2026-03-01, 18:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
När har man tillräckligt luftherravälde för att börja skicka in marktrupper? De behövs garanterat, på särskilt kritiska ställen.
Citera
2026-03-01, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Iranska flottan finns inte längre

Hahaha fyfan vilka nollor och idioter

https://edition.cnn.com/world/live-news/us-israel-iran-attack-03-01-26-intl#cmm80vigt00033b6swfqai0mf

Du kanske borde googla hur stor deras flotta är innan du litar på att den består av 9 stycken skepp.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
När har man tillräckligt luftherravälde för att börja skicka in marktrupper. De behövs garanterat, på särskilt kritiska ställen.

Kommer aldrig att ske.
USA skulle aldrig våga.
Läs på.
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Iran har ringt till Oman och tiggt om de-eskalering och nåd.

Iran vill nu att Oman sprider det vidare till alla andra.
Citera
2026-03-01, 18:45
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Verkligen??, i rysslands-trådarna sitter du ju l och propagerar för rysslands invasionskrig i Ukraina....
Länk?
Citera
2026-03-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du kanske borde googla hur stor deras flotta är innan du litar på att den består av 9 stycken skepp.

Diskuterar inte med dig som fortfarande tror att Khamenei är vid liv och att Iran sänkt ett amerikanskt hangarfartyg

Citat:

“I have just been informed that we have destroyed and sunk 9 Iranian Naval Ships, some of them relatively large and important. We are going after the rest — They will soon be floating at the bottom of the sea, also! In a different attack, we largely destroyed their Naval Headquarters,” the president said on Truth Social. “Other than that, their Navy is doing very well!”

Citera
2026-03-01, 18:46
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oväntat att Trump ljög under sin valkampanj.
Trump gick till val på att han skulle avslöja pedofiler och inte kriga.

Nu krigar han och skyddar pedofiler.

🤷‍♂️
Citera
2026-03-01, 18:47
Avstängd
Så när Trump blåste Marin kommandot så tror du inte att några enstaka amiraler dog?

https://edition.cnn.com/world/live-news/us-israel-iran-attack-03-01-26-intl#cmm80vigt00033b6swfqai0mf

😅😅

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Nu ljuger du igen. Patetiskt. Men du kan få en till chans och producera listan på de höga ledare som Trump påstod att USA har skickat till eftervärlden. 48 stycken är de till antalet. Lycka till.
Citera
Avstängd
Lyssna själva vad fd amerikanare inom militär tycker om Iran-kriget, ni kommer inte gilla sanningen.

https://x.com/i/spaces/1RKjpzpmXpLJw?s=20
Citera
Medlem
https://x.com/i/status/2028103362239979650 massiv flykt till Afghanistan nu från irans militär.
Vart inte mycket mer än så här iran kapitulerar i veckan och får med på alla krav från usa
Citera
2026-03-01, 18:48
Avstängd
Sluta lipa
Irans flotta är historia
De läcker lika mkt som mitt fiskenät

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Citera
2026-03-01, 18:49
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tror inte att man drar igång en så här stor operation bara för att bomba lite i en månad.

Lite svårt att ta nån seriöst som inte verkar ha läsförståelse. Jag skrev ju faktiskt att jag inte trodde på en markinvasion. Däremot så tror jag säkert att man kan ta kontroll över strategiskt viktiga platser. Tex säkra Hormuzsundet.

Jag tror att Trump har förberett sig för ett utdraget krig och kanske fler krig och det var därför försvarsbudgeten höjdes med kolossala 50%. Du får inte glömma bort att USA just nu styrs av vad som i praktiken är en envåldshärskare som har bestämt sig för att gå till historien. Han kan göra vad han vill.

Men herregud! En till som inte kan läsa innantill. Jag skrev att jag inte tror på en markinvasion. I varje fall inte i nuläget. Däremot så tror jag att operationerna mot Iran kan pågå under mycket lång tid.

Jag förstår inte hur folk kan vara så naiva att de tror att Trump av alla människor skulle nöja sig med att bomba lite och sen gå vidare.

Huruvida planen för att få bort regimen och som vi inte ens känner till än kommer att lyckas är däremot en helt annan sak.

Eh, va? Du skrev att det inte går att utesluta amerikanska marktrupper (det vill säga markinvasion). Jag svarade att en person som ens antyder att USA skulle överväga ett sådant alternativ inte går att ta seriöst då det påståendet är helt verklighetsfrånvänt. Av flera olika anledningar som jag inte tänker gå in på närmare i det här inägget.

Vem är det som egentligen har svårt med sin läsförståelse?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-03-01 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in