Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Helvete vad du skriver mycket skit. Har du inte märkt att jag inte nämner rika?
Företag går på knäna. Vård/omsorg är under all kritik och det innefattar allt från förskolor till palliativ vård av gamla. Vår infrastruktur har blivit sämre.
Detta har skett samtidigt som skatter sänkts.
Det finns två ideologier när det kommer till krishantering av ett land.
1. Spara på infrastruktur och sjuka, arbetslösa, barn och gamla. De med god ekonomi klarar det ett tag. Gång på gång har vi haft högerregeringar som misslyckats med den politiken.
2. Investera. Detta är vänsterregeringars filosofi och av någon konstig anledning har det räddat landet ett flertal gånger efter att högern tappat makten.
Det har visat sig att människor utan pengar mår bättre och börjar konsumera om de får pengar. Konsumtion som bidrar till en bättre konjunktur vilket i sig skapar nya arbeten för ännu fler människor som inte har råd att konsumera.
Jo, vi ser resultatet av Tidös regeringstid och för de som kan se mer än en fråga i taget så får de underkänt. De har fixat mycket av invandringsfrågorna och inget tyder på att en vänsterregering kommer återställa den vilket gör att dessa frågor inte väger många gram av vikt i valrörelsen.
Redan veckan efter valet påstod Magdavelli att barnen i förorten svalt som en följd av den nya regeringen 😄. De verkar dom ju i alla fall ha slutat med så det är väll bara att tacka regeringen? Eller är dom döda? Madvellis populistiska utspel (en gåta för mej varför hon inte väntade 4 år med att lägga fram denna raffinerade komplott) var givetvis lika raljerande och felaktigt som dina :
Företag går på knäna. Vård och omsorg är under all kritik, och det innefattar allt från förskolor till palliativ vård av gamla. Vår infrastruktur har blivit sämre.
Men du kanske menar att det skedde långt före det att den nuvarande regeringen tillträdde? I annat fall kan jag lova dig att de hade varit precis lika ändå helt oavsett din skattesatser.
För övrigt är det inte ground breaking idéer du lägger fram. Det handlar om att bibehålla en balans i ekonomin. Riksbanken laborerar ständigt med detta. Av någon märklig anledning tror alla vänstermänniskor att man bara kan vräka ut stimulanser och höja skatter 😄. Allt åt alla? Men i själva verket är detta som att kissa på sig när det är kallt ute. Jag vill inte tro att du exempelvis inte förstår vad som händer när det finns för mycket pengar i systemet i förhållande till mängden varor och tjänster.
Men på en punkt håller jag med dig: moderater är mycket värre än sossar. Moderater har aldrig gjort något bra för Sverige. Det är till och med sossar som bidragit med de marknadsliberala reformerna i Sverige. Moderater är små skattekleptomaner som kan hitta på vilka sosse-liberala tramsgrejer som helst för att få 500 spänn mer efter skatt. Och sedan kommer sossarna och återställer ordningen, med skada som följd. Du har helt rätt!
Det mest fundamentala problemet är ändå den socialdemokratiska politiken och hegemonin, då den i grunden är skälet till att en riktig marknadsliberal politik inte fungerar här.
Ta bara en sådan sak som att halva befolkningen lever på bidrag, dvs. arbetar i offentlig sektor. Då kan man naturligtvis inte exempelvis stimulera näringslivet genom att sänka skatter. Vilket vore oerhört för ekonomin och dessutom moraliskt riktigt.
Det här kommer aldrig att ändras i Sverige. Jag kan leva med det, bara vi slipper vänsterns dagistrams och alla dessa vidriga islamister
I annat fall kommer jag definitivt hitta på något sätt att slippa betala skatt i Sverige. Inte därför jag jag villa ha mer pengar utan därför att jag inte vill nära islamism, feminister och debila tjänstemän.
När/om jag blir nästan skatte fri i Sverige kanske jag skulle donera 50 procent av min inkomst (dvs den verkliga skattesatsen) till några behjärtansvärda verksamheter. Kanske till Aron Flam så han skapa ett media imperium, eller något sjukhus, nån riktig skola, eller varför inte aktivklubb?