Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Yes! Nu fick jag dig dit jag ville: in i affekt! Härlig start på veckan
Alltså det är en väldigt speciell tillfällighet att de enda krigen du väljer att aktivt bry dig om är konflikterna som det skrivs om mest i medierna, Palestina och Ukraina. Jag själv är extremt aktiv i Ukrainatråden eftersom jag faktiskt bryr mig om Ukraina då det är vårt närområde och att Ryssland visat sig otillförlitliga vilket faktiskt kan påverka Sverige. Men om någon säger "det finns dödligare krig bland civila än Ukraina" säger jag inte emot eller blir butthurt utan då är det bara att acceptera att så är fallet. Du och dina polare däremot blir extremt butthurt när jag poängterar att ni bryr er oproportioneligt mycket om ett krig som är mindre dödligt än andra. Men visst, det om ni vill men sitt fan inte och utmåla er som moraliskt
högfärdiga individer för det är ni knappast.
Jag har redan påpekat att du ska sluta använda ordet
högfärdiga innan du lärt dig var ordet betyder min autistuske vän.
Jag är betydligt mer engagerad i Ukrainakriget än i Palestina.
Jag bryr mig förstås om Ukraina därför att ryssland är ett hot mot NATO samt att det ligger i vårt närområde.
Jag skiter i Kongo därför att Sverige var där och krigade på femtiotalet men inget blev bättre av det.
Angående Tigray är det just dom och deras allierade Eritrea som försöker ta makten i Etiopien,du var väl inte född då men Tigray och Eritrea vann inbördeskriget 1991 och styrde landet ett tag men ingenting förbättrades.
Angående Sudan är det en fråga för Carl Bildt men han vägrar ta ansvar för vad han varit delaktig i så varför ska jag bry mig.
Ingen har någonsin blivit "extremt butthurt" av dina idiotiska inlägg utan snarare frågande varför du upprepar samma skit i så många inlägg.
Du får ju ingen respons alls och det kallar du "extremt butthurt"
Men du erkände alltså att du inte gjort ett skit för dessa länders lidande utom att skriva massor av inlägg som är närmast identiska, så hur skulle du kunna vara det minsta lilla moraliskt överlägsen någon annan?
Newsflash stupid, dina inlägg påverkar inte en enda människas lidande, förutom dom stackare som läser inläggen som lider av att läsa en imbecills tvångsmässiga upprepande av samma saker i inlägg efter inlägg.
Jag är iallafall inte en falsk liten mupp som dig som påstår att min moral är bättre pga av svagbegåvade inlägg.