2026-03-02, 08:23
Medlem
Etnisk rensning?
Välkommen till Malmö då och se hur det fungerar med;
1. Den etniska rensningen
2. Stadens ekonomi och koppla det till vilka invandrare som främst kommer.

Jag är emot invandring av folk som kommer att gå på bidrag livet igenom.
Ja, vi behöver folk inom vården, men för att vi ska ha råd att betala folk att jobba i vården, så behöver vi mer högpresterande kapitaliska företag med högkvalificerad arbetskraft, vilket vi inte hittar bland merparten från bl a Somalia, Syrien, Irak odyl.
Merparten av jobben skeppades en gång i tiden iväg till Kina för att få billiga arbetskraft och för att kapitalisterna skulle kunna göra mer i vinst, men nu när vanligt folk kan köpa direkt från Kina, så fungerar inte detta heller längre.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-03-02 kl. 08:31.
Citera
2026-03-02, 08:27
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Klassisk vänstermanöver. En neger bryter en nagel så ropar man rasism. Någon blir utvisad helt enligt demokratiskt implementerade regler, då ropas det rasism.

Nyss blev det en stort ståhej när någon kallade "tonårsutvisningarna" för etnisk rensning. Mediekåte Juholt uppfattar att ordet får uppmärksamhet och använder därför samma ord.

Hånfullt användande av ordet då etnisk rensning brukar betyda att en militär går in i ett område och avrättar eller förflyttar en viss etnisk grupp. Här efterlevs bara den invandringspolitik som svenska folket röstat fram.
Citera
2026-03-02, 09:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itharz
Var är svenskarna som bodde i de områden det nu bor invandrare, är inte det etnisk rensning?
Vi flyttade från områden där invandrarna levde fan, där allt som inte var fastbultat stals eller slogs sönder. Detta började när utlänningar placerades där. Innan var det ett lugnt om än fattigt område, tänk betongklossar.
Citera
2026-03-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Hade Sverige hamnat i krig och jag behövt flytt till annat land så hade jag som svensk förstått att om situationen i Sverige lugnat ner sig och fred nu rådde så hade jag behövt lämna landet jag flytt till. Vad är problemet? Jag förstår verkligen inte.

Hade det blivit krig i Sverige hade du pissat på dig och gjort vad som var bäst för dig i stunden. Vilket inkluderar att stanna i landet som tog emot dig om du upplever att du har det bättre där efter kriget. Sluta prata som du har någon aning om vad det betyder att ha det tufft ditt resonemang skriker bortklemad och vekhet
Citera
2026-03-02, 09:17
Medlem
grungewhores avatar
Nu tror jag att Juholt är en av de sista riktiga sossarna, så jag är villig att vara tveksam till den kontext vi levereras.

Han pekar på en (1) person och menar att dennes fall är ett exempel på hur vansinnigt systemet är.

Det stämmer ju, men det är inget nytt. Sossarna har skickat hem skattebetalande arbetare till sina hemländer för att de tagit semester på ett felaktigt sätt, eller skickar hem barn till Ukraina eller barnhem i Rumänien.

Våldtäktsmän och andra raketforkare däremot fungerar "ömmande omständigheter" alldeles utmärkt.

I grunden är det aktivisterna på migrationsverket som verkställer en kvot enligt minsta motståndets lag. De är sossar och alienerade tjänstemän. ..

Juholt hade gärna fått kosta på sig det mest socialdemokratiska av talesätt: Vi Har Varit Naiva.
Citera
2026-03-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Den enda som är en ”Monumental dikeskörning” är att kalla detta för etnisk resning. Det är ett hån mot alla etniska resningar!

Att skicka ut alla som inte sköter sig eller följer reglerna har INGENTING med etnisk rensning att göra.

Det är sinnesjukt att påstå

De som missköter sig får stanna, det är problemet. Man utvisar på vansinniga grunder och det är detta folk reagerar på. Avdelningar på äldreboenden får stänga för att personalen utvisats. DET är sinnessjukt!
Citera
2026-03-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Juholt rasar mot integrationspolitiken: ”Monumental dikeskörning”
https://www.tv4play.se/korthet/0532a7a420f43a7d0e51?panelId=6Su8pjyU9PiGYvSOx2XAq 1

Har han rätt, eller handlar det om något annat?

Ja han har rätt. Jag var i Helsingborg i helgen och såg i princip inte en enda svensk.
Citera
2026-03-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
De har vuxit upp här, rotat sig här. De har inget annat hemland.
På studenten har de alltid hemlandsflaggan framme.
Citera
2026-03-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Hade det blivit krig i Sverige hade du pissat på dig och gjort vad som var bäst för dig i stunden. Vilket inkluderar att stanna i landet som tog emot dig om du upplever att du har det bättre där efter kriget. Sluta prata som du har någon aning om vad det betyder att ha det tufft ditt resonemang skriker bortklemad och vekhet
Fråga valfri Syrian om de hellre lever i sitt eget land än i Sverige och du kommer notera att en absolut majoritet hellre bor i ett fritt och tryggt Syrien än här. Nu råder det fortsatt kaos där nere men i handelse av en situation vi såg efter andra världskriget i Europa, så ja, absolut, jag hade återvänt till det land jag föddes, likt en majoritet av flyktingatna gjorde under ww2. Det är verkligen jättesorgligt hur räddhågsna och bekväma personer likt dig är. Feminiseringen av män i Europa är verkligen ett sorgligt kapitel.
Citera
2026-03-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Hade Sverige hamnat i krig och jag behövt flytt till annat land så hade jag som svensk förstått att om situationen i Sverige lugnat ner sig och fred nu rådde så hade jag behövt lämna landet jag flytt till. Vad är problemet? Jag förstår verkligen inte.
Som lök på laxen har de flesta av dessa ekonomiska turister inte ens flytt något krig.
Är väl enligt FN typ 3 procent som har några äkta skäl att fly, resten är på all inclusive i det exotiska Sverige.
Citera
2026-03-02, 11:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De som missköter sig får stanna, det är problemet. Man utvisar på vansinniga grunder och det är detta folk reagerar på. Avdelningar på äldreboenden får stänga för att personalen utvisats. DET är sinnessjukt!

Kan du ge mig en källa på det som beskriver hela situationen? Är det som Håkan säger, att dom utvisats med hänvisning till deras hudfärg?
Citera
2026-03-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Juholt rasar mot integrationspolitiken: ”Monumental dikeskörning”
https://www.tv4play.se/korthet/0532a7a420f43a7d0e51?panelId=6Su8pjyU9PiGYvSOx2XAq 1

Har han rätt, eller handlar det om något annat?
Det här handlar om nåt helt annat: En medborgare från ett anat land som inte sköter sig i sverige.

Däremot så har vi haft etnisk rensning i delar av landet: En kompis som fick fly från Vivalla i Örebro p.g.a av sin etnisk svenska ursprung och sin Kristna tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in