du yttrar dig.
Citera
2026-03-02, 18:31
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja du kanske skulle söka jobb hos CIA, efter du uppenbarligen vet bättre än dem...

Jag vet absolut inte bättre än dem. Jag konstaterar bara att Trumps uttalande förra året om att de bombat sönder Irans kärnvapenprogram till damm inte riktigt går ihop med att helgens invasion delvis motiverades med att man inte vill att Iran utvecklar kärnvapen.
Citera
2026-03-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Hur blir välden bättre av att det återigen kommer miljontals flyktingar till norden? Du kunde inte se längre än näsan din?
Fast snart kan ju många tusen iranier åka hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Missilen som slog ner på Cypern då? Är inte Cypern Europa? Vet vi att missilernas kapacitet slutar där?

Inte geografiskt, då räknas den ligga i Asien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Typiskt svensk naivitet och vår statsfinansierade public service nickar och bockar i vanlig ordning.

Inte undra på att vissa av här vägrar lyssna på trovärdiga rapportörer bara för att dom publicerar sina alster på fel plattform.
Har inte MSM sagt det så har det inte hänt..

Citerar arabisk media

"Från Iran till länder som Tyskland, Frankrike eller Storbritannien ligger avstånden på cirka 2 500–3 000+ km från Teheran. Vissa uppgifter tyder på att de mest avancerade system Iran experimenterar med kan teoretiskt nå dessa områden, särskilt om nyttolasten reduceras, men detta är inte etablerat som en bekräftad, fullt operativ kapacitet enligt öppen underrättelseinformation."
Citera
2026-03-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha du är fan hjärndöd 🤣😂🤣 seså påvisa nu där USA klarar sig utan Kinas metaller som du påstår att det gör 🙂 väntar med spänning på det!

Vilka metaller menar du att USA är beroende av Kina för?

Bara för att det heter ”sällsynta jordartsmetaller” betyder det inte att de är sällsynta. Sverige har tex massor av dem.
Citera
2026-03-02, 18:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag vet absolut inte bättre än dem. Jag konstaterar bara att Trumps uttalande förra året om att de bombat sönder Irans kärnvapenprogram till damm inte riktigt går ihop med att helgens invasion delvis motiverades med att man inte vill att Iran utvecklar kärnvapen.

Ok för Iran skulle inte kunna fortsätta försöka utveckla kärnvapen trots Usa:s attack förra året. Tvärtom verkar det ju som att Iran satt i system att strunta i vad resten av världen säger och köra sitt egna race, och nu får det konsekvenser.. Grina mer...
Citera
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Trump maler på som vanligt i sitt tal.. 😴
Han är galen. På riktigt. Stundom helt borta. Det är genuint svårt att recensera spektaklet; jag saknar faktiskt ord emellanåt. Ena sekunden talar han om fallna soldater, nästa sekund om den där påkostade Epstein-salongen för 4 miljarder och vilka häftiga skynken han tänkt slänga upp på väggarna. Wut!? Och strax därpå, knappt ett par andetag senare, försäkrar han oss om att han visst finner kriget intressant, inte tråkigt, för hade han funnit de iranska krigsspelen tråkigt, så skulle han såklart aldrig stå där och tala till oss i den permanenta underklass över huvud taget.

Sedan tappar han fokus igen. Haha. Vilket skämt.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
En bekant i USA påstår att USAs angrepp har lett till en fajt ("insane catfight") inom MAGA, och att Charlie Kirk är det största slagträet. Tydligen var han starkt emot att USA skulle ha nåt att göra med det han kallade "Israels krig med Iran", och han har lagt ut en massa social media-snuttar om det. Inklusive en poll "bland MAGA-medlemmar" som frågade om USA ska involvera sig genom att kriga med Iran och där 90% svarade "nej". Det finns också nån snutt med Vance där han tackar Kirk (efter att han dog) för att Kirk övertalade Trump att INTE angripa Iran. Och nån snutt där Kirk säger att det skulle vara "patologiskt galet" att USA skulle försöka få till ett regimskifte i Iran. Också Lindsey Graham, som gått ut hårt och stöttat Trump, får sig kring öronen. Tydligen ansåg Kirk att Graham inte var "helt frisk i huvudet" när det gällde Iran ().

De Trump-trogna försöker kontra med Kirk hade fel om en hel del, men det är litet svårt att angripa någon de i det närmaste redan helgon-förklarat. Och de som försöker argumentera mot Kirks åsikter får tydligen en jävla massa skit för att de "spottar på hans minne".

Jag försökte hitta nåt om det här online, men tydligen utspelas det bara på sociala medier (där jag inte hänger).

Det här borde förstås vara helt irrelevant, vad en massa knäppgökar tycker och tänker och tror att de vet gällande vad en död MAGAit hade för åsikter. Men det är USA, det är MAGA och det är Trump, så det är underligt nog inte alls omöjligt att det får nån effekt. Och det är ju ett faktum att Trump lovade att inte involvera USA i Mellanöstern, nåt som speglade väldigt starka åsikter inom just MAGA. Så det är inte så underligt att det nu "blossar upp". Frågan är om det är nåt övergående eller om det är en av de splittringar som diverse experter förutspått (de har dock sagt att sådana splittringar kommer först efter att Trump klivit åt sidan).
Senast redigerad av Graavarg 2026-03-02 kl. 18:37.
Citera
2026-03-02, 18:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Hur blir välden bättre av att det återigen kommer miljontals flyktingar till norden? Du kunde inte se längre än näsan din?

Inte en chans. SD och Uffe kommer inte tillåta fler.
Sedan är jag övertygad om vi kan hem en massa muslimer om Trump och Co rensar ut.
Citera
2026-03-02, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Bara för att det heter ”sällsynta jordartsmetaller” betyder det inte att de är sällsynta. Sverige har tex massor av dem.
Och hur mycket utvinner vi så vi kan sälja till USA? Att de ligger där i marken hjälper ingen just nu.
Citera
2026-03-02, 18:37
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Både Frankrike och UK har baser i området och försvarsavtal med en del Gulfstater varav vissa nu har blivit angripna av Iran.
De är alltså skyldiga att hjälpa till att försvara dessa länder.

Jag har ingen anledning att lipa av skräck, Iranska regimen har det däremot. Och du lipar av förtret över att dina kompisar, de fanatiska mullorna, visade sig inte ha mycket att sätta emot när det blev allvar. Därför du är otrevlig.
Det var inte meningen att förolämpa dig, jag blev mest lite förvånad eftersom det enda landet jag kan tänka mig är allierat med britterna i regionen är Oman och fransmännen har Djibouti, båda två små skitstater.
Det finns också några baser i Irak som tillhör USA men jänkarna har aldrig försvarat NATIONEN Irak, bara den markplätten där baserna finns.
Ryssland har åtminstonde formellt kvar sin flottbas i Syrien men Putin lyfte inte ett finger när Assad störtades.

Dock blir jag riktigt trött på att bli kallad diverse saker av fåntrattar på Flashback som endast klarar av att se världen i svart eller vitt, gott eller ont.

Dom enda som stödjer Irans mullor på Flashback bör snarare vara rysstrollen och du får gärna låta bli att bunta ihop mig med dom kräken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in