2026-03-02, 08:33
Medlem
RondellKonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Jag provar .. trots att inte mycket är säkra uppgifter

USA + Israel har riktat attacker mot Iran .
Ryktesvis mot ledarna .. det år Konsistent med vad Trump har gjort på andra ställen
Det kan ju lyckas om man har " förrädare " som mot pengar berättar var dessa finns när och hur
men inte säkert det lyckats.
Iran är ca 90 miljoner så " Boots On the Ground " Marktrupp är för stort för svårt för långt borta ..och kostsamt Inhemsk opposition i USA kommer att stoppa det antagligen
Sannolikt har man slagit till mot Vapen tillverkning specifikt Kärnvapen det kan man också ha inside INFO Om
Men iranier har grävt ner detta ( fabriker ) hemlighåller ...mörkar ..måste man förutsätta
Kanske slagit mot drönar + raket fabriker
Nu försöker man antagligen i bakgrunden försöka få igång en resning i Iran Som jänkarna kört i Sydamerika förr
Marionett västvänlig regim ..Quisling ... spåret kanske Som Shahen av Iran
Men givet den stenhårda terrorn kan det vara svårt att starta upp få igång

EN parallell kanske är att Palme Kallades Ayatolla .Det blev ingen skillnad för att han sköts

Tack så mycket

//RondellKonst
Citera
2026-03-02, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Påstås vara en drönare som träffat, nu borde väl snart Riyadh förstå att man måste agera?

Är helt knäckt, hur ska det gå för mina olje-aktier, analytikerna påstod ju att oljan skulle ha stått i $50 nu!

Det här är bara början också, om Pentagon tillsammans med kongressen inte sätter stopp för vita huset nu.
Som man sa precis, det är väldigt ovanligt att Pentagon går emot vita huset vilket de precis gjorde.
Det visar bara att Pentagon inte är intresserade av det här och att Trump som vanligt går judens väg och offrar amerikanska liv för sin egna plånbok och judens makt.
Citera
2026-03-02, 08:34
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Varför behövs det? I går gick Trump ut att man dödat 48 ledare/generaler. Har var ju tydlig med vilka som var målen. Det behöver man nog inte misstro.
Varför ska era påståenden ständigt lämnas obestyrkta? Efter att ni lovat att producera en lista på dessa namn? Har ni tappat all skam eller? Det går ju inte att tro på ett enda ord längre som den svenska MAGA-vingen yttrar. Pinsamt.
Citera
2026-03-02, 08:35
Medlem
Gulsmurf2s avatar
[quote=Yay|94431833]
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Video och klipp från inatt:

Byggnad i Tel Aviv nedågad av Iransk missil:

https://x.com/Palestine001_/status/2028337695634735106?s=20

Den videon är ju mega AI genererad finns väl förfan ingen missil i världen som kan spränga ett helt komplex och fortfarande vara intakt

Vem vet. Kanske därför USA blev oroliga. Fett jobbigt om deras missilprogram uppfunnit bomber som bryter mot fysikens lagar.

[quote=BlackRockInc|94431838]
Citat:
Ursprungligen postat av Yay

Konstigt då att grok hävdar att det inte är AI och riktig video.

Låt detta bli en läxa för dig att AI inte alltid har rätt.
Citera
2026-03-02, 08:36
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Varför ska era påståenden ständigt lämnas obestyrkta? Efter att ni lovat att producera en lista på dessa namn? Har ni tappat all skam eller? Det går ju inte att tro på ett enda ord längre som den svenska MAGA-vingen yttrar. Pinsamt.

Helt ointresserade vad getknullarna heter bara de dödas. Man krossar Iran just nu och det är det viktigaste. Tror inte Iran klarar veckan ut innan de ger upp.
Citera
2026-03-02, 08:36
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Det är en västerländsk förenkling att kalla Hizbollah för en "iransk proxy". Rörelsen uppstod ur den libanesiska motståndsrörelsen mot den israeliska ockupationen långt innan dagens regionala struktur med Iran som allierad fanns. Att Iran sedan valt att stödja Hizbollah handlar om att balansera styrkeförhållandena i en region där Israel haft militärt övertag i årtionden.
Raketanfallen är inte ett självändamål utan en del av en avskräckningsstrategi. Den dagen Libanons luftrum, Syrien och Gaza slutar bombas av Israel då upphör även motattackerna. Det är i grunden en reaktiv taktik inte en expansionspolitik.
I praktiken har Hizbollah och Irans regionala allians gjort det som FN och västvärlden misslyckats med att skapa en faktisk kostnad för att överträda suveräna gränser i Mellanöstern.

" skapa balans"

Iran har sedan revolutionen 1979 genom alla "supreme suppressors" varit besatt att radera Israel från kartan. Det har inte lyckats, just därför som du säger , är Israel tvungen att bli regionens mest effektiva militärmakt.
Citera
2026-03-02, 08:37
Avstängd
Ja det var bara ett smakprov jag skickade
Vafan tror du de anföll inatt? cola burkar?

att hitta ramper är ganska lätt vettu
När de skickar så har de avslöjat sin position och då brukar flygvapnet slå till

1 vecka så kommer du se en väldigt skillnad på missilavfyrning än du ser nu. Kallas dränering , man tvingar fienden att svara så pass mkt att de inte har ngt kvar

Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Hur vet du att de snart inte har mer?

Det tar typ 1 dag att få upp nya ramper..
Citera
2026-03-02, 08:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Hizbollahs svar är inte ”fyrverkerier” det är en del av en strategisk balanspolitik som vuxit fram i hela regionen. Israel har i åratal attackerat mål i Syrien och Libanon utan större motreaktioner men nu börjar de få svar på tal.

Poängen är inte att vinna mark utan att visa att Iran och dess allierade inte längre tänker acceptera att Tel Aviv får ödelägga grannländer när det passar. Den tiden är förbi.

Att kalla det här för ”Allah Akbar-spring” är bara västerländsk arrogans. Hizbollah är inte ett gäng miliser i sandaler; de har en organiserad försvarsmakt, avancerad underrättelsekapacitet och en strategi som fått Israel att leva med ständig militär beredskap i snart två decennier.

Israel har varit utsatt för angrepp, terrorattacker och hot så länge jag kan minnas och jag har en del år på nacken. Jag bryr mig inte så mycket om vad som händer därnere då jag för länge sedan konstaterat att det tycks omöjligt att leva i fred i området. Det har flytit blod där i 2000 år och det ser ut som det kommer göra det inom överskådlig framtid också. Det är ingenting jag kan påverka. Verkar ligga i generna på MÖ-folk att alltid bråka.

Israel har, fullt förståeligt, försökt skydda sig och förebygga angrepp på olika sätt, alla sätt har inte varit så vackra men nu är det som det är.
Vad jag något spydigt försökte beskriva är att någon Hizbollah-gruppering ville spänna musklerna och visa genom en ganska harmlös attack att de fortfarande finns kvar på spelbrädet.

Resultatet: Ingenting, förutom att Israel får en anledning att anfalla och döda personer som de misstänker kan ha något att göra med attacken. Det är egentligen oviktigt vem de har ihjäl, det är budskapet som är det väsentliga. Men som bonus kanske de fick med sig nån frontfigur, som snabbt kommer ersättas.

Och visst, Hizbollah är inga korgossar, de är en potent terrororganisation med kapacitet att orsaka stor skada. I det här fallet bedömde jag dock agerandet som ett spel för gallerierna. Man vill försöka visa att man fortfarande har lite tänder kvar.
Min uppfattning är dock att man inte uppnådde någonting, attacken var tandlös, svaret från Israel var det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Kan bli ganska kostsamt för MAGA-idioter och Co allt detta. Om de inte lyckas avsluta inom par dagar.
En Iran missil kostar 1-3 millioner $. Drönare mkt mindre. Man brukar skicka minst 2 st luftförsvarsmissiler THAAD för att ta ner en iranmissil. Och dessa kostar 12-15 mille st.
Har läst att alla många MAGA-idioter börjar gråta nu. Bl a råttan Tucker.
Typ, varför krig, Trump kan inte förhandla, Trumps sa USA först bla bla.
nu jävlar slog du huvudet på spiken, jag blir verkligen imponerad av din insats i tråden och hur du upplyser oss andra om att det är kostsamt att kriga.

Sen glömmer du att USA har utvecklat flera olika laser system för att skjuta ner drönare och missiler till en kostnad på mellan 1-13$ per "skott".
din extremt dåliga kalkyl på att USA skulle förbruka 2st 12-15milles missiler för varje iranmissil (vad fan nu en Iranmissil är?) som kostar 1-3mille framställer dig som tvärdum. Den kalkylen faller på sin egen orimlighet
Citera
Medlem
Connykrims avatar
Varför lyfter inga iranska plan? Har de inga? Leker bara med missiler? Varför har man ej satsat på stridsflyg när man vet att msn någongång kommer hamna i krig?

Säg inte ”de kan ej lyfta ” för de kan de garanterat.
Citera
2026-03-02, 08:40
Avstängd
Saudi får smaka

The Hyatt Regency hotel in the Saudi Arabian capital, Riyadh, caught fire as a result of a missile strike by Iran, local media reports.

https://x.com/Zlatti_71/status/2028335699565363508?s=20
Citera
2026-03-02, 08:41
Avstängd
är Ayatollah död?
är hans ÖB död
är hans försvarsminister död?
är befälhavaren för IRGC död?
är topprådgivaren och fd för-ministern död?

Svar: ??? enl dig gumman

de dog ihop med mina sina under generaler vars namn betyder noll...

ska man lista varenda brigad general menar du? 😅 du var ju så jävla våt när uss Lincoln vart "träffad" och trodde nu kommer de åka hem pga "krigsekonomin" , då frågade du inte om källor och slogs in i det sista att Ayatollah levde och mådde bra

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in