2026-03-02, 17:20
Medlem
Sunimods avatar
Enligt AP har Qatar skjutit ned två stridsflyg från Iran.
Kanske stämmer men hittar ingen mer källa på detta.

Troligen om det stämmer är det kanske gamla F14. Typ sådant som de stal i senaste filmen Top Gun.

"JUST IN: Qatar says its air force shot down 2 Iranian warplanes"

https://apnews.com/live/iran-us-israel-hezbollah-strikes-03-02-2026#0000019c-af3d-dfdf-a9df-bf7fc2ac0000
Citera
2026-03-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Trump ska hålla låda nu!

https://www.youtube.com/live/XMT5crvHvVc?si=YSHy56xO9aG3l4eU

Operation Epic Fury eller Operation Epic Fail?

Förbereder oss för 50 min skryt 5 minuter frågor.
Citera
2026-03-02, 17:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, judarna är chanslösa mot Väst om Väst bestämmer sig för att utplåna Israel.

Kommer dock inte att hända. Hur lättkränkta och känslostyrda ni judar än är kommer detta ej att ske. Vi är för kalla för att dras med i det, också vi med ögon i skallen. Vi behöver er också.

Citat:
Ursprungligen postat av David1982
😅😅😅😅 lilla gumman

400 kärnvapen gör vad ?

Du kan försöka anfalla de...och se😅 vi i väst fattar vinken
Som sagt...
Citera
2026-03-02, 17:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Både Frankrike och UK har baser i området och försvarsavtal med en del Gulfstater varav vissa nu har blivit angripna av Iran.
De är alltså skyldiga att hjälpa till att försvara dessa länder.

Jag har ingen anledning att lipa av skräck, Iranska regimen har det däremot. Och du lipar av förtret över att dina kompisar, de fanatiska mullorna, visade sig inte ha mycket att sätta emot när det blev allvar. Därför du är otrevlig.
Gulfstater är inte NATO-territorium.
Citera
2026-03-02, 17:22
Medlem
🥺 lilla gumman vet inte hur ett kärnvapen fungerar 🥺 Awww

Citat:
Som sagt...
Citera
2026-03-02, 17:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Visst, jag har tänkt på den saken med. Men som jag nyss skrev till en annan här finns det kanske långt viktigare motiv. Förmodligen är det motiverat att börja agera och inte förbli en passiv åskådare. Det förutsätter dock, misstänker jag, en korrekt bedömning av systemen. Antingen anser man att de är tillräckligt avancerade eller inte. Tror man på ett långsamt scenario, inte en dubbel exponentiell utvecklingskurva för AI, då nöjer man sig kanske med att bara titta på och samla in underrättelser från tryggt avstånd. Om inte, då markerar man garanterat tydligt för USA att man inte längre tolererar deras vilda framfart.
(FB) Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28
Kina tar en stor risk om de börjar avslöja sin kapacitet. Mycket möjligt att funktionen på deras grejer är sämre än ryssens.
Citera
2026-03-02, 17:23
Medlem
Donald Trump utesluter inte att sätta in marktrupper i Iran.

Det säger den amerikanske presidenten till New York Post.

– Alla presidenter säger "Det kommer inte bli några marktrupper". Jag säger inte det, säger Trump till tidningen.
Citera
2026-03-02, 17:25
Medlem
Citat:
Sionistkristna driver på (en tämligen nyuppfunnen teologi inom kristenheten).

Portarna till himmelska Jerusalem kommer ha namnen på de 12 judiska stammarna inskrivna på sig. Det kan bli aningen obekvämt för kristna anti-semiter likt dig, eller vad tror du?
Det är även en jude (Jesus Kristus) som ska döma dig en gång. Tänk på det.

"Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer. Och jag såg den heliga staden, det nya Jerusalem, komma ner från himlen"
"Staden hade en stor och hög mur med tolv portar, och vid portarna fanns tolv änglar. Där var också namn inskrivna: namnen på Israels barns tolv stammar." - Uppenbarelseboken 21

Det betyder inte att man behöver supporta allt Israel gör som kristen och de behöver också acceptera Jesus för att få sina själar frälsta. Men att vara anti-judar och anti-Israel som kristen är väldigt märkligt.

OnT: "President Trump does not rule out sending ground forces to Iran"

https://t.me/beholdisraelchannel/70417
Citera
Medlem
Wajis avatar
Nu står TV på 24/7 och nu blev det ju ännu bättre. Vilken hjälte🙏😍

Trump: "Den stora smällen kommer snart"
I en intervju med CNN säger den amerikanska presidenten att USA "spöar skiten ur" Iran.
– Vi har inte ens börjat slå till hårt än, den stora vågen har inte ens kommit. Den stora smällen kommer snart, säger han till CNN.
Trump berättar även i intervjun att det är oklart vem som kommer att leda Iran framöver efter ayatollans död.
– De vet inte ens vem som leder dem nu. Vi fällde 49 iranska ledare, säger Trump.
Vid klockan 17 förväntas Trump att tala till reportrar gällande Iran.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Trump utesluter inte amerikanska trupper nu i Iran 🤣😂🤣😂 går idioten all in nu eftersom han vet att han inte kan bli omvald?
Citera
2026-03-02, 17:26
Medlem
Släpp Kina, släpp Ryssland

ingen kommer rädda Iran gumman....

Regimen ska få så mkt smällar att de vågar inte skicka en kina puff till Hizbollah

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Visst, jag har tänkt på den saken med. Men som jag nyss skrev till en annan här finns det kanske långt viktigare motiv. Förmodligen är det motiverat att börja agera och inte förbli en passiv åskådare. Det förutsätter dock, misstänker jag, en korrekt bedömning av systemen. Antingen anser man att de är tillräckligt avancerade eller inte. Tror man på ett långsamt scenario, inte en dubbel exponentiell utvecklingskurva för AI, då nöjer man sig kanske med att bara titta på och samla in underrättelser från tryggt avstånd. Om inte, då markerar man garanterat tydligt för USA att man inte längre tolererar deras vilda framfart.
(FB) Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28
Citera
2026-03-02, 17:27
Medlem
🥺 men Iran kan lägga ner sitt hat så slipper de dessa smärtsamma erfarenheter eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Trump utesluter inte amerikanska trupper nu i Iran 🤣😂🤣😂 går idioten all in nu eftersom han vet att han inte kan bli omvald?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in