2026-03-01, 20:00
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Min pappa växte upp under shialagar och vill att jag nu ska kriga för Irans regering. Var tar man värvning som svenskfödd till irans islamiska frihetskämparna?

Ut och knulla en get så kommer inbjudan med PostNord i morgon. Du måste ju klara mansprovet. IQ-test behövs inte din turknutte för annars hade du varit körd😂🥳
Citera
Medlem
NATOists avatar
Tre amerikanska soldater dödade men inga israeliska soldater.

Vilka slutsatser bör jag dra av denna information?
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Varför skulle man vara terrorist om man bara lyssnar på pappa och resten av familjen?
IRGC är klassad som terrororganisation
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Min pappa växte upp under shialagar och vill att jag nu ska kriga för Irans regering. Var tar man värvning som svenskfödd till irans islamiska frihetskämparna?

Amiga, så du är 50% svenska och 50% MENA, har jag förstått dig rätt?

Om så är fallet så åk ändå inte till Iran nu ty läget är inte stabilt. Vänta tills det lugnat ner sig.
Citera
Avstängd
Ja sanktioner är inte krig
Iran fick för första ggn 2025 känna på en övermäktig fiende som med enkelhet kunde döda deras ledarskikt på sekunder och nu 2026

Så du bör inte underskatta Israel snarare

Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Underskatta inte Iran så lätt 😉
Landet har stått emot fem decennier av sanktioner, mordkampanjer och psykologisk krigföring ändå fortsätter både IRGC och staten att hålla ihop. Vahidi är inte någon tillfällig symbol han är en del av en lång kontinuitet och militär kompetens som väst ofta missförstår.

De som räknar bort Iran varje gång någon ledare faller borde ha lärt sig vid det här laget strukturen står kvar även när namnen ändras. 🇮🇷
Senast redigerad av David1982 2026-03-01 kl. 20:02.
Citera
2026-03-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej det stämmer inte hangarfartyg kan använda sina katapulter även när som står i hamn. På andra världskriget så behövde dom fart men det var 70år sedan. Så nej det där stämmer inte längre

De kan starta men reducerad vikt vid lägre hastighet, dvs mindre vapen och bränsle. Men de kan inte landa på hangarfartyget om utan motvind över däcket. Så ja du kan skicka iväg flygen men inte ta emot dem.
Citera
2026-03-01, 20:01
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Enligt Agenda agree ska troligen ett sjukhus i Teheran träffats .. oklara uppgifter än så länge.

Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Den äckliga nordiska räven Ali larijani och äckelfetto Ghalibaf även skäggapan Hassan Rouhani är säkert där och gömt sig.

Vilka svin och djur dessa är.
Citera
2026-03-01, 20:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jo du har rätt att det klingar falskt med tanke på vad hans egen regim gjort. Å andra sidan hindrar inte det att det han säger är sant och att vi i väst inte får blunda för det vi själva och Israel gör. Att förstå en konflikt och se sin egen skuld är inte att rättfärdiga motparten eller förminska dess skuld i konflikten. En förståelse för konfliktens uppkomst banar däremot vägen mot fred och försoning. Det gagnar alla.

Jag håller definitivt med i det. Kan inte se att Israel visar tecken på expansionistiskt storhetsvansinne dock.
Citera
2026-03-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Den äckliga nordiska räven Ali larijani och äckelfetto Ghalibaf även skäggapan Hassan Rouhani är säkert där och gömt sig.

Vilka svin och djur dessa är.

Sluta tramsa eller posta isf källor på det… annars spridare du bara desinformation!
Citera
2026-03-01, 20:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Ja, israel är per definiton en terrorstat, styrt av judisk maffia "mossad"mm. De har egna speciella regler som gäller för oss icke-judar,goyims men inte för som judar de "utvalda", vi är bara boskap i deras ögon. Talmuden säger så, och jag tror att de är precis så de tänker för de är så de agerar. Vi kommer få skörda draksådden i Europa med stigande oljepriser,levnadskostnader och massinvasion av muslimer! Bara tacka alla mossadbotsen och sväärjisarna i tråden som hejar på stora stygga satan

Du har rätt att Israels regim för närvarande är arroganta och struntar i både folkrätt och mänskliga rättigheter. Det är een samling israeliska nationalister och religiösa extremister. Det har dock lika lite med judendom att göra som Iran har med islam. De flesta judar är dock inte sionister och även bland sionisterna finns det många som förordar en politisk linje. Albert Einstein, själv politiskt aktiv jude, skrev 1939:
Citat:
Jag skulle mycket hellre se en rimlig överenskommelse med araberna på basis av fredligt samliv än tillkomsten av en judisk nationalstat. Bortsett från de praktiska synpunkterna motsätter sig min uppfattning om judendomens egentliga väsen tanken på en judisk stat med gränser, armé och ett visst mått av makt, åtminstone tills vidare, oavsett hur liten den må vara. Jag är rädd för att judendomen skulle ta skada till sin själ, i synnerhet genom uppkomsten av trångsynt nationalism bland våra egna, vilket vi ju redan tidigare, utan att det funnits någon judisk stat, måst bekämpa med all kraft.
Citera
2026-03-01, 20:04
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
USA och Israel måste öka tempot. Har ju köpt resa till BAHRAIN GRAND PRIX 10-12 april med flyg och Hotell bokat.

Men hoppas och tror man krossat Iran redan nästa vecka.

Hoppas de bombar när du är där. Du behöver en reality check.
Citera
2026-03-01, 20:04
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Sluta tramsa eller posta isf källor på det… annars spridare du bara desinformation!

Amigo, jag kommenterade bara det du hade skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in