Citat:
Ursprungligen postat av
MaleFeministWeasel
Vet inte om jag köper det. Beror så klart på vem det handlar om, men många 40+ män är i bättre form än sina 22-åriga söner. Män åldras bättre än kvinnor och är attraktiva på ett annat sätt. Män pekar väl typ runt 43.
Kvinnor typ runt 25.
Det är också något med den sociala dynamiken som känns mer naturlig om mannen är äldre.
Är det verkligen så hett för kvinnan att ha en liten toyboy som är mentalt, intellektuellt underlägsen henne? Hon har en djupare förståelse för livet. Han pratar typ om sin språkresa till portugal.
Peakar på vilket sätt? Reproduktivt och rent fysiskt, peakar kvinnor mellan 20-30 och män mellan 20-35. Vad gäller erfarenheter etc. Så peakar väl båda könen någon gång efter 30.
Vid 43 är det inget av könen som peakar, då är båda könen på väg mot avveckling.
Med det sagt så älskar jag min partner genuint och min partner älskar mig. Och vi är rejält attraherade av varandra. Vi är kring 50 år. Men vi är under avveckling. Så är det, inget att hymla om!
Men ja, givetvis kommer jämnåriga ha mer utbyte av varandra på flertalet plan. En 40+ kvinna med en 22 årig ung man, kommer med stor sannolikhet inte riktigt känna att de har så mycket utbyte av varandra. Undantag finns givetvis. Men rent generellt.