Citat:
Ursprungligen postat av
Mohave
Min bror var två veckor på Kap Verde häromåret under den svenska vintern för att få sol och värme. Han var mycket nöjd. Om jag gör samma sak, vilka orter, boenden och ställen att hänga på skulle du rekommendera?
Nästan alla åker till Sal eller Boa Vista, två olika öar. Skall man bo på resort skulle jag rekommendera Sal, i staden Santa Maria men det är väldigt turistigt. Jag bor på en annan ö, Sao Vicente som är mer kultur, fest och musik.
Nu vill jag ju sälja båten och köpa ett hus, då blir det Santo Antao, en grön ö med mycket växtlighet.
Men en vecka charter, åk till Sal, bada, ha det gött. Vi var där på ett AI-hotell en vecka och när carin kom dit efter ett halvår i sverige sade hon "Jag vet att jag är i mitt hemland men jag känner mig inte hemma."
Ta en dagstur till Palmeira på Sal, ta en dag där, kolla fiskmarknaden, käka billigt o s v. I Santa Maria på Sal är det lite dyrare p g a all turism. Ibland dubbla priset mot t ex Santo Antao men man kan hitta billiga guldkorn om man bara lämnar huvudgatan och tar sig till de billiga ställena.
Gör en tur med en guide en dag. Runt 500kr tror jag, det finns en svensk tjej som gör turer,.Camilla Tours, trevlig tjej som vi träffade när vi var på Sal.
Sal uttalas Sall, betyder salt på creol.