Citat:
Ursprungligen postat av
MossadNews
Det är klart jag ska hjälpa dig. Det måste vara jobbigt när de "obestridliga fakta" man hittar bara är upprepningar från en propagandamaskin.
Låt oss ta det enkelt: Den där myten om Irans "uttalade mål att förinta Israel" är en seglivad lögn som har motbevisats gång på gång. Det är en medveten felöversättning som används för att rättfärdiga exakt den typ av aggression vi ser nu.
Samtidigt har vi en israelisk regim vars ministrar öppet talar om att utplåna hela städer och vars handlingar skriker "Lebensraum".
Så nej, jag kan inte hjälpa dig att tycka annorlunda om mig. Men jag hoppas jag har hjälpt dig att förstå att du kanske borde sluta leta efter "fakta" i din egen ekokammare om du vill framstå som något annat än osedvanligt korkad.
Jag utgår från att du inte bara sitter och hittar på, eller väljer att skriva något du hört och hoppas är sant, bara för att försvara en egen elak inställning och uppfattning.
Och, om du inte hittar på, så har du självklart något underlag för att ge stöd för det du påstår.
Du kan t.ex påstå att "när Irans regim unisont står och skriker "död åt Israel", så är det AI-genererat", eller annat. Med stöd för ditt påstående.
Så vilket är ditt stöd?