2026-02-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast i min erfarenhet, är det just de som är minst mogna mentalt som börjar med sex tidigast. En tidig sexdebut (typ före 17) går även ihop med låg intelligens och dåliga skolresultat.

Tidig sexdebut är en sexdebut innan 15 års ålder. Och sexdebut innan 15 års ålder har en del riskfaktorer, såsom psykisk ohälsa, fysisk ohälsa, sexuell ohälsa. Och ja, viss korrelation finns mellan tidig sexdebut innan 15 års ålder och låg skolmotivation och därmed sämre studieresultat. Vad gäller intelligens, så är det den verbala intelligensen som kan bara något högre hos vissa som har sin sexdebut i sena tonåren. Det vanligaste är dock sexdebut vid 15-16 års ålder. Och det brukar inte gå någon nöd på de tonåringarna.
Citera
2026-02-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Men det är nog inte beskrivande nog och chatGPT föreslog "slampa" även om hen skrev att det är nedsättande. Om det är nedsättande bryr jag mig inte om.

Min granne har tex rätt att köpa mängder med sprit och supa sig redlös och bete sig som ett fyllo. Jag har rätt att kalla honom för ett fyllo, no more no less. Jag tänker inte bemöda mig med att vara finkänslig eller väluppfostrad och inte kalla honom det om han uppför sig som ett.

Detsamma gäller slynor, narkomaner etc etc

En kvinna har självklart rätt att ligga runt med tusen sjömän men man har ingen rätt att gnälla om man får ett deskriptivt epitet på sig som slampa tex. Comes with the territory. Du har en poäng i att sköka är en person som kräver betalt så det träffar aningen fel.

Det är vuxna människor, lev med konsekvenserna av era handlingar.

Begreppet slutshaming är också lite vilseledande som att jag skulle värdera någons handlingar. Jag konstaterar snarare vad en person sysslar med utan någon speciell värdering. En kvinna som ligger med många är en slampa och en man som konstant klunkar i sig mängder med sprit och faller omkull är ett fyllo. Jag behöver inte nödvändigtvis värdera någon av dem utan kallar bara en spade för en spade.

Kvinnor som ligger med många har ingen särskild rättighet som gör att man inte får använda särskilda epitet likt en HMF-lagstiftningen eller liknande.

Bottom line: Ligg runt hur mycket du vill. Var beredd på att bli kallad slampa och om siffran är riktigt hög så kommer ganska många män backa när det gäller längre förhållanden. Det finns ju alltid vänstermän såklart som ställer upp på vad som helst och är desperata.

Varför inte bara använda ordet promiskuös?
Synonymorden är nedvärderande. Men ordet promiskuös I sig, har en neutral klang. Eller "sexglad promiskuös" kvinna? Om du nu måste ha en viss term på kvinnor som älskar sex och inte har något emot att ha det med olika attraktiva män.

Vad ska vi kalla er som använder ovårdat och nedvärderande språk då? "Imbecilla obildade mobbare" kanske? Och så kan du säga "slampa" så mycket du vill, men då får du också räkna med att jag kommer kalla dig för "imbecill obildad mobbare" också. Hur känns det, tycker du?

Det finns också ett fint ordspråk som jag tycker du ska fundera några varv på:
"Lätt på foten, kallas en kvinna som har samma sexuella moral som en man".

Ibland tänker jag att ni som är har en ick kring promiskuösa kvinnor, helt enkelt ser dessa som för manliga. Och är rädda att er manlighet blir hotad med en sådan kvinna, som sexuellt är inne på en manlig domän. Förvånar mig inte om ni även är homofober....
Senast redigerad av TomatKungen 2026-02-27 kl. 17:29.
Citera
2026-02-27, 17:32
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tidig sexdebut är en sexdebut innan 15 års ålder. Och sexdebut innan 15 års ålder har en del riskfaktorer, såsom psykisk ohälsa, fysisk ohälsa, sexuell ohälsa. Och ja, viss korrelation finns mellan tidig sexdebut innan 15 års ålder och låg skolmotivation och därmed sämre studieresultat. Vad gäller intelligens, så är det den verbala intelligensen som kan bara något högre hos vissa som har sin sexdebut i sena tonåren. Det vanligaste är dock sexdebut vid 15-16 års ålder. Och det brukar inte gå någon nöd på de tonåringarna.

Fast som jag har försökt upplysa om tidigare (men det går aldrig in) så är Sveriges officiella sexdebutsstatistik felaktig. Den kommer nämligen ifrån ungdomsmottagningarna, där de unga besökarna (frivilligt) har fått fylla i enkäter. Det säger sig självt att det huvudsakligen är sexuellt aktiva ungdomar som besöker ungdomsmottagningar, eftersom dessa i första hand är inriktade på just sexuella frågor, preventivmedelsrådgivning och -utdelning samt abortrådgivning. Ungdomar som har andra typer av problem går snarare till skolkuratorn, socialtjänsten, BUP eller HAB, eller vårdcentralen.

För att få fram riktiga siffror måste urvalet vara slumpmässigt och statistiskt säkerställt (minst tusen personer, samt att undersökarna försöker motivera dem som inte har svarat att svara, eftersom det kan finnas en relevant skillnad mellan dem som väljer att svara och dom som inte väljer att svara på en viss enkät), och någon sådan undersökning tror jag aldrig har gjorts i Sverige (rätta mig om jag har fel).

De allra senaste åren, tror jag dessutom att den verkliga genomsnittliga sexdebutsåldern har blivit ännu högre, på grund av att väldigt många människor - båda unga och lite äldre - har blivit sittande vid sina skärmar i stället för att umgås med andra människor, och det är naturligtvis inte heller bra.
Citera
2026-02-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast som jag har försökt upplysa om tidigare (men det går aldrig in) så är Sveriges officiella sexdebutsstatistik felaktig. Den kommer nämligen ifrån ungdomsmottagningarna, där de unga besökarna (frivilligt) har fått fylla i enkäter. Det säger sig självt att det huvudsakligen är sexuellt aktiva ungdomar som besöker ungdomsmottagningar, eftersom dessa i första hand är inriktade på just sexuella frågor, preventivmedelsrådgivning och -utdelning samt abortrådgivning. Ungdomar som har andra typer av problem går snarare till skolkuratorn, socialtjänsten, BUP eller HAB, eller vårdcentralen.

För att få fram riktiga siffror måste urvalet vara slumpmässigt och statistiskt säkerställt (minst tusen personer, samt att undersökarna försöker motivera dem som inte har svarat att svara, eftersom det kan finnas en relevant skillnad mellan dem som väljer att svara och dom som inte väljer att svara på en viss enkät), och någon sådan undersökning tror jag aldrig har gjorts i Sverige (rätta mig om jag har fel).

De allra senaste åren, tror jag dessutom att den verkliga genomsnittliga sexdebutsåldern har blivit ännu högre, på grund av att väldigt många människor - båda unga och lite äldre - har blivit sittande vid sina skärmar i stället för att umgås med andra människor, och det är naturligtvis inte heller bra.

Mig har du inte upplyst om detta tidigare. Så försök inte få det att framstå som jag ibte tar till mig av det du skriver. I övrigt så har inte Folhälsomyndigheten (2025) frågat endast ungdomar som går till Ungdomsmottagnig. Du kan själv se deras rapport. Stort urval av informanter har de också. De skickade ut digital post till närmre ungdomar mellan 16-29 år. Slumpmässigt. Medelåldern för sexdebuten var 16.7. Medianåldern för sexdebuten var 16. Och enligt andra studier, som inte heller utgår från enbart ungdomsmottagningar, så är det vanligast med sexdebut vid 15-16.
Citera
2026-02-27, 18:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Aha du....ännu mera "påhitt" från just feminister alltså, att det existerar rätt mycket av sexuellt- och sexualiserat våld i världen. Våldtäkt ex. är rena rama fantasier...

Medianmannens sexuella begär är det som diskuteras.

Citat:
Ok för mig sålänge han gör det för sig själv.

Sådan intetsägande "whatever" säger vi om främlingar, inte ens livspartner.

Citat:
Men snälla, alla partners, män som kvinnor, kan vara otrogna och "kan få barn med nån annan", det är liksom inte the end of the world eller något som skiljer speciellt mellan könen. Sist jag läste om otrohet så var det aningens vanligare hos män, men skilde inte mycket, om vi pratar Sverige. I världen i stort misstänker jag att det skiljer mer.

Jämför nu detta med att utsättas för våld, av alla de slag som nu finns...hot eller att dödas.
eller att utsättas för oskuldkrav och gravt kontrollerande hela livet igenom...

Finns rejäla gradskillnader i det sexuella och relationsmässiga helvetet....

Att kvinnor bör undvika våldsamma män är det ju ingen snack om, men här diskuterar jag den falskhet som kan finnas hos några kvinnor när de vill ingå i en seriös relation med en man de inte åtrpr. Det är en ganska speciell könstypisk beteende som män måste vakta sig emot.

Ungefär som män som låtsas vara kära för att få sex som du själv kom med, sådan falskhet måste kvinnor lära sig att se igenom.

Citat:
Om bara en är satt att föra i den där tangon...så nja..
Förnekar du att den patriarkala samhällsformen som världen har haft nu i några tusentals år..och fortsatt har i högsta grad "live och kicking" på flera platser i världen, INTE skulle förvandlat kvinnor till varor com har ett pris...? och som män handlar med? Inlåsta och kontrollerade madonnor....att shoppa som frumaterial via hemgift/ brudpris och "horor" att shoppa sex av. Och tyvärr mycket sällan går de där pengar till kvinnan själv utan till henens familj eller till en hallick. Same shit om du frågar mig.
.

Män bör vakta sig emot att behandlas som plånböcker, kvinnor som sexuella objekt. Så är spelets regler.

Citat:
Om du är en snygg man idag så har du möjligheter att tjäna pengar på ditt fejs eller kropp.

Hur mycket mera tjänar kvinnliga modeller jämgört med män?

Citat:
och de gör du alltså utan att överhuvudtaget känna Mette-Marit som person.
och det enda du har att gå på är div. medialt skvaller.
Vackert hörredu.

Jag läser inte svaller. Läser epsteinfilerna direkt från source, behöver inte höra journalisters vinkling om vad som står där.

Citat:
I min värld borde vi bara fan stryka alla dessa gamla sunkiga ord som skapats för att trycka till just kvinnor...och antigen införa neutrala ord som är till för att trycka till riktiga dåliga beteenden oavsett om det är en kvinna eller man bakom, eller bara lägga ner detta med att sätta epitet på människor helt.

Kvinnogris biter inte på samma sätt som mansgris. Vi vill inte ha din färglösa könsneutrala pk-ordbok.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-02-27 kl. 18:53.
Citera
2026-02-27, 19:17
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ibland tänker jag att ni som är har en ick kring promiskuösa kvinnor, helt enkelt ser dessa som för manliga. Och är rädda att er manlighet blir hotad med en sådan kvinna, som sexuellt är inne på en manlig domän. Förvånar mig inte om ni även är homofober....

Grejen är att jag inte har något emot promiskuösa kvinnor. I vissa fall ser jag det som något positivt. Tex när man var lite yngre. Det jag har problem med är skitnödigheten kring epitetet. Var promiskuös om du vill men gnäll inte över olika epitet som man då får på sig. Jag vill inte gå på äggskal eller hur nu uttrycket går. Man har rätt att vara promiskuös men då får man ta de epitet som folk ger en utan gnäll enligt mig. Take it like a slut!

Sedan är promiskuösitet inte ett stort plus om siffran är hög när det gäller att slå sig ner i ett långsiktigt förhållande. Detta gäller för de flesta män. Där kommer bil-liknelsen in. Det finns också kvinnor som gärna ser att deras framtida partner inte doppat i tusentals personer innan.
Citera
2026-02-27, 19:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Det finns också kvinnor som gärna ser att deras framtida partner inte doppat i tusentals personer innan.

Vi män tycker nog oftast att dessa kvinnor tvärtom är mycket förnuftiga.

Att shama en man för att vara en "womanizer" kommer dock att misslyckas, men kvinnor bör försöka undvika sådana både för sex och förhållande.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-02-27 kl. 19:33.
Citera
2026-02-27, 19:49
Medlem
Citat:
Grejen är att jag inte har något emot promiskuösa kvinnor. I vissa fall ser jag det som något positivt. Tex när man var lite yngre. Det jag har problem med är skitnödigheten kring epitetet. Var promiskuös om du vill men gnäll inte över olika epitet som man då får på sig. Jag vill inte gå på äggskal eller hur nu uttrycket går. Man har rätt att vara promiskuös men då får man ta de epitet som folk ger en utan gnäll enligt mig. Take it like a slut!

Sedan är promiskuösitet inte ett stort plus om siffran är hög när det gäller att slå sig ner i ett långsiktigt förhållande. Detta gäller för de flesta män. Där kommer bil-liknelsen in. Det finns också kvinnor som gärna ser att deras framtida partner inte doppat i tusentals personer innan.

Det är ytterst få kvinnor som har sex med 1000-tals män. Eller ens över 100 män. Ytterst få. Flertalet kvinnor har som sagt mellan 7-15 sexpartners under sin livstid. Och några har kanske upp till 30 sexpartners under sin livstid. Det är inga mängder. Inga drivor.

Nej, bil-exemplet är helt snedvriden. En bil slits av åkturen och går aldrig att få ordentligt ren.

En kvinna kommer bli ordentligt ren (från en sexpartner), på grund av flytningar, mens och duschande. Och hon slits inte ut av sex. Snarare tvärtom, hon blir mer tränad av sex. Byggs upp av det rentav.
Citera
2026-03-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Medianmannens sexuella begär är det som diskuteras.
Jasså? sen när, ändrades plötsligt ämnet vi debatterade till detta mycket specifika?
och inte av mig.

Citat:
Sådan intetsägande "whatever" säger vi om främlingar, inte ens livspartner.

Människors onanivanor är helt och hållet individers egna privata sfär som inte vare sig släkt eller partners har ett skit att göra med.
Däremot om en partner slutar fungera sexuellt, för att hen är slutkörd eller blivit så porrskadad så att hens preferenser helt förskjutits...så kan det ju finnas skäl fråga om hen kanske inte glor lite för mycket på just porr.

Citat:
Att kvinnor bör undvika våldsamma män är det ju ingen snack om, men här diskuterar jag den falskhet som kan finnas hos några kvinnor när de vill ingå i en seriös relation med en man de inte åtrpr. Det är en ganska speciell könstypisk beteende som män måste vakta sig emot.

Ungefär som män som låtsas vara kära för att få sex som du själv kom med, sådan falskhet måste kvinnor lära sig att se igenom.

Att ingå äktenskap med en partner som man egentligen inte alls vill ha, är ju mest självdestruktivt.
Visst det existerar säkert, men tror faktiskt inte det är speciellt vanligt i den fria sfären och faktiskt heller inte "könstypiskt" du har nog en hel del män som gifts sig till pengar eller status, utan större intresse, att däremot tvingas gifta sig mot sin vilja är däremot fortsatt tämligen vanligt.

Citat:
Män bör vakta sig emot att behandlas som plånböcker, kvinnor som sexuella objekt. Så är spelets regler.

Och om män inte vill behandlas som "plånböcker" så bör de ju agera för samhällen där kvinnor kan äga egna plånböcker, eller hur?
På samma sätt som vi alla bör agera så att kvinnor slutar ses på som objekt.

Citat:
Hur mycket mera tjänar kvinnliga modeller jämgört med män?

Ingen aning faktiskt, men låt mig gissa att det motsvaras ungefär av hur mycket mer män tjänar inom allt annat...kontra dito kvinnor.
Men, de håller på att ändras, män sexighet börjar mer och mer inta div av scener och kultur.

Citat:
Jag läser inte svaller. Läser epsteinfilerna direkt från source, behöver inte höra journalisters vinkling om vad som står där.

Och Epsteisnfilerna tror du alltså har skrivits av sig själva? Finns inga människor bakom dem som på olika sätt medvetet eller omedvetet vinklar material hit eller dit?

Hon har säkert flirtat med Epstein...men! det är alltså inte olagligt eller ens speciellt moraliskt klandervärt att flirta med någon...och att från detta direkt utgå från att hon haft sex, eller velat ha sex, är ju enkom dumt...för att inte tala om att direkt ge någon epitetet "hora".

Citat:
Kvinnogris biter inte på samma sätt som mansgris. Vi vill inte ha din färglösa könsneutrala pk-ordbok.

Få se nu.....om du söker på "mansgris" hur många resultat får du?
19 300 resultat

Om du söker på "hora"
1 040 000 000 resultat

Say no more....

Och ta då i beaktande att "hora" ( eller någon av lla övriga 50 talet negativa epitet det finns på just kvinnor) kallas alltså enkom kvinnor för i princip allt möjligt av fullständigt normalt beteende...som ex att ha sex....vara intresserad av sex...festa, mode, inte vilja ha sex...eller bara för att någon råkar tycka att just kvinnor ska tryckas till.

"mansgris" däremot brukar man kalla män som gör just ovan, eller beter sig illa, dvs JUST agerar dåligt, tom riktigt vedervärdigt i vissa fall. Men alla de där negativa epiteten för alla våldtäktsmän, sexköpare, groomare, trakasserade, tafsare etc etc. lyser med sin frånvaro.

Borde få dig att fundera ett varv till över just "könsneutraliteten".
Citera
2026-03-01, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Är du 12 år eller muslim?

Träffa en tjej m/kvinna som inte har hat sex... då skulle jag ställa mig frågan om varför hon inte haft det.

Däremot Bonnie Blue liknande skulle vara aningens motbjudande
Citera
2026-03-01, 12:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jasså? sen när, ändrades plötsligt ämnet vi debatterade till detta mycket specifika?
och inte av mig.

Jag skrev:

Det är en feministisk påhittad narrativ att män i regel är fascinerade av sex tillsammans med våld.

Jag skrev inte: det är en feministisk påhittad narrativ Att det finns män som runkar till sadistisk skit.

Citat:

Människors onanivanor är helt och hållet individers egna privata sfär som inte vare sig släkt eller partners har ett skit att göra med.
Däremot om en partner slutar fungera sexuellt, för att hen är slutkörd eller blivit så porrskadad så att hens preferenser helt förskjutits...så kan det ju finnas skäl fråga om hen kanske inte glor lite för mycket på just porr.

Det blir absurd att försöka driva sådan extrem individualism, alltså där kvinnan inte ens får döma snubben hon dejtar för tecken på att inte uppfylla hennes ideal.

Idealen i sig går givetvis emot extrem individualism. Att andra har en ideal av den perfekta mannen, den perfekta kvinnan, den perfekte sonen.

Pappan får inte i en sådan extrem individualistisk världssyn ens prata med sin 18-årige son som stänger in sig i rummet och runkar och spelar spel varje kväll, aldrig att man ska försöka ens projicera alternativa maskulina ideal på sin son som fader.

Och kvinnan som dejtar låt säga en extrem mansgrottsnörd får absolut inte döma hams spelvanor eller hans runkhåla med massor och massor av porr. Hon får inte ens registrera hur långt detta är från hennes drömprins, liksom att han tycks vara fortfarande oskuld runt 30 (incel), osv.

Allt är hans ensak, och hon får inte ändra sig att ha svajpat höger i tinder byggt på någon sådan information. Egentligen är väl allt hon får reda på i första dejten "hans ensak" och inte något som bör få henne att ändra sig, förutom ifall han visar sig vara våldsam på något sätt.

För våld är det enda vi bör akta oss för hos en livspartner enligt merapi.

Citat:

Att ingå äktenskap med en partner som man egentligen inte alls vill ha, är ju mest självdestruktivt.
Visst det existerar säkert, men tror faktiskt inte det är speciellt vanligt i den fria sfären och faktiskt heller inte "könstypiskt" du har nog en hel del män som gifts sig till pengar eller status, utan större intresse, att däremot tvingas gifta sig mot sin vilja är däremot fortsatt tämligen vanligt.

Lol. Du kanske har massa kvinnor som låtsas vara kära för att få ha sex med män också? Kanske det finns kvinnor som har oskuldskrav på män?

Kan du sluta könsneutralisera diskussionen ad absurdum?

Citat:
Och om män inte vill behandlas som "plånböcker" så bör de ju agera för samhällen där kvinnor kan äga egna plånböcker, eller hur?
På samma sätt som vi alla bör agera så att kvinnor slutar ses på som objekt.

Nej, vill du inte bli stulen i stockholm så bör du undvika att vandra igenom rinkeby när det blir mörkt, att rösta på miljöpartiet för att höja bidragen och fritidsgårdar och komma med systemkritik mot invandrares sociala situation kommer inte rädda din plånbok. Systemkritiker kan sällan korrigera mänskliga naturen, de snarare blundar ögonen för mänskliga naturen och har hybris om hur mycket som kan korrigeras.

Äger kvinnor plånböcker är de kändiskåta eller statuskåta, osv. - Paris Hilton, Kim Kardashian, Bianca Ingrosso, osv. Kom ju alla från extremt materiellt priviligierade uppväxt. Dessa kvinnor marknadsför sig på en kvinnlig marknad, inte en manlig marknad. De säljer drömmar och ideal åt flickor som har alla möjligheter att studera för att få klicka på tangentbordet i exceli någon kontor och tjäna 25k efter skatt (den svenska drömmen LOL). Men vad är drömmen som säljs? Rampljuset!

Rampljuset utan att ens vara bra på någonting dessutom!

Varför är drömmen för tjejer instagraminfluenser snarare än ingenjör må tro?

En väg till rampljusdrömmen är ju att exempelvis gifta sig med en prins som Mette-Marit och prinsessan Sofia gjorde. Intressant att Sofia i sin jakt efter rampljuset nästan skickades till Epstein efter utvikningar i slitz och sliskig reality show åt tjejer som paradise hotel medan Mette sökte sig till Epstein när rampljuset redan hade erövrats. Buddismen gör ju gällande att man aldrig blir mätt när man får allt man drömde om, man vill bara ha mera och mera.

Din egalitära lösning på destruktiva impulser i mänskliga naturen håller inte måttet heltenkelt.

Citat:
Ingen aning faktiskt, men låt mig gissa att det motsvaras ungefär av hur mycket mer män tjänar inom allt annat...kontra dito kvinnor.
Men, de håller på att ändras, män sexighet börjar mer och mer inta div av scener och kultur.

Det är motsatsen till hur mycket mer manliga fotbollsstärnor tjänar jämför med kvinnliga sådana, inte hur mycket mer medianmän tjänar gentemot kvinnor.

Vi talar alltså om kvinnliga topmodeller som tjänar 10-20 gånger mer än manliga topmodeller. Varför är det så? För att manliga idrottare fyller rollen som "manliga drömmen" medan kvinnliga topmodeller fyller rollen som "kvinnliga drömmen".

Män är i regel helt ointresserade av manliga topmodeller och kvinnor helt ointresserade i kvinnliga fotbollsspelare. Tittade lika många tjejer på damfotboll som de tittar på Ingrosso reality show eller Kardashian skulle kvinnliga fotbollsspelare tjäna enorma summor. Jag vill givetvis inte ens korrigera lönegapet mellan kvinnliga och manliga topmodeller, det vore rentav negativt ifall män följde manliga modeller så som kvinnor följer kvinnliga modeller.

Citat:
Och Epsteisnfilerna tror du alltså har skrivits av sig själva? Finns inga människor bakom dem som på olika sätt medvetet eller omedvetet vinklar material hit eller dit?

Hon har säkert flirtat med Epstein...men! det är alltså inte olagligt eller ens speciellt moraliskt klandervärt att flirta med någon...och att från detta direkt utgå från att hon haft sex, eller velat ha sex, är ju enkom dumt...för att inte tala om att direkt ge någon epitetet "hora".

Vad är det för konspirationsteorier? Tror du att någon som arbetar för FBI av ngn anledning har skrivit Mettes emails till Jeffrey Epstein?

Det är inte olagligt att skriva som sagt till en åtalad pedofil att du vill att han skickar bilder på nakna flickor åt ens 15-åriga son eller diskutera lolita med honom, men det får stå för dig själv att inte se det som moraliskt klandervärd.

Men du får bestämma dig ifall du tror att Mette skrivit detta eller ifall fbi har manipulerad dessa emails mellan Mette och Epstein för att förstöra vår bild av Mette (av ngn anledning?).

Intressant att Mandelson exempelvis förlorad sitt jobb pga hur han skickade statlig sekretessinfo till Epstein genom sina mails och delar av vänstern har ju exempelvis begravt sin idol i Chomsky för vad han skrev i sina emails till Epstein, har aldrig hört teorin att fbi har manipulerad bevisen och hittat på vad som skrevs i dessa emails förrut. Anklagelsen brukar vara att FBI censurerat det värsta (saker som har att göra med Epsteins kopplingar till Les Wexner, med cia och mossad) och inte att de manipulerat bevisen som kom ut.

Citat:
Få se nu.....om du söker på "mansgris" hur många resultat får du?
19 300 resultat

Om du söker på "hora"
1 040 000 000 resultat

Say no more....

Och ta då i beaktande att "hora" ( eller någon av lla övriga 50 talet negativa epitet det finns på just kvinnor) kallas alltså enkom kvinnor för i princip allt möjligt av fullständigt normalt beteende...som ex att ha sex....vara intresserad av sex...festa, mode, inte vilja ha sex...eller bara för att någon råkar tycka att just kvinnor ska tryckas till.

"mansgris" däremot brukar man kalla män som gör just ovan, eller beter sig illa, dvs JUST agerar dåligt, tom riktigt vedervärdigt i vissa fall. Men alla de där negativa epiteten för alla våldtäktsmän, sexköpare, groomare, trakasserade, tafsare etc etc. lyser med sin frånvaro.

Borde få dig att fundera ett varv till över just "könsneutraliteten".

Vad sägs om manliga incels då som förolämpning? Varför fungerar det snarare än att kalla en man för player/womanizer?

En hora eller slampa råkar befinna sig längre från mäns idealkvinna än en manlig player/womanizer befinner sig från kvinnliga idealmannen.

Motsatsen kan sägas om en manlig incel gentemot en kvinnlig oskuld.

Vill du håna någon nämner du att de inte når upp till standarden för andra könets ideal, exempelvis att kalka en man för dvärg fungerar bättre än att håna en kvinna för att vara kort.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-03-01 kl. 12:54.
Citera
2026-03-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skrev:

Det är en feministisk påhittad narrativ att män i regel är fascinerade av sex tillsammans med våld.

Jag skrev inte: det är en feministisk påhittad narrativ Att det finns män som runkar till sadistisk skit.

Jag vet vad du skrev....men det är ju i sak fel.
Sexuellt våld, trakasserande, tvång och utnyttjande m.m. s.k. sexbrott är ett oerhört utbredda fenomen, och det är en rejält FET majoritet med män som är GM.
I pornografi är fenomenet våld, förnedring etc stort. och det rör i princip enkom den porr som är riktad mot...män.
Yrkesgruppen prostituerad är förmodligen den yrkeskår, bortsett möjligen från militären som är mest utsatt för våld. Och torskar är i fet majoritet...män

Påståendet att många män verkar ha en förkärlek för våld i sig....OCH specifikt inom området sex är därför inte fel. Inte alla män...nej...men det finns där, och det kan ingen förneka.

utom du då som alltså hävdar att det är ett "feministiskt påhitt"

Citat:
Det blir absurd att försöka driva sådan extrem individualism, alltså där kvinnan inte ens får döma snubben hon dejtar för tecken på att inte uppfylla hennes ideal.

Idealen i sig går givetvis emot extrem individualism. Att andra har en ideal av den perfekta mannen, den perfekta kvinnan, den perfekte sonen.

Pappan får inte i en sådan extrem individualistisk världssyn ens prata med sin 18-årige son som stänger in sig i rummet och runkar och spelar spel varje kväll, aldrig att man ska försöka ens projicera alternativa maskulina ideal på sin son som fader.

Och kvinnan som dejtar låt säga en extrem mansgrottsnörd får absolut inte döma hams spelvanor eller hans runkhåla med massor och massor av porr. Hon får inte ens registrera hur långt detta är från hennes drömprins, liksom att han tycks vara fortfarande oskuld runt 30 (incel), osv.

Allt är hans ensak, och hon får inte ändra sig att ha svajpat höger i tinder byggt på någon sådan information. Egentligen är väl allt hon får reda på i första dejten "hans ensak" och inte något som bör få henne att ändra sig, förutom ifall han visar sig vara våldsam på något sätt.

För våld är det enda vi bör akta oss för hos en livspartner enligt merapi.

Vi pratade om vuxna människor och inte barn. Men nej, en pappa bör inte lägga sig i sin tonårige son eller dotters onanivanor...stänga in sig på rummet dagarna i ände, glo mycket på datorn etc ja....

Citat:
Lol. Du kanske har massa kvinnor som låtsas vara kära för att få ha sex med män också? Kanske det finns kvinnor som har oskuldskrav på män?

Kan du sluta könsneutralisera diskussionen ad absurdum?

Det finns självklart kvinnor som låtsas vara kära för att få ligga med eller vara med nån snygging...vad trodde du? Har du verkligen gått på den där myten att kvinnor bara ligger om de är kära?

Citat:
Nej, vill du inte bli stulen i stockholm så bör du undvika att vandra igenom rinkeby när det blir mörkt, att rösta på miljöpartiet för att höja bidragen och fritidsgårdar och komma med systemkritik mot invandrares sociala situation kommer inte rädda din plånbok. Systemkritiker kan sällan korrigera mänskliga naturen, de snarare blundar ögonen för mänskliga naturen och har hybris om hur mycket som kan korrigeras.

Äger kvinnor plånböcker är de kändiskåta eller statuskåta, osv. - Paris Hilton, Kim Kardashian, Bianca Ingrosso, osv. Kom ju alla från extremt materiellt priviligierade uppväxt. Dessa kvinnor marknadsför sig på en kvinnlig marknad, inte en manlig marknad. De säljer drömmar och ideal åt flickor som har alla möjligheter att studera för att få klicka på tangentbordet i exceli någon kontor och tjäna 25k efter skatt (den svenska drömmen LOL). Men vad är drömmen som säljs? Rampljuset!

Rampljuset utan att ens vara bra på någonting dessutom!

Varför är drömmen för tjejer instagraminfluenser snarare än ingenjör må tro?

En väg till rampljusdrömmen är ju att exempelvis gifta sig med en prins som Mette-Marit och prinsessan Sofia gjorde. Intressant att Sofia i sin jakt efter rampljuset nästan skickades till Epstein efter utvikningar i slitz och sliskig reality show åt tjejer som paradise hotel medan Mette sökte sig till Epstein när rampljuset redan hade erövrats. Buddismen gör ju gällande att man aldrig blir mätt när man får allt man drömde om, man vill bara ha mera och mera.

Din egalitära lösning på destruktiva impulser i mänskliga naturen håller inte måttet heltenkelt.

Du är som en brunn av fördomsfloskler....

För din information. Kvinnor idag, igår del av världen, tjänar egna pengar, pga av att de numera får LÖN för sina arbeten.
Detta medför att kvinnor idag inte längre behöver satsa allt på att hitta en man som ska försörja dem.
och sälja sin kropp, sexualitet, sin arbetskraft och sin livmoder till honom.
De kan precis som män i alla tider, alltså äga sin egen sexualitet, ha sex för att det är kul snarast än för att de måste pleasa en man för att få äta nästa dag.

Citat:
Det är motsatsen till hur mycket mer manliga fotbollsstärnor tjänar jämför med kvinnliga sådana, inte hur mycket mer medianmän tjänar gentemot kvinnor.

Vi talar alltså om kvinnliga topmodeller som tjänar 10-20 gånger mer än manliga topmodeller. Varför är det så? För att manliga idrottare fyller rollen som "manliga drömmen" medan kvinnliga topmodeller fyller rollen som "kvinnliga drömmen".

Män är i regel helt ointresserade av manliga topmodeller och kvinnor helt ointresserade i kvinnliga fotbollsspelare. Tittade lika många tjejer på damfotboll som de tittar på Ingrosso reality show eller Kardashian skulle kvinnliga fotbollsspelare tjäna enorma summor. Jag vill givetvis inte ens korrigera lönegapet mellan kvinnliga och manliga topmodeller, det vore rentav negativt ifall män följde manliga modeller så som kvinnor följer kvinnliga modeller.

För att det fortsatt är en värld där ute där mode, skor, smink, hårstilar m.m. som just modeller gör PR för, fortsatt mest är en kvinnlig marknad.
Kvinnors garderober, sminkväskor m.m. är fortatt säkert dubbelt så stora som dito mäns.
Och därför har snygga kvinnor fortsatt mer jobb än dito män.

Tror inte alls att män är helt ointresserade av mode och hur de ska göra sig attraktiva och tror män är precis lika fascinerade av en väldigt attraktiv man som motsatsen. Att vara vacker har med social status och ställningen i gruppen att göra och gäller båda könen. Fråga incels varför de är såååå fixerade vid käklinjer och bygga muskler och allt de sysslar med.

och kvinnor ÄR ju de facto faktiskt intresserade av fotboll. Hur många tjejer är det som spelar fotboll idag både som amatörer och proffs....?

Citat:
Vad är det för konspirationsteorier? Tror du att någon som arbetar för FBI av ngn anledning har skrivit Mettes emails till Jeffrey Epstein?

Det är inte olagligt att skriva som sagt till en åtalad pedofil att du vill att han skickar bilder på nakna flickor åt ens 15-åriga son eller diskutera lolita med honom, men det får stå för dig själv att inte se det som moraliskt klandervärd.

Men du får bestämma dig ifall du tror att Mette skrivit detta eller ifall fbi har manipulerad dessa emails mellan Mette och Epstein för att förstöra vår bild av Mette (av ngn anledning?).

Intressant att Mandelson exempelvis förlorad sitt jobb pga hur han skickade statlig sekretessinfo till Epstein genom sina mails och delar av vänstern har ju exempelvis begravt sin idol i Chomsky för vad han skrev i sina emails till Epstein, har aldrig hört teorin att fbi har manipulerad bevisen och hittat på vad som skrevs i dessa emails förrut. Anklagelsen brukar vara att FBI censurerat det värsta (saker som har att göra med Epsteins kopplingar till Les Wexner, med cia och mossad) och inte att de manipulerat bevisen som kom ut.

Jag skrev inget om manipulerade e-mails.
jag skrev, eller menade, att det självklart är människor bakom dessa dokument, precis som det är människor som tolkar.

Citat:
Vad sägs om manliga incels då som förolämpning? Varför fungerar det snarare än att kalla en man för player/womanizer?

En hora eller slampa råkar befinna sig längre från mäns idealkvinna än en manlig player/womanizer befinner sig från kvinnliga idealmannen.

Motsatsen kan sägas om en manlig incel gentemot en kvinnlig oskuld.

Vill du håna någon nämner du att de inte når upp till standarden för andra könets ideal, exempelvis att kalka en man för dvärg fungerar bättre än att håna en kvinna för att vara kort.

Beror på kontext då det sägs, menar man ex. ofrivilligt celibat eller avser man den misgoyna rörelsen?
I min värld är det incel rörelsen, deras "ideologi" eller vad man nu ska kalla det kvinnohatet...som är kritkvärt och som därmed går att anda som ett negativt epitet....men att en kille är oskuld är fullständigt ointressant och inte ett skit kritikkvärt.
Och en "player" eller "womanizer" eller hetl enkelt "sexfixerad pervo" som jag brukade tänka om de där snubbarna vid bardisken som försökte få med sig en hem med tämligen desperata metoder är inte så negativa epitet eller speciellt vanligt använda som just "hora" "slampa" "luder" etc är...inte i närheten ens.

och nej inte ens om jag tänkte "sexfixerad pervo" om en man skulle jag säga det till honom.
möjligen om honom om vid rätt tillfälle och verkligen inte om average man....lite så där på en nonchalant höft bara för att ordet var så brukbart...

Men att kalla vem som helst av kvinnlig kön eller tom hela könet....för "hora" verkar ju vara comme il faut...hos rätt många

Så rejäl skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in