2026-03-02, 17:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Usrael är verkligen duktiga på att få folk att hata dem.
Folk köper inte USAs "rädda världen från ondska" trams längre om man bortser från 50+are. Inte ens amerikaner tror på det.

Trump visar nu att alla presidenter kontrolleras av judar och MAGA håller därför på att krackelera:

https://youtu.be/UEsPyxIoDH8?si=_5GBs4MFM8FpKDws
Det roliga är att folk på allvar tror att Israel styr Väst, när judarna inte skulle bestå ens en dag utan USA.
Citera
Medlem
Dolores du som oroar dig för USAs krigsekonomi...

Hur är Irans då?

Jag menar....30 år har ju Iran investerat på kärnvapenprogrammet.... 3 triljoner dollar totalt allt inom detta...allt utplånades på 12 dagar 🥺 Det var bara förspelet .

24 timmar detta år har Israel bombat mer än dessa 12 dagar 2025

Varför är du inte orolig för Irans ekonomi ...

Folket kommer lyncha prästerna efter detta 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
De skjuter ju ner sig själva från luften så det finns nog fler sätt än ett att komma runt dem. Tunnlar, till exempel. Långa, långa tunnlar har de kanske grävt?
Senast redigerad av David1982 2026-03-02 kl. 17:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Sanningen är att av alla länder i världen så kommer Kina lida mest av det här kriget. Energimässigt och finansiellt.
I fjol fyllde Kina på sina lager rejält med olja, så där ligger de skapligt bra till.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Faktum kvarstår: USA är den enda landet i historien som använt kärnvapen. The history predicts the future. USA är ett HOT mot världen och borde kontrolleras och bevakas strikt.

USA är det enda landet i historien som uppfunnit kärnvapen...
Citera
2026-03-02, 17:02
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Jag kan inget om militär strategi men visst är det omöjligt att bomba bort en regim? Måste väl till en markinvasion likt det som skedde i Irak när man störtade Saddam Hussein.
Det gick utan boots on the ground i Serbien 1999 och Italien 1943.
Citera
2026-03-02, 17:03
Medlem
Det därför Israel slog skiten av arab League utan usa 48,56,67😅😅😅😅 och araberna kan inte slåss utan Sovjet och utan 7 andra arab länder

USA vapen kom in 1969 under Golda Meir

jag gissar att det är svårt att smälta för mussar och nassar🥺

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det roliga är att folk på allvar tror att Israel styr Väst, när judarna inte skulle bestå ens en dag utan USA.
Citera
2026-03-02, 17:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
I fjol fyllde Kina på sina lager rejält med olja, så där ligger de skapligt bra till.
Räcker inte långt om Iran tillfaller Väst och handelsvägar in i EU och USA försvåras av tullar och stängda gränser. Även Ryssland ska ju ha sitt av oljan 😏
Citera
2026-03-02, 17:05
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Kanske. Vi får se. De gör det sannolikt inte nu men bedömer Kina att USA har tagit på sig mer än de kan hantera, varför skulle de inte välja att stödja en viktigt partner i regionen? Jag utesluter inget. USA har förmodligen åtagit sig för mycket, det verkar i alla fall så.

Kina har aldrig blandat sig i Mellanöstern förut så jag ser inte varför de skulle göra det den här gången.

Och som sagt är USA en låååångt mycket viktigare partner för Kina än vad Iran är.
Citera
2026-03-02, 17:06
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Det är inte judarna i Israel som kontrollerar USA. Det är judarna i USA som kontrollerar USA.
Citera
Medlem
guderis avatar
Fan ju mer jag läser det gemensamma grinandet från korkade nassar, töntiga vänstermuppar och fåniga islamister här på flashback, desto mer övertygar det mig om att Israel och USA gör rätt. Döda dom där jävla skäggtomtarna en gång för alla.

Herregud vilken samling jävla loosers
Citera
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det jag stör mig mest på är den enorma dubbelmoralen: att USA anser sig ha någon slags laglig rätt att diktera vilka länder som får ha kärnvapen och vilka som inte får det...

Tänk om rollerna var ombytta? Om Kina plötsligt gick ut och deklarerade att USA inte längre får inneha kärnvapen det är hot mot Kina och världen , och därför bestämde sig för att bomba sönder deras kärnvapenprogram och likvidera presidenten. Världen hade kallat det för ett olagligt anfallskrig, men när USA gör det mot Iran kallas det för ”försvar”..
Det är inte USA som bestämmer detta utan det bestäms av Icke-spridningsavtalet från 1968.
Citera
2026-03-02, 17:08
Medlem
Det var ju på tiden att någon Gulf-stat agerade..

Citat:
Qatar: We shot down 2 Iranian Su-24 planes

Hela uttalandet i länken: https://t.me/beholdisraelchannel/70414
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in