Citat:
Ursprungligen postat av
Mumbo2022
Jag köper allt du säger. Dock vill jag ändra "barn" klassificeringen. Ung vuxen i detta fall är nog mer rätt benämning. Men det är nog en helt annan fråga och kommer inte ändras under min livstid.
Ung vuxen är de mellan 18-25.
Flickan i detta ärende är
under 18 år. Kan rentav vara 15 år. Då är man verkligen barn... konsekvenstänket är långt ifrån färdigutvecklat. Men
givetvis ska hon ha det straff hon har fått! Hon är ju straffmyndig och behöver lära sig att aldrig mer begå ett sådant här brott,eller andra brott. Sedan kan man ju fundera på straffet... låter rätt lågt, med tanke på brottets allvarlighetsgrad och lidandet för offret. Men har inte läst FUP eller dom. Kanske förklaras det låga straffet där...
Likaså var han som våldtog och nästan mördade 9-åriga Lu*na ett barn. Över 15 år, men under 18 år. Inte en ung vuxen, utan ett barn. Ett mycket farligt barn, som skulle behöva vara inlåst för många år framöver.
Så. Barn är det. Även barn kan begå fruktansvärda brott.
Tänk de två 10 åringar som i England mördade en 2 åring. Också barn. Livsfarliga barn.
Barn har ju med ens ålder att göra.
Och även om barn kan begå fruktansvärda brott. Så ger det inte vuxna frikort att ragga på barn... De personer i tråden som vill veta flickans identitet för att "slippa råka ut för falsk angivelse", behöver bara göra det rätta och
låta bli atg ragga på barn under 18 och folk födda senare än 2007. Så slipper de utsättas för denna flicka.
Att falskt tillvita någon verkar i övrigt rätt omoget och barnsligt ........ Men ställer till det rejält för offret.