2026-03-02, 01:52
Medlem
swimmingpools avatar
Juholt rasar mot integrationspolitiken: ”Monumental dikeskörning”
https://www.tv4play.se/korthet/0532a7a420f43a7d0e51?panelId=6Su8pjyU9PiGYvSOx2XAq 1

Har han rätt, eller handlar det om något annat?
Citera
2026-03-02, 01:55
Avstängd
Japp, han har rätt!
Citera
2026-03-02, 02:09
Medlem
Onanikrems avatar
Behöver rensas betydligt mer än vad som görs, men visst har han rätt. Han är heller inte oskyldig till den skadliga invandringen, tvärt om!

Precis varenda utlänning som inte sköter sig skall utvisas. Inga nya medborgarskap skall utfärdas förrän det är gjort.
Citera
2026-03-02, 02:16
Medlem
JustTrollings avatar
Varför ljuger du?

En irakier har har tagit sig till Sverige och vill inte åka hem till Irak.

Har inget med etnisk rensning att göra.

Det här är en irakier som utvisas hem till Irak, efter 10 år i Sverige. Som har tagit sig till Sverige utan egentlig anledning, och sedan helt vägrat att åka hem. Hon verkar ha blivit hitskickad som ankarbarn i syfte att få asyl så hennes föräldrar sedan kan anhöriginvandra.

Det här händer efter varje krig i blatteländer. Folk som är kvar i landet ser hur olika släktingar som tagit sig till Europa för att söka asyl skryter om hur dom lever som kungar (på bidrag) här. Sitter och glor på arab-TV på en 65"-TV och käkar dadlar och baklava hela dagarna i en soc-betald hyres-trea i Tensta...

Då vill såklart släktingarna också hit, men eftersom kriget är slut så kan dom inte få asyl. Och det är då den här typen av situationer uppkommer.

Afnan Agha har haft tillfälligt uppehållstillstånd under sina elva år i Sverige och har bott med sin morbror. Mamman bor i Turkiet, pappan har hon ingen kontakt med.

Beslutet från Migrationsverket – att hon inte har rätt att stanna här – kom i oktober förra året. Myndigheten konstaterar att hon nu är vuxen, klarar sig på egen hand och därför kan återvända till Irak.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJyW2x/hakan-juholt-rasande-over-afnans-utvisningshot
Citera
2026-03-02, 03:48
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Varför ljuger du?

En irakier har har tagit sig till Sverige och vill inte åka hem till Irak.

Har inget med etnisk rensning att göra.

Det här är en irakier som utvisas hem till Irak, efter 10 år i Sverige. Som har tagit sig till Sverige utan egentlig anledning, och sedan helt vägrat att åka hem. Hon verkar ha blivit hitskickad som ankarbarn i syfte att få asyl så hennes föräldrar sedan kan anhöriginvandra.

Det här händer efter varje krig i blatteländer. Folk som är kvar i landet ser hur olika släktingar som tagit sig till Europa för att söka asyl skryter om hur dom lever som kungar (på bidrag) här. Sitter och glor på arab-TV på en 65"-TV och käkar dadlar och baklava hela dagarna i en soc-betald hyres-trea i Tensta...

Då vill såklart släktingarna också hit, men eftersom kriget är slut så kan dom inte få asyl. Och det är då den här typen av situationer uppkommer.

Afnan Agha har haft tillfälligt uppehållstillstånd under sina elva år i Sverige och har bott med sin morbror. Mamman bor i Turkiet, pappan har hon ingen kontakt med.

Beslutet från Migrationsverket – att hon inte har rätt att stanna här – kom i oktober förra året. Myndigheten konstaterar att hon nu är vuxen, klarar sig på egen hand och därför kan återvända till Irak.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJyW2x/hakan-juholt-rasande-over-afnans-utvisningshot
Afnan är dessutom här på övertid. Hon är ju för fasen 21 år minst. Säkert lite fiffel med åldern så hennes riktiga ålder är säkert 26.
Citera
2026-03-02, 05:58
Medlem
Mailmanss avatar
Den enda som är en ”Monumental dikeskörning” är att kalla detta för etnisk resning. Det är ett hån mot alla etniska resningar!

Att skicka ut alla som inte sköter sig eller följer reglerna har INGENTING med etnisk rensning att göra.

Det är sinnesjukt att påstå
Citera
2026-03-02, 06:23
Medlem
Hade Sverige hamnat i krig och jag behövt flytt till annat land så hade jag som svensk förstått att om situationen i Sverige lugnat ner sig och fred nu rådde så hade jag behövt lämna landet jag flytt till. Vad är problemet? Jag förstår verkligen inte.
Citera
2026-03-02, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Hade Sverige hamnat i krig och jag behövt flytt till annat land så hade jag som svensk förstått att om situationen i Sverige lugnat ner sig och fred nu rådde så hade jag behövt lämna landet jag flytt till. Vad är problemet? Jag förstår verkligen inte.

De har vuxit upp här, rotat sig här. De har inget annat hemland.
Citera
2026-03-02, 07:42
Medlem
Den enda etniska rensningen som pågår i Sverige är väl den mot det svenska folket? Att tvinga på svenskarna en stor demografisk förändring under en kort tid från länder som har en helt annan kultur än den svenska vilket har gjort många tidigare trygga områden otrygga så svenskarna har varit tvungna och flytta till andra områden.

För att sedan inte tala om den höjda brottsligheten mot den inhemska befolkningen som kommit med massinvandringen.

Sedan är det ju ironiskt att han nämner Sydafrika, har han missat att det just nu pågår en etnisk rensning där? Dessa kanske inte har rätt hudfärg för honom för det verkar bara som att han kan se en hudfärg som offer. Han går alltså i princip offentligt ut med att han han bara bryr sig om människor om de har en viss hudfärg, alltså att de är icke-vita.
Citera
2026-03-02, 08:07
Avstängd
coolabananer123s avatar
Han har rätt
Citera
2026-03-02, 08:13
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
De har vuxit upp här, rotat sig här. De har inget annat hemland.

Kan du ge ett exempel där föräldrarna flytt hit fått barn och barnen vuxit upp under tiden det varit krig i deras hemland och nu måste flytta tillbaka för att kriget precis är över?

Håkan påstår att vi utvisar folk baserat på hudfärg. Det är så korkat så klockorna stannar.

INGEN i den här tråden kommer kunna peka på någon sådan statistik, eller ens exempel. Så varför är det ens en diskussion?
Senast redigerad av Mailmans 2026-03-02 kl. 08:15.
Citera
2026-03-02, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Juholt rasar mot integrationspolitiken: ”Monumental dikeskörning”
https://www.tv4play.se/korthet/0532a7a420f43a7d0e51?panelId=6Su8pjyU9PiGYvSOx2XAq 1

Har han rätt, eller handlar det om något annat?

Var är svenskarna som bodde i de områden det nu bor invandrare, är inte det etnisk rensning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in