2026-03-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon är dock ett barn, då hon är under 18 år. Precis som 15 åringen som våldtog och nästan mördade 9-åriga Lu*na, var ett barn. Och de killar som i Stockholm och Borås har misshandlat/utsatt folk för mordförsök och är med i någon sekt på nätet, är barn.

Även barn kan begå fruktansvärda brott. De är fortfarande barn för det. Men ska givetvis straffas för sina brott om de är straffmyndiga eller få annan påföljd om de inte är straffmyndiga. Samhället behöver skyddas från barn som begår brott. Och barnen behöver lära sig att inte bete sig så.

För min del vänder det sig i magen på mig, när vuxna män vill "veta identiteten" på detta barn som ärendet gäller, för att själva "slippa råka ut för för henne/falsk angivelse"... hur tänkte de där? Brukar de springa runt och ragga på barn under 18 år? 🤮🤮 Så att det de känner att de behöver veta identiteten på just detta barn som ärendet gäller? Vad fan är det frågan om!?

Det räcker ju med att de låter bli att ragga på folk som är födda efter 2007 (dessa är 18 eller 19 i nuläget) livet ut. Så kommer de aldrig råka ragga på detta barn. Då hon ju är under 18 men över 15. Dvs född någon gång mellan 2008-2011.
Jag köper allt du säger. Dock vill jag ändra "barn" klassificeringen. Ung vuxen i detta fall är nog mer rätt benämning. Men det är nog en helt annan fråga och kommer inte ändras under min livstid.
Citera
2026-03-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Jag köper allt du säger. Dock vill jag ändra "barn" klassificeringen. Ung vuxen i detta fall är nog mer rätt benämning. Men det är nog en helt annan fråga och kommer inte ändras under min livstid.

Ung vuxen är de mellan 18-25.

Flickan i detta ärende är under 18 år. Kan rentav vara 15 år. Då är man verkligen barn... konsekvenstänket är långt ifrån färdigutvecklat. Men givetvis ska hon ha det straff hon har fått! Hon är ju straffmyndig och behöver lära sig att aldrig mer begå ett sådant här brott,eller andra brott. Sedan kan man ju fundera på straffet... låter rätt lågt, med tanke på brottets allvarlighetsgrad och lidandet för offret. Men har inte läst FUP eller dom. Kanske förklaras det låga straffet där...

Likaså var han som våldtog och nästan mördade 9-åriga Lu*na ett barn. Över 15 år, men under 18 år. Inte en ung vuxen, utan ett barn. Ett mycket farligt barn, som skulle behöva vara inlåst för många år framöver.

Så. Barn är det. Även barn kan begå fruktansvärda brott.

Tänk de två 10 åringar som i England mördade en 2 åring. Också barn. Livsfarliga barn.

Barn har ju med ens ålder att göra.

Och även om barn kan begå fruktansvärda brott. Så ger det inte vuxna frikort att ragga på barn... De personer i tråden som vill veta flickans identitet för att "slippa råka ut för falsk angivelse", behöver bara göra det rätta och låta bli atg ragga på barn under 18 och folk födda senare än 2007. Så slipper de utsättas för denna flicka.

Att falskt tillvita någon verkar i övrigt rätt omoget och barnsligt ........ Men ställer till det rejält för offret.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-03-01 kl. 15:36.
Citera
2026-03-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
40 timmars samhällstjänst, det motsvarar 2 månaders fängelsse

Hon försökte förstöra en människas liv och det här blir straffet snälla.

Tomathoran och hamburgaren sskålar ihop nu

Ja straffet är ett skämt men det är nog för hon är förstagångare och under 18 själv tycker jag gott hon kunde skakat galler
Citera
2026-03-01, 18:21
Avstängd
Citat:
Falsk angivelse är ett allvarligt brott.
Men på vilket vis menar du att den dömda är livsfarlig? Har hon mördat någon? Ett livsfarligt barn?

Jag är övertygad om att en falsk tillvitare inte har någon "läromästare". Vad för motiv den dömda har för sitt brott vet jag dock inte. Har inte läst någon dom eller FUP i ärendet.

Måste man dö eller skadas fysiskt för att någon ska vara livsfarlig? Det kan handla om att ens rykte förstörs utan att man ens har dömts i juridisk mening. Blir man dömd rent juridiskt som våldtäktsman dock, ja då kan man förvänta sig social exkludering och då blir det även svårare att få jobb.

https://www.reddit.com/r/confessions/comments/qg77i6/i_got_accused_of_sexual_assault_and_it_has_ruined/?tl=sv

Vilken tur då att den här tjej gissningsvis snart är 18, dvs. myndig.
Citera
2026-03-01, 19:03
Medlem
Citat:
Falsk angivelse är ett allvarligt brott.
Men på vilket vis menar du att den dömda är livsfarlig? Har hon mördat någon? Ett livsfarligt barn?

Jag är övertygad om att en falsk tillvitare inte har någon "läromästare". Vad för motiv den dömda har för sitt brott vet jag dock inte. Har inte läst någon dom eller FUP i ärendet.
Nu märker man du är tillbaka anmälningarna strömmar in

Hon är livsfarlig för att du och ditt gäng lärt upp henne gäöra såhär, och ni bryr er inte om det är falskt eller inte utan ni vill bara sätta ditt oskyldiga män
Citera
2026-03-01, 19:03
Medlem
Citat:
Den dömda är ett barn under 18 år.
Har du planer på att ragga på barn under 18?
Om inte, så har du inget alls att oroa dig för.

I övrigt brukar sällan identiteten på minderåriga komma fram, även om de begått allvarliga brott.

Nej, och absolut inte på en tjej då jag är en heterosexuell kvinna. Jag tänker på de män som i framtiden råkar ut för henne.
Citera
2026-03-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Eftersomn det är en medlem i tomathoransgäng kommer ju anmälningarna fortsätta komma in.

Är det ingen som vet vem det är så vi kan varna allmänheten?

Har tyvärr ingen aning men hon är inte enda bruden som det behöver varnas för, har läst många fall där man blivit mörkrädd så tunn bevisningen är, en hel del av dessa lär vara falska och mannen helt oskyldig
Citera
2026-03-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Har tyvärr ingen aning men hon är inte enda bruden som det behöver varnas för, har läst många fall där man blivit mörkrädd så tunn bevisningen är, en hel del av dessa lär vara falska och mannen helt oskyldig
Helt enig, det är vårat ansvar som män ta tag i det här och varna mänsklighheten för dessa livsfarliga avarter
Citera
2026-03-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Nej, och absolut inte på en tjej då jag är en heterosexuell kvinna. Jag tänker på de män som i framtiden råkar ut för henne.

Vad får dig att tro att den dömda kommer göra om detta brott? Är det något i FUP eller dom som ger dig dessa tankar?

Mig veterligen finns det bara en person som flera gånger än en gång, falskt har anklagat andra för våldtäkt.

I andra fall begår de detta brott endast en gång. Döms för det. Och gör inte om det.

Så statistiskt är det enda gången denna flicka begår ett sådant här brott.
Citera
2026-03-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Måste man dö eller skadas fysiskt för att någon ska vara livsfarlig? Det kan handla om att ens rykte förstörs utan att man ens har dömts i juridisk mening. Blir man dömd rent juridiskt som våldtäktsman dock, ja då kan man förvänta sig social exkludering och då blir det även svårare att få jobb.

https://www.reddit.com/r/confessions/comments/qg77i6/i_got_accused_of_sexual_assault_and_it_has_ruined/?tl=sv

Vilken tur då att den här tjej gissningsvis snart är 18, dvs. myndig.

Hörs väl på ordet livsfarlig, att det är någon som är fara för ens liv, dvs: skulle kunna ha död på en.

Detta barn är inte livsfarlig, vad vi vet. Men hon har begått ett mycket allvarligt brott.

Vad får dig att tro att hon snart ät 18? Hon kan likaväl vara 15 år.
Citera
2026-03-01, 23:32
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Vad får dig att tro att den dömda kommer göra om detta brott? Är det något i FUP eller dom som ger dig dessa tankar?

Mig veterligen finns det bara en person som flera gånger än en gång, falskt har anklagat andra för våldtäkt.

I andra fall begår de detta brott endast en gång. Döms för det. Och gör inte om det.

Så statistiskt är det enda gången denna flicka begår ett sådant här brott.
Det finns gott om kvinnor som enligt egen utsago gång på gång utsätts för övergrepp av män .

Eftersom jag alltid är nykter noterar (och minns ) jag saker och beteendemönster som inträffar som den fulle ofta missar .

Vissa kvinnor går alltid hem med våldsamma karlar trots varningar att dessa puckon förr eller senare kommer att på ett eller annat sätt misshandla dem .

Andra kvinnor drar gång på gång hem stupfulla karlar och gör en bra slant på skadestånd efter att de säger sig ha blivit antingen våldtagna eller misshandlade .

Vissa karlar drar hem stupfulla småbrudar som vaknar med ont både här och där .
Såna karlar har dock en tendens att försvinna mystiskt utan att tömma sitt boende först eller hittas när de hängt sig efter en grundlig misshandel utförd av offrets anhöriga .
Citera
2026-03-02, 06:15
Avstängd
Citat:
Hörs väl på ordet livsfarlig, att det är någon som är fara för ens liv, dvs: skulle kunna ha död på en.

Detta barn är inte livsfarlig, vad vi vet. Men hon har begått ett mycket allvarligt brott.

Vad får dig att tro att hon snart ät 18? Hon kan likaväl vara 15 år.

Hon skulle kunna vara livsfarlig, absolut. 3 år är inte så långt tid anser jag men då kan ju folk om de vill i tråden, släppa identiteten så småningom, ifall de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in