Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Dags för en uppdatering i tråden, vi tråkmånsar som lever fegt och tryggt är nyfikna. Vi är ju många som lever våra drömmar via dig.
Du kan få leva den drömmen jag lever just nu :-D Jag jobbar heltid på en IT-avdelning som systemtekniker. Som tur är har vi ingen dresscode, jag kör fortfarande bohemstilen.
Vanligt svenssonliv med andra ord, med den lilla twisten att jag har en f d missbrukare till fru som lever ensam i Mindelo. Det är stressande, hon har ingen koll på ekonomi och pengar, jag kan inte skicka ner för en månad, då försvinner det på en dag.
Just nu är jag ganska orolig, hon har varit ute och varit riktigt packad några dagar, telefonen urladdad och endast korta meddelanden och samtal där hon inte riktigt gör sig förstådd. Jag misstänker att hon tagit sig ett återfall.
Idag kommer en kompis ner och skall hyra ett rum av henne i den lägenhet vi hyr så kanske hon sköter sig.
I går tror jag hon lämnade sin nya telefon i pant, hon har varit i områden med hög risk och fel sorts "gamla vänner" o s v och jag känner igen beteendet från förra gången jag var i Sverige och hon i Mindelo, då gick det ju käpprätt åt helvete.
Stressigt nu...
Men själv har jag lyckats ganska bra. Nykter i stort sett hela Januari, hade en kollega som skulle gå i pension så vi tog några öl en gång.
Jag har gått ner runt 5Kg sedan årsskiftet och är piggare. Lite depression som smyger på mig, vinter, kallt, mörkt, ensam, livsomställning, stress...
Förra helgen tänkte jag att nu har jag haft min vita månad och var och köpte alkohol. Drack och blev full, bakfull, full igen och sedan bakfull. Hela helgen förstörd, inget gjort... Så nu får det bli nyktert konstant här, några enstaka gånger kan jag ta lite men det normala får nog bli ett par öl på fredagar och sedan inget mer.