2026-03-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Nu klipper Qatar banden med iranska regeringen enligt aftonbladet.

Regimen måste väl fallla snart?

Japp, ännu en Gulf-stat som tröttnat.
Citat:
Qatar: Iran must pay the price for the attacks against us and against the Gulf States
Citera
2026-03-02, 11:14
Medlem
Connykrims avatar
Är bombandet över nu?

Hur långt tid tar det för irans missiler att nå diverse länder?

Antar att de har slut på vapen nu?
Citera
2026-03-02, 11:15
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Det är nästan gulligt hur du följer den ryska manualen till punkt och pricka: först spela offer och gråta om ”förföljelse”, för att i nästa sekund kräva bevis på de lögner du sprutar ur dig. Det kallas ”Firehose of Falsehood” – att dränka sanningen i brus och spela kränkt när du blir synad. Att du dessutom fiskar efter ”militära hemligheter” gör dig bara till trådens mest patetiska parodi.

Долорес, твой дешёвый спектакль окончен. Хватит врать, тебе никто не верит.
För att greppa denna logik måste jag använda AI-modell Stupinik 2.0. Eller, såvida du inte är lite schysst nu och tipsar mig om vilken modell det är som du använder? Den verkar närmast superintelligent, måste jag medge.
Citera
2026-03-02, 11:16
Medlem
USAF F-15E nedskjutet över Kuwait. Huruvida incidentenj orsakades av lokalt kuwaitiskt luftförsvar, amerikanskt opererade system eller en kombination av feltolkningar av sensorer är fortfarande oklart.
https://www.itamilradar.com/2026/03/02/usaf-f-15e-downed-over-kuwait-in-suspected-friendly-fire-incidents-highlighting-air-defense-risks-in -ongoing-iran-operations/
Citera
2026-03-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Trump, precis som många här i tråden, gillar snabba spektakulära operationer där man kan slå på stort att den och den ledaren eller generalen har sprängts.

Sen kommer verkligheten och precis som du är inne på krävs ett långvarigt engagemang som kräver oerhörda resurser för att få till varaktig fred och byggandet av en stabil demokrati.

Med tanke på Trump historik där han startar nya projekt varannan dag och lämnar gamla projekt oklara bakom sig har jag svårt att tänka mig att han är intresserad av att ta ansvar för det långvariga projekt som krävs.

Att få en långsiktig ordning på ett Islamistiskt land är givetvis otänkbart!
Citera
2026-03-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Minst fyra nedskjutna plan nu. När amerikanska piloter brinner i burar kommer man att få problem med hemmaopinionen. Trump kommer att dra sig ur nu.

Två vad vi vet. Dock 4 i besättningen totalt, dom ser ut att må bra på film och bild iaf, smärre skador kanske?
Citera
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Yes! Nu fick jag dig dit jag ville: in i affekt! Härlig start på veckan

Alltså det är en väldigt speciell tillfällighet att de enda krigen du väljer att aktivt bry dig om är konflikterna som det skrivs om mest i medierna, Palestina och Ukraina. Jag själv är extremt aktiv i Ukrainatråden eftersom jag faktiskt bryr mig om Ukraina då det är vårt närområde och att Ryssland visat sig otillförlitliga vilket faktiskt kan påverka Sverige. Men om någon säger "det finns dödligare krig bland civila än Ukraina" säger jag inte emot eller blir butthurt utan då är det bara att acceptera att så är fallet. Du och dina polare däremot blir extremt butthurt när jag poängterar att ni bryr er oproportioneligt mycket om ett krig som är mindre dödligt än andra. Men visst, det om ni vill men sitt fan inte och utmåla er som moraliskt högfärdiga individer för det är ni knappast.
Jag har redan påpekat att du ska sluta använda ordet högfärdiga innan du lärt dig var ordet betyder min autistuske vän.
Jag är betydligt mer engagerad i Ukrainakriget än i Palestina.
Jag bryr mig förstås om Ukraina därför att ryssland är ett hot mot NATO samt att det ligger i vårt närområde.

Jag skiter i Kongo därför att Sverige var där och krigade på femtiotalet men inget blev bättre av det.
Angående Tigray är det just dom och deras allierade Eritrea som försöker ta makten i Etiopien,du var väl inte född då men Tigray och Eritrea vann inbördeskriget 1991 och styrde landet ett tag men ingenting förbättrades.
Angående Sudan är det en fråga för Carl Bildt men han vägrar ta ansvar för vad han varit delaktig i så varför ska jag bry mig.

Ingen har någonsin blivit "extremt butthurt" av dina idiotiska inlägg utan snarare frågande varför du upprepar samma skit i så många inlägg.
Du får ju ingen respons alls och det kallar du "extremt butthurt"

Men du erkände alltså att du inte gjort ett skit för dessa länders lidande utom att skriva massor av inlägg som är närmast identiska, så hur skulle du kunna vara det minsta lilla moraliskt överlägsen någon annan?

Newsflash stupid, dina inlägg påverkar inte en enda människas lidande, förutom dom stackare som läser inläggen som lider av att läsa en imbecills tvångsmässiga upprepande av samma saker i inlägg efter inlägg.

Jag är iallafall inte en falsk liten mupp som dig som påstår att min moral är bättre pga av svagbegåvade inlägg.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Jag hoppas verkligen att Israel jämnas med marken

Så pratar en riktigt islamist och terrorist. Israel visar styrka och gör världen så mycket bättre.
Citera
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Desperat verkar du vara

Seyed Yahya Hamidi, Iran’s deputy intelligence minister for Israel affairs = DÖD

Jalal Pour Hossein, = DÖD

Nu får du väl ändå ge dig? Du har postat din kommentar 5 gånger. Det räcker med en gång, vill du citera alla i tråden med samma meddelande får du fan editera ditt inlägg. Är du helt dum i huvudet eller? Om något är DU desperat som korspostar för fullt för att få ut ditt meddelande din jävla trattskalle.
Citera
2026-03-02, 11:20
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
nu jävlar slog du huvudet på spiken, jag blir verkligen imponerad av din insats i tråden och hur du upplyser oss andra om att det är kostsamt att kriga.

Sen glömmer du att USA har utvecklat flera olika laser system för att skjuta ner drönare och missiler till en kostnad på mellan 1-13$ per "skott".
din extremt dåliga kalkyl på att USA skulle förbruka 2st 12-15milles missiler för varje iranmissil (vad fan nu en Iranmissil är?) som kostar 1-3mille framställer dig som tvärdum. Den kalkylen faller på sin egen orimlighet

Du får tycka vad du vill. Har ingenting emot att mullorna förgörs. Men det kostar. Fast ev är det rika oljearabländer som står för det mesta kostnaden just nu eftersom det är deras luftförsvar som får jobba.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
USAF F-15E nedskjutet över Kuwait. Huruvida incidentenj orsakades av lokalt kuwaitiskt luftförsvar, amerikanskt opererade system eller en kombination av feltolkningar av sensorer är fortfarande oklart.
https://www.itamilradar.com/2026/03/02/usaf-f-15e-downed-over-kuwait-in-suspected-friendly-fire-incidents-highlighting-air-defense-risks-in -ongoing-iran-operations/

Ett plan - Friendly fire

Piloterna landade oskadda om än tagna till sjukhus.
Citera
Avstängd
Var min lista på de döda underrättelsecheferna ok gumman? 🥺

Seyed Yahya Hamidi, Iran’s deputy intelligence minister for Israel affairs = DÖD

Jalal Pour Hossein, = DÖD

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
För att greppa denna logik måste jag använda AI-modell Stupinik 2.0. Eller, såvida du inte är lite schysst nu och tipsar mig om vilken modell det är som du använder? Den verkar närmast superintelligent, måste jag medge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in