Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Jag tror inte att man drar igång en så här stor operation bara för att bomba lite i en månad.
Lite svårt att ta nån seriöst som inte verkar ha läsförståelse. Jag skrev ju faktiskt att jag inte trodde på en markinvasion. Däremot så tror jag säkert att man kan ta kontroll över strategiskt viktiga platser. Tex säkra Hormuzsundet.
Jag tror att Trump har förberett sig för ett utdraget krig och kanske fler krig och det var därför försvarsbudgeten höjdes med kolossala 50%. Du får inte glömma bort att USA just nu styrs av vad som i praktiken är en envåldshärskare som har bestämt sig för att gå till historien. Han kan göra vad han vill.
Men herregud! En till som inte kan läsa innantill. Jag skrev att jag inte tror på en markinvasion. I varje fall inte i nuläget. Däremot så tror jag att operationerna mot Iran kan pågå under mycket lång tid.
Jag förstår inte hur folk kan vara så naiva att de tror att Trump av alla människor skulle nöja sig med att bomba lite och sen gå vidare.
Huruvida planen för att få bort regimen och som vi inte ens känner till än kommer att lyckas är däremot en helt annan sak.
Eh, va? Du skrev att det inte går att utesluta amerikanska marktrupper (det vill säga markinvasion). Jag svarade att en person som ens antyder att USA skulle överväga ett sådant alternativ inte går att ta seriöst då det påståendet är helt verklighetsfrånvänt. Av flera olika anledningar som jag inte tänker gå in på närmare i det här inägget.
Vem är det som egentligen har svårt med sin läsförståelse?