2026-02-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Hehe. Kan inte hindra folk från att gnälla men det är ganska meningslöst. Alla människor får epitet kastade på sig beroende på vad dom gör. Det går inte reglera bort. Det är ganska arrogant att förvänta sig att folk inte ska göra det också.
Absolut. Men oftast är det den som kastar epitet omkring sig som framstår i dålig dager, inte den som får ett epitet kastat på sig.
Citera
2026-02-27, 10:05
Medlem
Citat:
Hehe. Kan inte hindra folk från att gnälla men det är ganska meningslöst. Alla människor får epitet kastade på sig beroende på vad dom gör. Det går inte reglera bort. Det är ganska arrogant att förvänta sig att folk inte ska göra det också.

Det beror lika mycket på vad andra TYCKER att vissa ska få lov göra.

Tycker man inte att människor ska få lov äga/ yttra/ agera efter en homosexuell sexualitet, så slänger man alla de negativa epitet som nu finns för homosexualitet.

Och i detta fallet så TYCKER man alltså att just kvinnor minsann inte ska få lov ha det sex som kvinnan i fråga vill ha.
Alltså väljer man att slänga alla de negativa epitet som nu finns, vilket är oerhört många, förmodligen det området där det finns flest negativa epitet, ingen ände på det, mot just en kvinna...

Precis det du själv gjorde. via att ex. kalla kivnnor för "madrasser"...
Det är helt och hållet DITT val och ansvar....och ingen annans, verkligen inte kvinnors.
Citera
2026-02-27, 10:16
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och i detta fallet så TYCKER man alltså att just kvinnor minsann inte ska få lov ha det sex som kvinnan i fråga vill ha.

Nej man tycker ingenting bara för att man använder ett epitet. Ser jag ett fyllo och säger fyllo så konstaterar jag bara att jag ser ett fyllo. Inte att det nödvändigtvis är rätt eller fel att konsumera stora mängder alkohol.

Vill du införa lagstiftning där man inte får använda vissa epitet om vissa människor så att du slipper känna dig kränkt eller hur resonerar du?
Citera
2026-02-27, 10:31
Medlem
Citat:
Nej man tycker ingenting bara för att man använder ett epitet. Ser jag ett fyllo och säger fyllo så konstaterar jag bara att jag ser ett fyllo. Inte att det nödvändigtvis är rätt eller fel att konsumera stora mängder alkohol.

Vill du införa lagstiftning där man inte får använda vissa epitet om vissa människor så att du slipper känna dig kränkt eller hur resonerar du?

Men är du helt...? Förstår du att orden du säger faktiskt står för något? de kommunicerar något till den du pratar med? eller om.

nej jag vill inte förbjuda ord, man jag vill att människor faktiskt tar ansvar för vad och hur de kommunicerar.

Du uttrycker dig misogynt....du väljer att använda ett språkbruk som skapats för att förtrycka kvinnor och du och dina gelikar väljer att ta till de orden för att benämna kvinnor som oftast dessutom har betett sig fullständigt normalt avseende sex.

Du bör fan fråga dig varför du gör det.
Citera
2026-02-27, 10:36
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
?
man börjar väl med sex när man är mogen för det, och mogenhet för sex är ju högst individuellt.
men tjejer är i regel betydligt tidigare än killar.
har ju inget med hur "väluppfostrad" eller "ordentlig" man är.

Har det väl? Det har varit så i alla tider, att ungdomar inte kunde gifta sig bara för att de var "mogna", utan en rad yttre förutsättningar måste vara uppfyllda först.

Den fysiska mognaden kommer dessutom idag långt före den psykiska - beroende på att vi inte är apmänniskor längre, utan lever i ett civiliserat samhälle, där barn och unga behöver en lång utbildning och utslussning i vuxenlivet innan de kan bilda familj. (Ja jag vet att det finns preventivmedel men sådana fallerar ofta, särskilt för tonåringar.)

Idag får många flickor mens redan vid 10-11, och det inser du väl själv att de inte är psykiskt mogna att börja ha sex då?
Citera
2026-02-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har det väl? Det har varit så i alla tider, att ungdomar inte kunde gifta sig bara för att de var "mogna", utan en rad yttre förutsättningar måste vara uppfyllda först.

Den fysiska mognaden kommer dessutom idag långt före den psykiska - beroende på att vi inte är apmänniskor längre, utan lever i ett civiliserat samhälle, där barn och unga behöver en lång utbildning och utslussning i vuxenlivet innan de kan bilda familj. (Ja jag vet att det finns preventivmedel men sådana fallerar ofta, särskilt för tonåringar.)

Idag får många flickor mens redan vid 10-11, och det inser du väl själv att de inte är psykiskt mogna att börja ha sex då?

Vi pratar nu om nutid och inte om dåtid...för ja, förr i världen så var normerna, regelverken och ibland tom lagarna för sex otroligt stränga , speciellt för kvinnor för övrigt och i många fall så sket man fullständigt i huruvida just kvinnor var ens fysiskt mogna för sex.

men häng med i tiden lite, idag har vi alltså sex utan att behöva vara gifta. och kvinnor får själva bestämma om, med vem, och när de ska ha sex.
Och när jag pratar om att vara mogen för det, så avser jag självfallet även den mentala mognaden.
Citera
2026-02-27, 11:00
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Det beror lika mycket på vad andra TYCKER att vissa ska få lov göra.

Tycker man inte att människor ska få lov äga/ yttra/ agera efter en homosexuell sexualitet, så slänger man alla de negativa epitet som nu finns för homosexualitet.

Alltså väljer man att slänga alla de negativa epitet som nu finns, vilket är oerhört många, förmodligen det området där det finns flest negativa epitet, ingen ände på det, mot just en kvinna...

Precis det du själv gjorde. via att ex. kalla kivnnor för "madrasser"...
Det är helt och hållet DITT val och ansvar....och ingen annans, verkligen inte kvinnors.

Du verkar inte ha någon livserfarenhet överhuvudtaget. Vet du hur ofta andra kvinnor kallar andra kvinnor för hora vid bråk? Det händer rätt ofta bland ungdomar ofta inom festsammanhang. Enligt ditt resonemang, så tycker alltså de kvinnor som säger ''hora'' till andra kvinnor att kvinnor inte ska få lov att ha sex .

Kvinnor bidrar själv till den kultur som du ogillar. Varför utkräver du inte ansvar ifrån dem också och står du för att de vill att kvinnor inte ska få lov att ha sex?

Du säger bara en massa saker men du verkar inte förstå innebörden av det du säger. Du är kidnappad av dina känslor.
Citera
2026-02-27, 11:09
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

men häng med i tiden lite, idag har vi alltså sex utan att behöva vara gifta. och kvinnor får själva bestämma om, med vem, och när de ska ha sex.
Och när jag pratar om att vara mogen för det, så avser jag självfallet även den mentala mognaden.

Fast i min erfarenhet, är det just de som är minst mogna mentalt som börjar med sex tidigast. En tidig sexdebut (typ före 17) går även ihop med låg intelligens och dåliga skolresultat.
Citera
2026-02-27, 13:28
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Men är du helt...? Förstår du att orden du säger faktiskt står för något? de kommunicerar något till den du pratar med? eller om.

nej jag vill inte förbjuda ord, man jag vill att människor faktiskt tar ansvar för vad och hur de kommunicerar.

Du uttrycker dig misogynt....du väljer att använda ett språkbruk som skapats för att förtrycka kvinnor och du och dina gelikar väljer att ta till de orden för att benämna kvinnor som oftast dessutom har betett sig fullständigt normalt avseende sex.

Du bör fan fråga dig varför du gör det.

Nope. Jag skiter fullständigt i om du anser att ord som slampa är misogynt eller kränkande. Jag lägger ingen värdering själv i ordet nödvändigtvis utan det är vad man benämner någon som ligger runt mycket. Om du blir provocerad blir man bara mer benägen att använda det.

Vad får dig att tro att jag skulle bry mig av vad du blir kränkt av och inte? Du påminner lite om Annie Lööf med sitt "hur uttrycker du dig?"
Citera
2026-02-27, 14:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast i min erfarenhet, är det just de som är minst mogna mentalt som börjar med sex tidigast. En tidig sexdebut (typ före 17) går även ihop med låg intelligens och dåliga skolresultat.

En tjej behöver inte vara en slampa bara för hon har sex första gången när dom är 15 vilket man anses vara byxmyndig i sverige.
Citera
2026-02-27, 14:12
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En tjej behöver inte vara en slampa bara för hon har sex första gången när dom är 15 vilket man anses vara byxmyndig i sverige.

Lagen måste ju sätta gränsen någonstans, och den gränsen är till för att vuxna inte ska utnyttja barn (vilket jag anser att de gör ändå, för en 15-17-åring är också ett barn i jämförelse med en exempelvis 30-årig man).

Att något är lagligt betyder inte att det är lämpligt. Att man FÅR köpa sprit på Systembolaget när man är 20, betyder exempelvis inte att det är nyttigt att sätta igång och storsupa i den åldern...
Citera
2026-02-27, 15:14
Medlem
Ursäkta..... Run 3...Men... Jag..?... Ensam.... Lessen Änka.... Är alltså en hora, slyna, äckel, luder..... som skulle kunna tänka sej gifta om mej......?.... jaha....ok....😕.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in