2026-03-01, 09:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Varför då? Förbättrar det din dag?
Lämna det till Bloggbevakning. Hon är mer relevant än Flashback-miffon.

Varför då?

För att det förbättrar internet och göra som Jocke vill att man ska göra - anmäla allt.
Citera
2026-03-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Varför då? Förbättrar det din dag?
Lämna det till Bloggbevakning. Hon är mer relevant än Flashback-miffon.

Fast det är ju bättre om alla dessa ”Flashback-miffon” och Bloggbevakning går ihop för att massanmäla, ökar ju chansen att vår käre jockiboi åker dit
Citera
2026-03-01, 16:02
Medlem
Det är ingen tv-serie, den ska visas på YouTube. Som vanligt så kopierar Joakim andras koncept rakt av, den enda skillnaden denna gång är att han inte fick använda namnet "Förrädarna".

Joakim håller på för fullt att lura barn/ungdomar och intelligensbefriade vuxna att prenumerera på parets kanal för 109 kr/mån!
Om jag förstått det hela rätt så har de som prenumererat inte fått något extra för dessa pengar, dock inte oväntat.

Är inte helt 100% säker men jag tror Joakim sa något om att de som prenumererade skulle känna att de fick mer tillbaka än de betalade. Är lite osäker men jag har för mig att man inte får uttrycka sig så, detta enligt marknadsföringslagen.
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz

Citat:
Ursprungligen postat av Damien-

Citera
2026-03-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skenninge
Fast det är ju bättre om alla dessa ”Flashback-miffon” och Bloggbevakning går ihop för att massanmäla, ökar ju chansen att vår käre jockiboi åker dit
Hon på Bloggbevakning verkar gå i Joakims koppel, publicerade ett av Joakims förtal på sin blogg, utan att källgranska.
Citera
2026-03-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Om du orkar kan du eller ngn beskriva varför samarbetet sket sig med dessa personer?

För mig som nybörjare kring jockeboj

Martin - var med väldigt tidigt på den gamla goda tiden då det bara var Jocke, Gustav och Martin (Jockiboi och hans vänner), vissa andra ibland också som t.ex Nemo. Martin gick under artistnamnet Dittin men hans artistkarriär tog aldrig fart och han förblev mest känd för att ha varit med som huvudrollsinnehavare i Jockiboi Widerstedt Show och Jockiboi och hans vänner show. Jobbade enligt osäkra källor som telefonförsäljare. Det går rykten om att denna Martin ska ha varit småkriminell, inget större dramatiskt avslut mellan han och Jocke.

Jonte Borg - blev vän med Jocke kort efter Gustav och Martin. Han och Jocke regisserade en gammal go skräckfilm ihop. Han har gått ut med att Jocke ignorerade honom och aldrig hörde av sig trots att de varit nära vänner tidigare, ett tecken på att han bara använde honom för sin egna framgång. Dock var han med på Jockes 40-årskalas så det kan vara bättre mellan dem.

Grannen Alex - osäker kille som verkade schysst men Liam M har bevisat att han var kriminell, ingen som ska vara ute i samhället. Likt Jonte så började Jocke ignorera honom som om han bara använts för Jockes personliga framgång, inte så konstigt att Jocke tog avstånd dock med tanke på Alex bakgrund.

Vlad Reiser - fjant med alldeles för mycket energi som leker på snap och var stor och jävligt jobbig på youtube förr. Haft trekant med Jocke o Jonna för de är WT.

Daniel Norlin - var andra halvan av NormelTV med Vlad när svenska youtube var under en prank-epidemi. Antingen har han tagit avstånd från Jocke eller så har Jocke börjat ignorera honom efter han utnyttjat honom tillräckligt.

GMX - Hjälpte Jocke att starta sin artistkarriär, han gjorde allt och Jocke gjorde noll. Jocke hade tidigare bara gjort en låt med Martin och nån Axel som var en ganska skön låt. De låtar han gjorde med GMX var skitlåtar för barn som gick väldigt bra: Efterbralla, Snapchat, FML. Detta blev ett stort drama innan de hundra draman Jocke haft på senare dar. GMX gick ut med att Jocke utnyttjat honom, typ att han tagit för mycket intäkter själv eller nåt. Då såg Jocke chansen att använda sin stora fanbase barn och intellektuellt funktionsnedsatta mot honom genom att ha ett offentligt drama, riktigt pisslufferi. Jocke hade större följarskara så GMX hade inte en chans. Det kan har varit så att Jocke tog det första iniativet genom att smutskasta GMX.

Jonny - Jonny och Jocke hade ett pyttelitet drama på Instagram där de klarlades att de inte var vänner längre, utnyttjats.

Saga - Finns en vlogg där de firar hennes kalas, de är inte vänner längre.

Alla dessa användes för hans egna framgång, de hade mindre följare än honom och därmed inte en chans:
STHLM Panda Olle
STHLM Panda Konrad
Tobias Erpewijk
Chrille (inte hans bror) (med i spökjakter förr)
Tova Helgesson
Partykungen-Niklas
Jerre
Senast redigerad av skenninge 2026-03-01 kl. 16:33.
Citera
2026-03-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Hon på Bloggbevakning verkar gå i Joakims koppel, publicerade ett av Joakims förtal på sin blogg, utan att källgranska.
Ja, man undrar ju verkligen vad Jocke har för hållhake på Camilla Gervide.

Hon verkar ju inte helt ointelligent, så något måste ju ligga bakom att hon väljer att smöra och hålla sig väl med honom.

Vad det än är hade det inte direkt gynnat Jockes varumärke att hänga ut eller stämma någon i dagsläget, så vad har hon att förlora egentligen?
Citera
2026-03-01, 18:02
Avstängd
Undrar om Jocke betalat för programidén Mördarna såsom Tv4 gjort för att få göra programmet?
Citera
2026-03-01, 19:52
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Undrar om Jocke betalat för programidén Mördarna såsom Tv4 gjort för att få göra programmet?

Vad menar du med "betalat för programidén"? till vilka då? Menar du till nederländska som skapade De Verraders, eller menar du att någon skulle ha rättigheter till Mafia-spelídén?

Jag kan ha fel med det är väl endast om man kopierar alla detaljer rakt av, inkl. namn, som det kan vara ett problem? Antar att man inte får skapa ett eget program och kalla det t.ex. "Robinson" och så är alla detaljer precis som Robinson, förstår man ju, men om man skapar ett program och kallar det något annat och så är programidén snarlik Robinsons så beror det ju på?

Jag är inte så insatt, men en så generell sällskaps-"lek" som Mafia tror jag inte någon kan äga rättigheterna till, det skulle i såfall vara rättigheter till namn i kombination till programíde. Jocke&Jonnas produktion kommer dock inte heta Förrädarna.
Citera
2026-03-01, 20:07
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Det är ingen tv-serie, den ska visas på YouTube.

Formulerade mig fel, skrev att Jocke&Jonnas Mördarna var en TV-serie men menade egentligen bara en produktion i klassiskt TV-format. Förstår att den bara ska läggas upp på YouTube (i första hand?), men antar att det inte finns något som hindrar att en TV-kanal i framtiden köper rättigheter för att visa den på "TV". För mig är det inte riktigt så strikta gränser mellan alla hundratals olika TV-kanaler som finns och alla olika streaming-tjänster, inkl. Youtube, som finns. Det flyter ihop och finns inte många tekniska detaljer som gör dem så olika varandra längre.

Anjo är en favorit som jag tippar på kommer vinna, tror att han är skarp vad gäller sånt här, men det som talar till hans nackdel är att han inte kommer kunna hålla masken - så blir han utvald till mördare så kommer han få det otroligt svårt. Ganska många av deltagarna vet jag inte något alls om, så dem kan inte på förhand säga något om.
Citera
2026-03-01, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Vad menar du med "betalat för programidén"? till vilka då? Menar du till nederländska som skapade De Verraders, eller menar du att någon skulle ha rättigheter till Mafia-spelídén?

Jag kan ha fel med det är väl endast om man kopierar alla detaljer rakt av, inkl. namn, som det kan vara ett problem? Antar att man inte får skapa ett eget program och kalla det t.ex. "Robinson" och så är alla detaljer precis som Robinson, förstår man ju, men om man skapar ett program och kallar det något annat och så är programidén snarlik Robinsons så beror det ju på?

Jag är inte så insatt, men en så generell sällskaps-"lek" som Mafia tror jag inte någon kan äga rättigheterna till, det skulle i såfall vara rättigheter till namn i kombination till programíde. Jocke&Jonnas produktion kommer dock inte heta Förrädarna.

Jag vet inte hur mycket han kommer att kopiera. Men han har sagt att det kommer att vara som förrädarna.

Stämmer detta så är det stöld.
Citera
2026-03-01, 20:36
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Jag vet inte hur mycket han kommer att kopiera. Men han har sagt att det kommer att vara som förrädarna.

Googlade lite och verkar vara en franchise av All3Media : https://en.wikipedia.org/wiki/The_Traitors
Det är nog främst namnet The Traitors (inkl. översättningar) som är franchisen, och inte innehållet i sig själv, då reglerna verkar vara lite olika för dem som producerat The Traitors och t.o.m. lite olika inom samma produktion men mellan olika säsonger.

Det är som McDonalds och Burger King antar jag, det är logotyper och namn på produkter och format på byggnaderna som är varumärket som är föremål för franchising, inte hela konceptet att sälja snabbmat.

Privata små aktörer väljer nog att inte köpa en franchise, bara för att man vill skapa en liknande produktion som Förrädarna, medan exempelvis ett TV-bolag som TV4 väljer att betala för det för att de vill få kalla sitt prgram Förrädarna och använda sig av hela franchisingen. TV4 hade kunnat hitta på ett eget namn och valt att göra något Mafia-liknande program om de hade velat.

Om Olle i Kiruna vill öppna ett snabbmats-kök som säljer hamburgare med pommes och coca-cola så MÅSTE han inte kalla det för McDonalds eller för Burger King, han kan kalla det för Olles Gatukök. Det är lika fritt för små aktörer att "kopiera" befintliga programidéer såvida man inte använder deras varumärken. Man kan anordna sång-tävlingar med omröstingar osv på sin YouTube, det är fritt fram, men det kan bli problem om man samtidigt kallar det "Melodifestivalen", "Talang" eller "Idol" eller använder deras logotyper.
Senast redigerad av mamaduz 2026-03-01 kl. 20:42.
Citera
2026-03-01, 20:43
Medlem
abvs avatar
Citat:

Det är ingen fara ty jockeboi aldrig kan göra något fel (det är mammas fel). För övrigt så förstår jag inte hur följarna fortfarande sväljer dessa wish-produktioner, även om ribban verkar vara rätt låg för vad som går hem hos dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in