Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Det är sällan eller aldrig som någon klagar över att nyproduktion i mindre orter är sanslöst över medelpris på orten. Hade det nu varit så att en del haft problem med dyr nyproduktion så hade tråden delvis handlat om det. Men det är snarare så att ingen vill prata om det.
Istället är det priser i attraktiva områden som det gnälls över.
Varför ljuger du?
Jag frågade dig vart jag påstått att jag vet hur man bygger billiga bostäder, eftersom du inte svarat är enda logiska slutsatsen att du kom på att jag aldrig sagt något sådant och att du ljög.
Nu är du här igen, ertappad i en lögn för det är ingen som klagar på att priset på nyproduktion eller Stockholms innerstad är för dyrt. De enda två som konstant drar upp pris på nyproduktion är du och flanders, trots att du uttryckligen fått förklarat för dig att det är pris på successionsmarknaden som i huvudsak är övervärderade sett till inkomster.
Har jag fel så bevisa gärna vart jag, exempelvis, sagt att nyproduktion i Stockholms innerstad är övervärderad.
Kan bespara dig mödan med att söka upp (inte för att du någonsin sökt upp saker) för det finns inget sådant.
Du har gång på gång fått bevis för att bostadsmarknaden är övervärderad, vilket får dig och flanders att skrika om priset på nyproduktion samt prisökningar i Stockholms innerstad, trots att det inte är alls vad som diskuterats.
Du visar en enorm ovilja att söka upp information men det betyder inte att ingen annan kan göra det, man kan enkelt gå tillbaka och se vad folk skrivit och när du påstår saker som inte stämmer...så får det inte dig att se särskilt begåvad ut.
Dina argument faller rätt platt när det framkommer att du ljuger om vad som sägs, inte för att du hade särskilt starka argument från start för det handlar mest om din extrema okunskap inom ekonomi.
Försök hålla dig till sanningen, framöver.