2026-03-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vad är din källa till detta?

Aljazeera har uppgifter om attack men det var vid 5 tiden i morse.

Jag har sidorna för BBC, Aljazeera, CNN och Blomberg uppe men inget där om dina påståenden.

Är du ett islamistiskt troll som matas direkt från Iran med dina uppgifter eller hittar du på själv?

Hade varit bra om vi kunde hålla den här tråden mer objektiv.

Al Jaazera Live hade det i grafiken

Har alla kanalerna igång: BBC, Sky, CNN, Al Jaazera

Plus sajternas text-uppdatering inkl israeliska Haaretz
Citera
2026-03-02, 10:43
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är nog nu du borde bli rädd för att Iran skaffar kärnvapen.
Den mördade Ayatollan var nämligen motståndare till att skaffa kärnvapen så som han tolkade religionen. Enligt iranska källor är den som kommer att efterträda honom av en annan åsikt.
Khameini valde tydligen frivilligt att bo kvar i sin officiella bostad istället för att ta skydd i en bunker. Syftet var att kunna dö som en martyr vilket anses som den högsta äran inom shia.
På så vis inspirerar han sina trogna följare att se på kriget på samma vis. De följarna finns även utanför Iran i Väst Asien.

För min egen del är jag nog ändå mest bekymrad över oljepriset framöver. Experter talar om 100$ istället för det tidigare priset runt 70$.
Det positiva är antagligen att Trump lär tröttna på att kriga snart - det är inte tillräckligt mycket glamour kring långa krig. När de amerikanska oljebolagen gjort sina vinster och inflationen drar iväg så avslutar han.
Jo allt hänger ihop med olja, även Venezuela var enbart motiverat av olja.
Citera
2026-03-02, 10:45
Medlem
Do1oress avatar
Detta med att gräva tunnlar tvivlar åtminstone inte jag på att Iran har bemästrat. Det är inte direkt SciEnCe FIcTioN eller har jag missförstått det med?
Iran’s Fars News Agency released a new propaganda video showing a massive underground drone arsenal.

https://x.com/cwebbonline/status/2028324890122850358
Citera
2026-03-02, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
"Den som går i Khameneis fotspår kommer snart att finna sig själv tillsammans med honom i helvetets djup, tillsammans med alla de eliminerade inom ondskans axel."

Precis. Lite min poäng att de släpper en testballong för att se reaktionerna internt på stödet till Hizbollah och vad man kan förvänta sig av Libanon framgent.

Lite för tidigt, och riskabelt, att sjösätta en markinvasion där man kan riskera stöta sig med en potentiell allierad, vilket Libanon kan vara utan Hizbollah.
Citera
2026-03-02, 10:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Al Jaazera Live hade det i grafiken

Har alla kanalerna igång: BBC, Sky, CNN, Al Jaazera

Plus sajternas text-uppdatering inkl israeliska Haaretz

Aljazeera
Var rätt tidigt

"Here in Doha, we woke up this morning to the sound of explosions once again. At about 8am local time (05:00 GMT), there were two or three rounds of low but loud thuds, the kind typically heard when Patriot missile systems intercept incoming drones or missiles.""]"Here in Doha, we woke up this morning to the sound of explosions once again. At about 8am local time (05:00 GMT), there were two or three rounds of low but loud thuds, the kind typically heard when Patriot missile systems intercept incoming drones or missiles."
Citera
2026-03-02, 10:48
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Fel! Du bryr dig bara om krig och konflikter som dels finns i medierna (du är alltså såld av mediernas beskrivning av världen) och vad som passar din politiska agenda. Inte krig i närområdet (Palestina är inte vårt närområde).

Vad har du själv gjort? Har du åkt till Palestina och hjälpt till?
Du tror att du vet allt och att alla andra enbart får sina åsikter från media, samma jävla patetiska argument har du kört med i hundratals inlägg, nu gnäller du på mig för att slippa undan attbesvara frågan om du har varit volontär i dom länder du låtsas bry dig om.

Och vilken djävla politiska ideologi delar jag med HAMAS menar du?

Så du kan låtsas bry dig men hur hjälper det dom som drabbats av krigen?
Jag är trött på er autister som upprepar samma tvångstanker i majoriteten av inläggen.
Sedan skrev jag Ukraina och inte Palestina, är du ordblind också, måste vara hemskt att både vara ordblind och autist samtidigt som du försöker vara ett världssamvete trots att du inte gör ett skit i verkligheten.
Citera
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Kanske tur för Israel att
Iran ska ha skickat några missiler mot de andra länder i Mellanöstern .
Tänker att folk i de länder kanske hade krävt att gå emot Israel annars .

Ja, det är svårt att förstå logiken i att de attackerar sina muslimska bröder i regionen. Om de hoppats på någon typ av medlande roll från dem är det nog kört.
Citera
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja, hela den här grejen känns otroligt märklig. De enda jag har sett som faktiskt firar är små grupper av exiliranier utomlands -man hade ju förväntat sig att se tusentals i hela världen med människor ute på gatorna i Iran... samma med Venzuela! Det är väldigt mystiskt att man pratar om att folket vill bli befriat och hurrar över ledarens död, när det i verkligheten ser ut som tvärt om.

"Små Grupper " LMAO

Du som är en obotligt trollnisse med obefintlig trovärdighet och selektiv minne , enbart för dig :

https://www.youtube.com/watch?v=8_AiSeYsDeA

Vi hejar på dig. Även ett praktmongo kan så småningom plocka upp information som har relevans , man får aldrig ge upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Aljazeere
Var rätt tidigt

Sluta ifrågasätt hela jävla tiden.

Jag citerar kanalernas senaste nytt vad det än må vara och finns det länkar åker de med i posten.
Citera
2026-03-02, 10:50
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
” Israels militär säger att "alla alternativ ligger på bordet" när de överväger möjligheten av en markinvasion av Libanon.”
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/direktrapport-attackerna-mot-iran/?post=3a91eb35-b1e9-4863-8240-b5e55b1325db
Libanon, är det inte iranierna de ska befria?
Citera
2026-03-02, 10:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Sluta ifrågasätt hela jävla tiden.

Jag citerar kanalernas senaste nytt vad det än må vara och finns det länkar åker de med i posten.

Ok vi tar det igen.
Så du kan åka till jobbet nu.

"Here in Doha, we woke up this morning to the sound of explosions once again. At about 8am local time (05:00 GMT), there were two or three rounds of low but loud thuds, the kind typically heard when Patriot missile systems intercept incoming drones or missiles."
Citera
2026-03-02, 10:53
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ja, hela den här grejen känns otroligt märklig. De enda jag har sett som faktiskt firar är små grupper av exiliranier utomlands -man hade ju förväntat sig att se tusentals i hela världen med människor ute på gatorna i Iran... samma med Venzuela! Det är väldigt mystiskt att man pratar om att folket vill bli befriat och hurrar över ledarens död, när det i verkligheten ser ut som tvärt om.

En klar majoritet av iranier vill störta regimen, det visar alla oberoende opinionsundersökningar. Man kan ju stötta attackerna utan att ge sig ut och skrika. Det är framförallt vänstern och palestinier som gillar att dansa runt med trummor på stan och störa ordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in