2026-03-01, 19:54
Medlem
Wajis avatar
USA och Israel måste öka tempot. Har ju köpt resa till BAHRAIN GRAND PRIX 10-12 april med flyg och Hotell bokat.

Men hoppas och tror man krossat Iran redan nästa vecka.
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Kolla, de här protesterna med dansande Iranska kvinnor som sedan ledde till mass-mord.

Israel och USA var med och startade protesterna och har ett stort ansvar över det som hände.
Happy New Year to MOSSAD AGENTS Walking With Iranian Protesters
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Va trevligt...
Gratulera för den nya (men korta tiden som) IRGC befälhavare 😅

Underskatta inte Iran så lätt 😉
Landet har stått emot fem decennier av sanktioner, mordkampanjer och psykologisk krigföring ändå fortsätter både IRGC och staten att hålla ihop. Vahidi är inte någon tillfällig symbol han är en del av en lång kontinuitet och militär kompetens som väst ofta missförstår.

De som räknar bort Iran varje gång någon ledare faller borde ha lärt sig vid det här laget strukturen står kvar även när namnen ändras. 🇮🇷
Citera
2026-03-01, 19:55
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Man kan väl påstå att Iran har nu blivit utsatt för terrorism.
Ja, israel är per definiton en terrorstat, styrt av judisk maffia "mossad"mm. De har egna speciella regler som gäller för oss icke-judar,goyims men inte för som judar de "utvalda", vi är bara boskap i deras ögon. Talmuden säger så, och jag tror att de är precis så de tänker för de är så de agerar. Vi kommer få skörda draksådden i Europa med stigande oljepriser,levnadskostnader och massinvasion av muslimer! Bara tacka alla mossadbotsen och sväärjisarna i tråden som hejar på stora stygga satan
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Iran bombar oljeplattform tillhörande förenade arabemiraten.

https://x.com/worldgeowatch/status/2028181575373140107
Citera
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Min pappa växte upp under shialagar och vill att jag nu ska kriga för Irans regering. Var tar man värvning som svenskfödd till irans islamiska frihetskämparna?
Citera
2026-03-01, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Israel skapar sinn fiender.

Israel skapar inte bara sina fiender och hela idén med staten var från början att säkerställa att Mellanöstern aldrig får fred. Israel skapades för att regionen alltid ska hållas i konflikt.
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är en raslig fråga.

Många förknippar "arier" med ras. NEJ NEJ NEJ det var en folkgrupp som var starka och slog ut all form av motstånd. Inget mer än så och de bodde i dagens Ukraina. Senare kom de till Iran, Europa och Indien.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Men vem lyssnar på en jävla tomte? Hans egna regims alla kränkningar mot mänskliga rättigheter är inga problem? Hans regims stöd till folkrättsbrott är inga problem?

Tyvärr fungerar polemiken så att förlorare alltid kan slänga på sig offerkofta (se palestina) eller låtsas ha andra äldare syften än vad som faktiskt är fallet.

Den som är lite begåvad förstår vem det är värt att lyssna på, och vem som bör ignoreras.

Jo du har rätt att det klingar falskt med tanke på vad hans egen regim gjort. Å andra sidan hindrar inte det att det han säger är sant och att vi i väst inte får blunda för det vi själva och Israel gör. Att förstå en konflikt och se sin egen skuld är inte att rättfärdiga motparten eller förminska dess skuld i konflikten. En förståelse för konfliktens uppkomst banar däremot vägen mot fred och försoning. Det gagnar alla.
Citera
2026-03-01, 19:57
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
40 miljoner? är det allt?

Israel slogs vad jag vet alla fronter mot Syrien, Irak,Egypten, Saudi, Jordanien, Libanon en ggn och du tror inte Israel kan slåss mot en fiende?

alla 40 miljoner har inte vapen vettu...men eldkraften hos Israel är vad jag vet, så pass starkt OM Iran skulle hota Israel så har Israel kemiska, biologiska och KÄRNVAPEN att pulvisera motståndet...ngt Iran vet...

Irans flygvapen är ELIMINERAT
Israel har luftherraväldet och USA..även om en armé samlas hur ska de komma undan flyganfallen utan luftunderstöd? svar de kan INTE

Så Israel skulle mörda alla 85 miljoner perser genom ständiga flygangrepp? Man kom ju en bit på väg i Gaza men här gapar nog Nethanyahu över för mycket, dream on. Och Trump tröttnar snart och vill inte ha några döda amerikaner att svara för, dessutom lever Israel som vi vet tack vare USA.
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Min pappa växte upp under shialagar och vill att jag nu ska kriga för Irans regering. Var tar man värvning som svenskfödd till irans islamiska frihetskämparna?
Bara åka ner och acceptera att du blir då stämplad som terrorist
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Man behöver inte sänka att hangarfartyg för att göra det obrukbart. Det räcker med att skada det så pass att de är tvungen att sänka farten. Ett hangarfartyg är beroende av sin fart för att kunna få upp flyg i luften och låta dem landa. Om jag kommer ihåg rätt så behöver de 15 knops motvind över flygdäcket vilket motsvara ca 25-30 knop framfart av fartyget. Om de inte får upp den farten som behövs så är de bara en stor parkeringsplats för sina flygplan.
Nej det stämmer inte hangarfartyg kan använda sina katapulter även när som står i hamn. På andra världskriget så behövde dom fart men det var 70år sedan. Så nej det där stämmer inte längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in