2026-03-02, 08:58
Avstängd
Nu kommer två Gulfstater in i kriget

Amiral Cooper pratar med båda länderna om koordination (han vill inte utala vilka det är nu)

Iran är för fan självmordsbenägna 😅😅😅
Citera
2026-03-02, 08:58
Medlem
Flera amerikanska stridsflyg har störtat i Kuwait!

Mycket anmärkningsvärt

Citat:
Flera amerikanska stridsflyg har störtat i Kuwait, uppger Kuwaits försvarsdepartement enligt Reuters.

All besättning har överlevt, enligt departementet.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-protesterna-i-iran?inlagg=9762d5e1a539d3ccadc0ec59e0225977
Senast redigerad av Ballooong 2026-03-02 kl. 09:01.
Citera
2026-03-02, 09:00
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Iran har slagit ut Israels flygbaser. Iron Dome hjälper inte ett skit.
Alla baserna utslagna redan. Imponerande.

Under tiden var utrikesminister Malmer Stenergard gäst i TV4s morgonprogram:

" – Vi konstaterar att Iran är en farlig regim. Den är farlig för sina egna medborgare. Man dödar sina egna. Kvinnor och flickor förtrycks på ett fruktansvärt sätt och det är en regim som också utgör ett hot mot oss i väst och som inte under några omständigheter får utveckla kärnvapen, säger hon.

– Samtidigt måste all våldsanvändning ske i enlighet med folkrätten och det är något som är ett svenskt politiskt intresse att framhålla, och det gör vi och det gör EU, fortsätter utrikesministern. "
Citera
2026-03-02, 09:00
Medlem
https://x.com/i/status/2028305302572196311

😂 Haha ledaren för Hizbollah dog i en bombning 10min efter att han förklarade krig mot Israel ✌️🇮🇱🇺🇸♥️ att dom aldrig lär sig
Citera
2026-03-02, 09:01
Avstängd
men alla piloter överlevde...det är det som gäller

Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong

Mycket anmärkningsvärt

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-protesterna-i-iran?inlagg=9762d5e1a539d3ccadc0ec59e0225977
Citera
2026-03-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong

Mycket anmärkningsvärt

Citat:
En video som CNN tagit del av och lokaliserat till ett område nära al-Jahra i Kuwait visar hur ett stridsflygplan störtar till marken. En annan video visar vad som verkar vara en pilot som skjuter ut sig med fallskärm.

En video som CNN tagit del av och lokaliserat till ett område nära al-Jahra i Kuwait visar hur ett stridsflygplan störtar till marken nära en amerikansk flygbas i området. En annan video visar vad som verkar vara en pilot som skjuter ut sig med fallskärm.

https://edition.cnn.com/world/live-news/iran-israel-us-attack-03-02-26-intl-hnk
Senast redigerad av Ballooong 2026-03-02 kl. 09:11.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Han borde stängas av från forumet då 99% av kommentarerna är falsk ryktesspRidning med ai genererat skit. Idioten ser en video och postar den inte ens 1-2 kommentaree orkar han läsa

Jo men tjena!
De sitter här hela dagarna och sprider falska saker. Har de inget arbete att sköta eller är detta deras jobb?

Jag är pensionär men det är de troligen inte.
Är de finansierade av islamister är det för jävligt.

Detta är ett vidrigt krig och vi får hoppas de snart kommer till förhandlingsbordet istället.
Citera
Avstängd
Tror du det nu?
jag gissar det är KSA och när man bombar deras olja så tror jag även de kommer in....

Sen andra landet gissar jag är UAE

men som sagt Amiral Cooper vill inte säga vilka än

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Iran har spelat hela det usa-allierade Mellanöstern upp på läktaren.
Citera
2026-03-02, 09:03
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Väldigt obehagligt när Trump skriver så här på TS:

”The heavy and pinpoint bombing, however, will continue, uninterrupted throughout the week, or, as long as necessary to achieve our objective of PEACE THROUGHOUT THE MIDDLE EAST AND, INDEED, THE WORLD!”

Bombningar tills det blir världsfred alltså. Härliga tider!

Du måste ju vara helt dum i huvudet.

Är det bättre med en fred där barbariet får fortsätta menar du? Fred kommer inte av sig själv utan kommer genom aktiv handling. Att leva i "fred" när man är styrd av en regim eller sitter i koncentrationsläger är inte en fred värd namnet.
Citera
2026-03-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
IDF just told the world it’s about to bomb a bunch of residential buildings in Tehran, claiming the IRGC has a private headquarters there.

Som vanligt, nu ska Israel börjar hävda att det är "tunnlar" under varenda hem i Tehran och bomba allt.

https://x.com/SMohyeddin/status/2028337895866802455?s=20
Dom har sagt att dom kommer gå hårt åt mot Iran denna gång, att dom går ut med den här informationen innan dom fäller bomberna är för att oskyldiga civila i närheten av dom tilltänkta målen då ges en möjlighet att hinna fly därifrån. Men det är information som du inte kan ta in för att du gått på propaganda om att Israel är dom onda.
Om du menar att det är jag som har fel i mitt påstående så är du välkommen att ge en logisk förklaring på varför IDF går ut med infon innan dom bombar?
Citera
2026-03-02, 09:06
Medlem
Connykrims avatar
Hur skjuts amerikanska flygplan mer ifall de har full luftherravälde över iran? Tydligen falska rykten från spammande troll i tråden igen.

Verkar för mig än så länge som att iran står emot starkt och slår tillbaka lika hårt? Eller? Bevisa mig motsatsen.
Citera
2026-03-02, 09:07
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu kommer två Gulfstater in i kriget

Amiral Cooper pratar med båda länderna om koordination (han vill inte utala vilka det är nu)

Iran är för fan självmordsbenägna 😅😅😅

Det går bra nu! Samtidigt pippas ryssen av Ukraina och får oljetanker beslagtagen av Belgien. Det smäller i Kabul. Kim tjong Jul bönar USA om att få bli kompis. Och alla har glömt palissarnas beställda självmord eftersom ingen egentligen bryr sig.

Ondskans axelmakter har det inte lätt. Och jobbigast har Iran. Härligt. Min latte är extra god idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in