2026-03-02, 10:07
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Älsking du vet väl att Hangarfartyg är byggda att flygplan kan krascha på dvs banan?

Du vet att krasher sker med stridsflyg i hangarfartyg?
Tjänstgörande på den överdimensionerade ekan är immuna mot biovapen och supervirus med eller?

Ni har verkligen tänkt på allt förstår jag.
Citera
2026-03-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Man ser ingen rapportering över hur många amerikanska soldater som dött i striderna? Är det en typ av propaganda att man inte vill gå ut med det? Hålla en positiv opinion hemmavid?

Tre döda am. soldater och fem skadade vid en bas i Kuwait. Det var igår.
Citera
2026-03-02, 10:08
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Science fiction-drönare bestyckade med sprängmedel och laserkanoner, skulle de komma i jättelika svärmar,
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
🥺ohh nej Amiral Cooper får mer pappers arbete.... trodde typ det var en amirals jobb men kan ha fel sötnos

men mer attacker, och mer plan mot Iran brukar vara ngt dåligt för Iranska regimen och du tror Amiralen svettas 😅😅😅😅

🥺stackars Amiral om Tyskland, UK,Frankrike kommer in... han får ju jobba övertid 🥺

Nu förstår jag definitivt att ditt enda bidrag i tråden är smileys och känslor. Tack för visat intresse.
Citera
Avstängd
Säger hon som tror ett par drönare kan sänka sådana drottningar 😅😅

Citat:
Tjänstgörande på den överdimensionerade ekan är immuna mot biovapen och supervirus med eller?

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag misstänker att du har feltolkat ordet högfärdig...

Jag misstänker också att du skrev inlägget på en dator eller telefon som innehåller exotiska metaller som bl.a utvinns och driver på konflikten i Kongo, dessutom har du säkerligen åkt eller kört något fordon där bränslet kom ifrån UAE eller Saudiarabien.
Så det vore på sin plats att du steg ner från dina höga hästar och erkände att även du själv har en moralisk skuld i dom konflikter du anklagar andra för att ignorera...
Och du själv gör exakt samma sak, men på det väljer du att aktivt ignorera dödligare krig eftersom de inte följer din politiska agenda. Sp ska du och jag sitta och ha en tävling om vem som är mest moralisk förlorar du.
Citera
2026-03-02, 10:09
Medlem
Africagonzos avatar
Det är ok när vi och våra allierade gör det.

https://news.un.org/en/story/2026/03/1167063

The missiles reportedly destroyed a girl’s primary school in Minab, southern Iran, killing around 150 and wounding almost 100. Many students are believed to be among the dead.
Citera
2026-03-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ja, han störtades av UK och USA eftersom han ville få möjligheten att granska BP och på så sätt säkerställa att BP inte blåste det iranska folket på deras oljetillgångar...
Och din poäng är?
Citera
2026-03-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det behöver självklart inte vara en dålig grej att få bort korrupta diktatorer men Iran kommer inte på nåt magiskt sätt bli en stabil demokrati bara för att man bombar toppskiktet av generaler.

Det är också otroligt naivt av Trump att stå i tv och uppmana det iranska folket att ta över landet. Det kommer med största sannolikhet inte hända. Men det kanske Trump vet om men säger så för då kan han skylla på folket om det fortfarande är kaos om ett år.

Iranska folket firar. Har du sett filmerna? De rådde stort firande i Göteborg igår men även på andra platser i Sverige. De Iranska folket tackar USA, så nej Trump har rätt. De är dags att de tar över nu när deras ledare äntligen är död. Vilket också sker nu
Citera
2026-03-02, 10:11
Avstängd
Försök inte sötnos
Du vet att Iran bör vara oroliga , erkänn det...

än försöka få det att Amiralen skulle få mer pappersarbete😅

Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Nu förstår jag definitivt att ditt enda bidrag i tråden är smileys och känslor. Tack för visat intresse.
Citera
2026-03-02, 10:12
Medlem
Citat:

Okej. Du tror på allvar nu, att militären inte har hazmat dräkter eller gasmasker? Biovapen är inget nytt, är du lite efter, eller bara hopplöst oinformerad?

Herregud.
Citera
2026-03-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det betyder inte att du inte kan landa utan motvind

Problemet att landa utan motvind är att säkerhetsmarginalerna blir betydligt mindre. Flygplanet behöver då sänka sin hastighet och det innebär risken för STALL närmar sig. Risken för STALL ökar betydligt med lägre höjd och hastighet,

De behöver även kunna avbryta en landning om något går fel även detta blir betydligt svårare vid en lägre landningshastighet utan någon WOD.

Så ja man kan säkert göra nödlandningar och likande utan uppfylld WOD men gör man det så ökar risken betydligt för att förlora både plan och pilot. Detta är något man bara kommer att göra om man absolut måste.

Även när man startar ett flygplan vill man uppfylla WOD. Det är inte lika kritiskt men har man ingen WOD så sliter det betydligt mer på flygplanet vilket innebär mer underhåll och det är något som man vill undvika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in