2026-03-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Vi får se. Jag litar såklart mer på expertisen än random analfabet som du.

Science fiction-drönare bestyckade med sprängmedel och laserkanoner, skulle de komma i jättelika svärmar, säg 1000 stycken, bör man rimligen få stora problem att försvara sig emot. Jag kan dessutom se att Kina är intresserade av att testa det på slagfältet. Ja, de vill kan testa något hårdare ändå, till exempel svärmar som kommer laddade med kraftfulla biovapen. Men det tror du kanske att det finns ett bra försvar mot med?

i kriget mellan uralmongolerna och europas fattigaste land, så är behovet av trådstyrda drönare pga av motmedel redan väldigt högt…

jag uppskattar verkligen ditt argument att duär lat och korkad, då blir ju varje ögonblick i livet ett ”vi får se” tillfälle.
Citera
2026-03-02, 10:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://www.jpost.com/middle-east/article-888455

Det är bekräftat.

Fundamentalisters akilleshäl : De älskar döden mer än livet . Därför kommer den där efterblivna kulturen aldrig någonstans . Blodshämnd och heder för att hacka huvudet av varandra och citera koranen fram och baklänges , det kan dom.
Citera
2026-03-02, 10:14
Medlem
Iran attackerar på nytt Dubai, Abu Dhabi, Doha och Kuwait City
Citera
2026-03-02, 10:15
Medlem
Kan tipsa om Agenda free tv för er som vill följa sådana här händelser mer live.

https://youtube.com/@agendafreetv
Citera
2026-03-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://www.jpost.com/middle-east/article-888455

Det är bekräftat.

Ah, men det är två olika personer. Visst, en politiker verkar ha dött i en attack.
Citera
2026-03-02, 10:16
Medlem
” Israels militär säger att "alla alternativ ligger på bordet" när de överväger möjligheten av en markinvasion av Libanon.”
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/direktrapport-attackerna-mot-iran/?post=3a91eb35-b1e9-4863-8240-b5e55b1325db
Citera
2026-03-02, 10:17
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Man ser ingen rapportering över hur många amerikanska soldater som dött i striderna? Är det en typ av propaganda att man inte vill gå ut med det? Hålla en positiv opinion hemmavid?
Om man läser nyheterna ser man absolut rapportering om amerikanska soldater som dött i striderna. Här är några exempel:

AP
CBS
ABC

Däremot så kan det förstås vara svårt att veta den exakta siffran från en dag till nästa. Om man vill vara noggrann tar det lite tid att få dödstalet bekräftat.
Citera
2026-03-02, 10:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarbrade
Iranska folket firar. Har du sett filmerna? De rådde stort firande i Göteborg igår men även på andra platser i Sverige. De Iranska folket tackar USA, så nej Trump har rätt. De är dags att de tar över nu när deras ledare äntligen är död. Vilket också sker nu

Det är kul att du vet vad som händer i Iran just nu. Du måste sitta på någon slags palantir som kan se bortom avstängda internet och klippta kommunikationsvägar.

Det vore förstås jättefint om det iranska folket störtade sina korrupta ledare och införde demokrati i landet men historiskt sett är det inte det som brukar hända när USA går in och bombar bort regeringen i ett land.

Men jag kanske är för pessimistisk. Låt oss vänta några veckor och se vad som händer.
Citera
2026-03-02, 10:19
Avstängd
Sprick inte hennes bubbla nu
Precis som Hitler i bunkern så väntade han på ett mirakel vapen och "Steiners Counter attack" 😅😅

så tror hon att ett sänkt hangarfartyg skulle få USA att ge upp än att Trump beordrar Iran blir bombad 10000000 ggr hårdare än nu

Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Okej. Du tror på allvar nu, att militären inte har hazmat dräkter eller gasmasker? Biovapen är inget nytt, är du lite efter, eller bara hopplöst oinformerad?

Herregud.
Citera
2026-03-02, 10:20
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Iran attackerar på nytt Dubai, Abu Dhabi, Doha och Kuwait City

Stackars Selja. Hon bodde på ett femstjärnigt hotell i Dubai. Hon åkte dit för sol och bad.
Hon anser att UD redan borde hunnit boka bussar ut ur Dubai.
Håller med henne.
Mina tankar går idag till Selja och andra överklasskärringar.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svenskarna-fast-i-mellanostern-kritiken-mot-ud/
Citera
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om man läser nyheterna ser man absolut rapportering om amerikanska soldater som dött i striderna. Här är några exempel:

AP
CBS
ABC

Däremot så kan det förstås vara svårt att veta den exakta siffran från en dag till nästa. Om man vill vara noggrann tar det lite tid att få dödstalet bekräftat.

Okej, tack. Har missat det. Men är det verkligen så få amerikanare som dött? Det känns som det borde vara fler med alla USA-baser som har attackerats?
Citera
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Är det så du diskuterar? Genom att kalla folk för geni och liknande? Finns inget mer o säga dig iaf.
Så som ni citerar mig nu, verkar det snarare som att du inte kan sluta förfölja mig. Det börjar nästan bli otäckt. Citera mig inte igen, tack. Endast om du vill och kan avslöja alla militära hemligheter som ni antyder att ni sitter på, kan jag tänka mig att göra ett undantag. Annars, lämna mig i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in