2026-03-01, 18:22
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Madonna, 67, har nu en partner som är 29 läste jag nyligen. Med stor sannolikhet mer potent än många 70- åriga män.

Ok, förväntas jag inte tycka synd om mannen, eller vadå.
Lol. En multimijardär och en av de största musikikonerna under 1900-talet.
Det gör det helt logiskt att Lotta 43 jagar pojkvasker på 23 när hon vill familjebilda...
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-03-01 kl. 18:28.
Citera
2026-03-01, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det gjorde jag inte heller.

Du kanske levt under en sten, men äldre man/yngre kvinna har förvisso setts med avundsjuka från en del kvinnor, men tabut jag avser är åldern, inte sex.

Och ändå kunde du inte förstå vad jag menade..du verkar en smula eljest.

Källa?

Frågan är om du haft en relation ö h t..det jag avser är referenspunkter över tid.
Nej, vi kvinnor inom gruppen som dejtar yngre män har aldrig varit "avundsjuka" på yngre kvinnor som dejtat äldre män. Ärligt talat så skiter jag fullständigt i folks åldrar. Det enda jag reagerat på är att min mamma alltid träffade yngre samt blev på smällen med någon omkring min egen ålder som hon sedan vägrat uppge vem det är så man har fått gåmrunt med misstankar istället.

Som barn är det såklart något pinsamt med snoriga "låtsaspappor" men annars har jag aldrig brytt mig.

Du är möjligt lite udda och konstig själv, men jag har åtminstone ett utbud av partners som inte hade uppstått om jag vore "eljest" då männen jag får är ganska normalfungerande. En hel del av dem har varit ordentligt utbildade också.

Det som gör dig såpass tappad är att fu sitter och ljuger ihop saker om oss kvinnor som du använder som referenser för hur vi tänker och sedan applicerar det på oss felaktigt som sanning.

Tror du verkligen att jag tillhör de kvinnor som lämn̈ats för uäyngre kvinnor efter att ha gett all min tid, kraf och ork till att bygga ett hem, föda ungar och sedan stått på bar backe efter att en skitstövel bytt bort mig som utsliten och förbrukad mot första bästa som är lite fräschare och som fallit för den uppmärksamhet jag själv då inte fick?

Går det alltid lika bra för dig när det ska till att tänkas?

Tror du min mamma som alltid träffat yngre män, till och med blivit på tjocken med ett random ONS, byttes bort mot en yngre kvinna eller sitter hon i ett hus hon lyckats få en man bra yngre än mig att köpa för henne att bo i?

Vi kan säga som så att hade jag sett ut som min mamma hade jag bett karln att istället hjälpa mig led diet, gymkort och plastikoperationer.

Det är vad män som dig inte vill få in i huvudet, alla går inte efter utseendet.och därmed är kvinnors utseenden inte något som väger tyngre än männens. Alla kvinnor söker inte heller efter elaka män utan många föredrar de som är snällare mot dem än andra.

Men snälla män och fula kvinnor, det är en ekvation som inte går ihop för dem som använder snoppen att tänka med.
Citera
2026-03-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Skälet är exakt detsamma som gör att äldre män väljer yngre kvinnor dvs yngre män är generellt piggare och fräschare + mer jämställda med modernt sinnelag, mindre bittra och buttra.

Målet är inte att etablera familj eller en tanke om livslång relation, målet är "här och nu".

Allt fler kvinnor över 30 släpper intentionen om livslång sammanboende relation, allt fler lockas av särbolivet och att bara njuta av livet.

Vet inte om jag köper det. Beror så klart på vem det handlar om, men många 40+ män är i bättre form än sina 22-åriga söner. Män åldras bättre än kvinnor och är attraktiva på ett annat sätt. Män pekar väl typ runt 43.
Kvinnor typ runt 25.
Det är också något med den sociala dynamiken som känns mer naturlig om mannen är äldre.
Är det verkligen så hett för kvinnan att ha en liten toyboy som är mentalt, intellektuellt underlägsen henne? Hon har en djupare förståelse för livet. Han pratar typ om sin språkresa till portugal.
Citera
2026-03-01, 18:34
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Har en fundering.
Detta är saker jag sett dvs. anekdoter så det är svårt att säga om det finns någon faktisk trend.
Jag har sett en del exempel på ett för mig lite svårförståeligt fenomen.
Även vänner har sett detta.

Det är som att det har hänt något med åldrarna i dejting. Eller i alla fall att det blivit vanligare.
Det jag sett är kvinnor som är sådär 35-50 som verkar söka upp män som är bara kanske mellan 20-25.
Kvinnor som aldrig bildat familj.
När man ser det här "live" så att säga tycker i alla fall jag att det alltid ser lite märkligt ut.
Det jag försöker förstå är vad dessa kvinnor attraheras av hos någon som er ut som en gymnasist.
Det omvända har väl skett i alla tider och har sannolikt tom. evolutionär basis.
Småkillarna säger nog inte nej, det hade man inte själv gjort i den åldern. Till sex dvs. Men att inleda en långvarig relation med någon så mycket äldre och stanna kvar i den känns det som att få 24-åriga män skulle vara intresserade av.

Men den primära frågan är nog ändå. Hur tänker en typ medelålders kvinna att det är lämpligt eller attraktivt för henne att vara ihop med någon som ser ut som ett barn i ansiktet, nyss gått yt gymnasiet och saknar livserfarenhet?

Funderar på om detta kan vara något "lokalt" just i Skandinavien och hänger ihop med något annat, eller om det är mer utbrett. Har du sett detta?

Säger inte att det är rätt eller fel. Förstår det bara inte.
Funderar på om frågan skulle passa bättre under sociologi. Mod får flytta tråden om det bedöms så.

Din fråga är alltså varför kvinnor vill vara med unga attraktiva oförstörda roliga och pigga unga män?
Citera
2026-03-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Din fråga är alltså varför kvinnor vill vara med unga attraktiva oförstörda roliga och pigga unga män?

Nä det var fan inte det jag frågade ditt pervo. Lol.

Något fel är det fan på en medelålders tant som fiskar efter någon som nyss kommer från gymnasiet med intentionen om lång relation.

Du kan inte på allvar mena att du tycker det är helt rimligt att typ en sådan här tant
https://www.dreamstime.com/angry-senior-blonde-woman-isolated-white-angry-senior-blonde-woman-isolated-white-background-image16 3295373
raggar på en sådan här pojk
https://www.alamy.com/stock-photo-young-man-in-early-twenties-portrait-head-shot-116926869.html
med tanken att de skall ha en lång och stabil relation.
Lol..
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-03-01 kl. 18:43.
Citera
2026-03-01, 18:45
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Nä det var fan inte det jag frågade ditt pervo. Lol.

Något fel är det fan på en medelålders tant som fiskar efter någon som nyss kommer från gymnasiet med intentionen om lång relation.

Du kan inte på allvar mena att du tycker det är helt rimligt att typ en sådan här tant
https://www.dreamstime.com/angry-senior-blonde-woman-isolated-white-angry-senior-blonde-woman-isolated-white-background-image16 3295373
raggar på en sådan här pojk
https://www.alamy.com/stock-photo-young-man-in-early-twenties-portrait-head-shot-116926869.html
med tanken att de skall ha en lång och stabil relation.
Lol..
En kvinna i den åldern kan ge stabilitet och trygghet och sex. Kvinnan vet om det här. Den unge mannen kan få sex och erfarenhet och bli omhändertagen av en "mamma".
Tror inte kvinnan förväntar sig att den unge mannen ska stanna för alltid. Lite det som är grejen.
Citera
2026-03-01, 18:48
Medlem
Citat:
En kvinna i den åldern kan ge stabilitet och trygghet och sex. Kvinnan vet om det här. Den unge mannen kan få sex och erfarenhet och bli omhändertagen av en "mamma".
Tror inte kvinnan förväntar sig att den unge mannen ska stanna för alltid. Lite det som är grejen.

Fast det verkar ju som att du och många andra inte fattat tråden alls.
Tråden handlar just om dessa kvinnor som söker långvariga relationer med dessa män.
Total brist på läsförståelse i tråden.

Jag tycker det är lite sorgligt med en 40+50+are som siktar på nyvuxna pojkar. Tror inget någon säger här kommer få mig att ändra den uppfattningen. Säger något om hennes mentalitet. Som att hon är lite efter på något sätt. Det är min egna åsikt.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-03-01 kl. 18:55.
Citera
2026-03-01, 18:57
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Fast det verkar ju som att du och många andra inte fattat tråden alls.
Tråden handlar just om dessa kvinnor som söker långvariga relationer med dessa män.
Total brist på läsförståelse i tråden.

Jag tycker det är lite sorgligt med en 40+50+are som siktar på nyvuxna pojkar. Tror inget någon säger här kommer få mig att ändra den uppfattningen. Säger något om hennes mentalitet. Som att hon är lite efter på något sätt. Det är min egna åsikt.

Tror de5t är du som missförstår. Dessa kvinnor vill inte ha något långvarigt med en yngre man. Det finns lixom inget gemensamt med en sådan förutom sex och en trevlig stund.
Citera
2026-03-01, 18:58
Medlem
Citat:
Tror de5t är du som missförstår. Dessa kvinnor vill inte ha något långvarigt med en yngre man. Det finns lixom inget gemensamt med en sådan förutom sex och en trevlig stund.

Fast du är ju korkad. Jag pratar ju om DE SOM ÄR DET.
Jag pratar inte om de som inte är det.
Jag pratar om de som ÄR DET.
Inte fan kommer vi vidare i diskussionen om du skall berätta för mig hur det ligger till med en grupp personer som jag inte syftar på...

De jag pratar ÄR intresserad av långvariga relationer med dessa grabbar och så till den grad att det är det de siktar på. Jag vet väl bättre vilka jag syftar på än du eller hur?
Det är ungefär som att jag säger att äpplen är runda, men du rättar mig genom att säga att bananer är långa.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-03-01 kl. 19:00.
Citera
2026-03-01, 19:03
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Fast du är ju korkad. Jag pratar ju om DE SOM ÄR DET.
Jag pratar inte om de som inte är det.
Jag pratar om de som ÄR DET.
Inte fan kommer vi vidare i diskussionen om du skall berätta för mig hur det ligger till med en grupp personer som jag inte syftar på...

De jag pratar ÄR intresserad av långvariga relationer med dessa grabbar och så till den grad att det är det de siktar på. Jag vet väl bättre vilka jag syftar på än du eller hur?
Det är ungefär som att jag säger att äpplen är runda, men du rättar mig genom att säga att bananer är långa.

Känner inte en enda kvinna som är äldre som dejtar yngre. Så jag vet inte varför du startar en tråd med hittepå argument. Kvinnor som dejtar yngre och tror de ska stanna förevigt finns knappt om det inte är superrika kvinnor. Kvinnor är inte så dumma som män som blir ihop med 18åringar och tror det ska hålla för evigt.
Citera
2026-03-01, 19:12
Medlem
Citat:
Känner inte en enda kvinna som är äldre som dejtar yngre. Så jag vet inte varför du startar en tråd med hittepå argument. Kvinnor som dejtar yngre och tror de ska stanna förevigt finns knappt om det inte är superrika kvinnor. Kvinnor är inte så dumma som män som blir ihop med 18åringar och tror det ska hålla för evigt.

Nej inte kvinnor generellt.
Men de jag syftar på är det. Det är dessa tråden handlar om.
Hur svårt kan det vara att förstå.
Hur kan en tråd pågå i flera sidor och det finns fortfarande spån som inte förstår vad frågan handlar om trots att man upprepar det gång på gång.

Det finns medelålders kvinnor som primärt siktar på unga vuxna med tanken att de skall familjebilda. De har glömt att de kunde vara morsa åt grabben. De har inte fattat att de är medelålders. De kanske är 42 men tror att de är 28. De tränar och lever ungefär som när de var nyvuxna. De har inte fattat att tid har passerat.
Citera
2026-03-01, 20:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Nej, vi kvinnor inom gruppen som dejtar yngre män har aldrig varit "avundsjuka" på yngre kvinnor som dejtat äldre män. Ärligt talat så skiter jag fullständigt i folks åldrar. Det enda jag reagerat på är att min mamma alltid träffade yngre samt blev på smällen med någon omkring min egen ålder som hon sedan vägrat uppge vem det är så man har fått gåmrunt med misstankar istället.

Som barn är det såklart något pinsamt med snoriga "låtsaspappor" men annars har jag aldrig brytt mig.

Du är möjligt lite udda och konstig själv, men jag har åtminstone ett utbud av partners som inte hade uppstått om jag vore "eljest" då männen jag får är ganska normalfungerande. En hel del av dem har varit ordentligt utbildade också.

Det som gör dig såpass tappad är att fu sitter och ljuger ihop saker om oss kvinnor som du använder som referenser för hur vi tänker och sedan applicerar det på oss felaktigt som sanning.

Tror du verkligen att jag tillhör de kvinnor som lämn̈ats för uäyngre kvinnor efter att ha gett all min tid, kraf och ork till att bygga ett hem, föda ungar och sedan stått på bar backe efter att en skitstövel bytt bort mig som utsliten och förbrukad mot första bästa som är lite fräschare och som fallit för den uppmärksamhet jag själv då inte fick?

Går det alltid lika bra för dig när det ska till att tänkas?

Tror du min mamma som alltid träffat yngre män, till och med blivit på tjocken med ett random ONS, byttes bort mot en yngre kvinna eller sitter hon i ett hus hon lyckats få en man bra yngre än mig att köpa för henne att bo i?

Vi kan säga som så att hade jag sett ut som min mamma hade jag bett karln att istället hjälpa mig led diet, gymkort och plastikoperationer.

Det är vad män som dig inte vill få in i huvudet, alla går inte efter utseendet.och därmed är kvinnors utseenden inte något som väger tyngre än männens. Alla kvinnor söker inte heller efter elaka män utan många föredrar de som är snällare mot dem än andra.

Men snälla män och fula kvinnor, det är en ekvation som inte går ihop för dem som använder snoppen att tänka med.
Ditt inlägg dryper av mental ohälsa. Sök hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in