2026-03-02, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Ett propagandanederlag som nedskjutna stridsplan innebär kostar såklart mycket, mycket mer, pedofilmannen.
Det försvinner i bruset. Alla överlevde. Inte riktigt vad man kan säga om medlemmarna i gardet

De inavlade där och de inavlade här mår sjukt dåligt nu. Man märker vilka i tråden som mår bra och vilka som mår dåligt.
Citera
2026-03-02, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Skrev jag att det var "balanserat"?
Lär dig läsa din iqbefriade jävla sopa.

Jag skrev att det inte är patetiskt. Eller anser du att dödade amerikanske soldater och +2 miljarder i förluster är patetiskt. Jag tror inte soldaternas familjer håller med dig.
.
Pengar har väldigt liten betydelse i krig, i synnerhet för världens största ekonomi.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Händer det något eller? Är kriget slut nu? Känns som att Iran har gett upp.
Citera
Medlem
Detta är vad dina pojkvänner bekräftar 😅 då vet man att mer är döda😅

Ali Khamenei Supreme Leader of Iran28 February 2026 Killed in an airstrike on his Tehran compound

Ali ShamkhaniFormer Secretary of the Supreme National Security Council28 February 2026 Killed in targeted strikes.

Mohammad PakpourCommander of the Islamic Revolutionary Guard Corps 28 February 2026 Killed in airstrikes.

Aziz NasirzadehMinister of Defense 28 February 2026 Killed in security leadership strikes.

Mohammad Shirazi Head of the Military Office of the Supreme Leader 28 February 2026 Killed in strikes on leadership.

Hossein Jabal AmelianChairman of the Organization of Defensive Innovation and Research (SPND)28 February 2026 Killed in nuclear-related strikes.

Reza Mozaffari NiaFormer Chairman of the SPND28 February 2026 Killed in strikes.

Abdolrahim MousaviChief of the General Staff of the Iranian Armed Forces 28 February 2026 Killed in strikes on armed forces leadership.

Majid MousaviCommander of the Islamic Revolutionary Guard Corps Aerospace Force28 February 2026Killed in strikes on IRGC leadership.

Gholamreza RezaianCommander of the Islamic Republic of Iran Police Intelligence Organization28 February 2026 Killed in US-Israeli strikes.

Mohammad BaseriSenior Intelligence Ministry official 28 February 2026 Killed in US-Israeli strikes.

Mohsen DarrebaghiDeputy for Logistics and Support, General Staff of the Armed Forces of the Islamic Republic of Iran 28 February 2026 Killed in US-Israeli airstrikes targeting armed forces leadership

Bahram Hosseini Motlagh Head of Operations Planning, General Staff of the Armed Forces 28 February 2026 Killed in coordinated strikes on military command infrastructure.

Salah AsadiHead of Intelligence Directorate, Khatam-al Anbiya Central Headquarters 28 February 20

Här är namn bara från bekräftade av Iran...
😅😅 14 högsta hönsen döda på en mikrosekund

Och du tror Iran vinner😅😅😅😅😅

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Ett namn bara? Det utlovades ju 48 namn igår?

Givet era enorma "framgångar" är det förmodligen det dubbla du ska dela till oss idag - skulle nu trovärdigheten vara något du sätter ett värde på.
Citera
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jävla undergivet snömos du skriver, den kalla verkligheten är att om mullorna i Iran får kärnvapen så bryter helvetet lös.
Förklar dig gärna, väldigt intresserad.
1. Zionisterna blir tvugna sluta slakta palestinier?
2. helvetet har inte redan brutit ut?
3.Storisraeldrömmen tar slut?
Citera
2026-03-02, 11:55
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Du verkar ha missförstått vår dynamik: Jag är inte här för att debattera med dig, jag är här för att visa tråden vad du är. Att du kallar mig 'ointressant' samtidigt som du desperat tigger om min respons är ren poesi 😅🥳

Долорес, ты слишком много о себе возомнил. Ты здесь никто.
Ja det är ju i alla fall lite intressant det här eftersom du inte ens har frågat mig vilken sida jag står på utan öser anklagelser över mig som om det inte fanns en morgondag. Jag har dessutom gett dig 3-4 chanser nu - eftersom du har attackerat mig - inte jag som "desperat tigger" om dig och dina efterblivna svar.

Men det var också allt jag orkar. Trakassera gärna någon annan nu. Clown.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Jag är kolossalt imponerad över Irans förmåga att hålla ut och slå tillbaka mot alla möjliga och omöjliga amerikanska och israeliska intressen i regionen.

Ska man konvertera till islam?
Om så ändå hade varit. Utplåna Israel och sänka ett amerikansk hangarfartyg, det hade varit som en försenad julklapp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja Trump agerar som en mobbare på skolgården som slår de mindre killarna i magen och tycker att han har rätt att göra det.

Tror inte denna kampanj behöver påverka oss i Sverige och Europa så värst mycket. Konflikterna i den här regionen har blossat upp gång på gång under hela mitt liv och det som brukar hända är att oljepriset stiger en aning, börsen svajar lite och en och annan flykting beger sig från ett land till ett annat. Livet här hemma i Svea rullar på som vanligt.

I utrikespolitik är mobbare det normala. Enda undantaget i vår i historia har varit i Europa 1945-2014. Nu ser du tyvärr det mer normala. Läs Thucydides, kapitel 84–116 av Historia om det peloponnesiska kriget. AI beskrivning nedan

Melos var en neutral ö i Egeiska havet, som ville stå utanför konflikten mellan Aten och Sparta. Aten försökte få dem att gå med i sitt sjöförbund. Melos vägrade. Atenarna skickade då en styrka och försökte med diplomati först, men hotade med våld. Melierna svarade med att hålla fast vid sin neutralitet och påpekade rättvisa och gudarna som stöd. Aten svarade med den berömda Melierdialogen, som i princip säger: "Starkast har rätt; rättvisa gäller bara mellan jämbördiga. Vi agerar inte utifrån moral, utan utifrån makt.” När Melos ändå vägrade, anföll Aten och dödade männen och sålde kvinnorna och barnen i slavhandel, medan staden ödelades.

Thucydides bok är mycket viktig för am beslutsfattare och militärer. Alla bör läsa den. Jag gissar att även Kineser, ryssar och indier, Uk och Frankrik mm läser den.

Så det är det du ser nu - Realpolitik

Om vi kommer att påverkas? Det beror på längden och spridningen av kriget. Personligen kommer jag nog drabbas något.
Citera
2026-03-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja enligt Al Jazeera så beskjuter de Qatar nu.

Verkar som Iran vill eskalera till fler länder att gå in militärt. Otrevligt.

Det visar snarast på graden av desperation av det som återstår av mullorna.
Det är naturligtvis inte ett smart move att göra sig till fiende med i stort sett hela sitt närområde.
Iran har knappast någon möjlighet att på hyggligt sätt besvara attackerna från USA och Israel.
Deras grannar får lida för detta militära tillkortakommande,men på lite sikt är det naturligtvis ren galenskap att göra så.
Citera
2026-03-02, 11:57
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Händer det något eller? Är kriget slut nu? Känns som att Iran har gett upp.

De avfyrade nyligen missiler mot israel
Och just nu något vattentorn i qatar.

Men ja känns som att de börjar trappas ner lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Pengar har väldigt liten betydelse i krig, i synnerhet för världens största ekonomi.

Haha!
Säg det till de flera miljoner hemlösa Amerikaner som plöjer runt i USA.

Vilka jävla idioter ni är som tror att 2 miljarder inte är någonting. Kan garantera dig att den Amerikanska väljaren inte ser det så.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Trump har gjort ett högkvarter i lyxvillan på Mar-a-Lago.
Där satt han och poserade utan slips med andra tuppar.
Utan slips!
Är det därför kriget heter OPERATION EPIC FURY?
För att Trump tog av sig slipsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in