2026-03-01, 23:56
Medlem
Bakaxels avatar
"How does a weak president show he's strong? He goes to war". -Saul Berenson i Homeland säsong 8

Trumpeten har gått på samma nitlott som Putin tyvärr. Dessa "snabba specialoperationer"väger tyvärr inte in alla parametrar, och det här kommer ta lång tid.

Måtte det iranska folket komma ut på andra sidan med fri- och rättigheter i sin ägo.
Citera
2026-03-01, 23:56
Medlem
Det är svårt att sia hur detta kommer utvecklas.
Jag tror det kommer bli stora förluster på båda sidor innan det tar slut.
Nu kommer mer hårdföra ledare ta över.
USA och Israel får nog vara bereda på att detta kommer vara ett långt utdraget krig som Vietnam om man vill uppnå något riktigt resultat.
Det var ett stort misstag att slå ut den andliga ledaren för att det skapar vrede och motivation.
Citera
2026-03-01, 23:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Inga kärnvapen och samtidigt stopp för regimens förtryck.

Direkt från Trump.

Så du tror på det för att Trump har sagt det?

Newsflash: Trump och hans administration bryr sig exakt 0% om den iranska befolkningen.
Citera
2026-03-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tror på det för att Trump har sagt det?

Newsflash: Trump och hans administration bryr sig exakt 0% om den iranska befolkningen.

Vi får väl se vem som har rätt..
Citera
2026-03-01, 23:58
Avstängd
Tremannarådet som tagit över efter Khameinis död består av två konservativa och mer hökaktiga personer och en mer pragmatiskt inriktad person. Att de går ut och vill ha förhandlingar tyder på att man känner att det militära trycket är för stort och hårt

Tänk inte för mkt... du har inte ens hållt en vattenpistol

Iran åkte på så mkt stryk dessa 24 timmar hur skadad tror du Iran blir efter 4 veckor??

Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
"How does a weak president show he's strong? He goes to war". -Saul Berenson i Homeland säsong 8

Trumpeten har gått på samma nitlott som Putin tyvärr. Dessa "snabba specialoperationer"väger tyvärr inte in alla parametrar, och det här kommer ta lång tid.

Måtte det iranska folket komma ut på andra sidan med fri- och rättigheter i sin ägo.
Citera
2026-03-02, 00:01
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast nu gör du tankefelet att tro Trump bryr sig mer än att sabba Iran.
Jag har iaf svårt att se att han finner det önskvärt med kaos. Det kommer påverka stabilitet i hela regionen och skapa ekonomisk tirbulens.
Nå, vi får se
Citera
2026-03-02, 00:01
Medlem
Satanhelvete12345s avatar
Stoppas utvisningar till Iran nu ?
Jag känner inte att vår regering tar avstånd till Israel och usa ,det är djupt beklagligt .
att istället påstå på att det är större risk för terrorangrepp i Sverige väldigt idiotiskt sagt .
Fast med malmergard då gör det säkert det pga hennes smarta kommentarer.
Jag tycker det finns många anledningar att inte stötta Israel eller USA .
Senast redigerad av Satanhelvete12345 2026-03-02 kl. 00:08. Anledning: Tillägg
Citera
2026-03-02, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En reflektion jag gjort idag. I Sverige är detta det enda Trump gjort som väldigt många tycker i bra. I USA är kritiken enorm från höger till vänster, från MAGA till progressiva demokrater. Trumps värsta kritiker och många MAGA är kritiska.

Troligtvis för att de i Sverige inte behöver kriga själva eller betala för det.

Usa har inte ens blivit färdiga, eller ännu mindre skickat ut en eventuell räkning till Europa på eventuella flyktingströmningar..., så detta kan i värsta fall bli "kul"..

-Hur många olika undertyckta fraktioner, religioner, idiot-kulter är det i Iran och grannländer, som kan börja andas morgonluft..och sprida död och kaoz ?

-Vem kommer att lägga rabarber på Irans nukleära sk-t ?

Syns tills nu detta stinker, för vad detta kan sluta i..
Senast redigerad av Snapcount 2026-03-02 kl. 00:06.
Citera
2026-03-02, 00:05
Medlem
Flaklypans avatar
Bomblarm i Haifa nu!
Citera
2026-03-02, 00:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu ber Iran om nåd

"Tremannarådet som tagit över efter Khameinis död består av två konservativa och mer hökaktiga personer och en mer pragmatiskt inriktad person. Att de går ut och vill ha förhandlingar tyder på att man känner att det militära trycket är för stort och hårt"

Det är inte Bibi eller Trump som ber om samtalet 😅😅😅

🥺 när kommer Kina??? snart ??? Habib älskare 😅😅😅

Somvanligt inga källor från sekt medlemmen 🤣😂😂🤣 postat från högsta ledaren i Iran så har de siktet inställt på Nethanyau han lever farligt.

Haha du är verkligen ärke typen av en SDare totalt hjärndöd
Citera
2026-03-02, 00:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Usa har inte ens blivit färdiga, eller ännu mindre skickat ut en eventuell räkning till Europa på eventuella flyktingströmningar..., så detta kan i värsta fall bli "kul"..

-Hur många olika undertyckta fraktioner, religioner, idiot-kulter är det i Iran och grannländer, som kan börja andas morgonluft..och sprida död och kaoz ?

-Vem kommer att lägga rabarber på Irans nukleära sk-t ?

Syns tills nu detta stinker, för vad detta kan sluta i..

Vad som helst kan hända nu. Jag tror även Trump börjar tveka. Han får hoppas på att regimen störtas snabbt så han kan utropa seger och ta hem alla flygplan och fartyg. Drar det ut på tiden blir det jobbigt för Trump i valen i höst. Störtas regimen tror jag Trump drar och skiter i vad som kommer efter. Israel gör ju det, de vill bara stoppa Iran från att vara ett militärt hot. Inbördeskrig i Iran är perfekt för dem.
Citera
2026-03-02, 00:11
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Det är dessvärre 100+ döda barn, inte 51. Siffran har uppdaterats sen den släpptes. Vedervärdigt, men det som gör mig ännu mer upprörd är hur hela västvärlden blundar för det. Det finns ingen moral kvar och man gör skillnad mellan deras barn och våra barn. Jag hoppas genuint att flashback är fyllt av ungdomar och bottar, för om såhär mycket människor stöttar slakt av barn, då ser jag genuint ingen framtid för mänskligheten.
Barn....... som om du eller mullor i Iran bryr sig om barn?? ja mullorna har väl iofs ett
"speciellt " intresse av barn....
Dessutom vet vi inte vad som hände där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in