2026-03-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag funderar på att arbeta hemifrån på måndag och avvakta och se hur muslimerna här kommer reagera nu när ledaren för Islamiska Staten, Hamas osv har dödats. Kommer dom angripa oss eller väntar dom fortfarande på rätt tillfälle?

De flesta iranier i Sverige är väl mindre sympatiska mot Iran och dess styre. Men min förväntning är att de som bor utanför Iran och sympatiserar med styret kommer att sitta stilla i båten och vänta på vad deras nya ledare uttalar.

Så det är nog helt tryggt för dig att gå till jobbet.
Citera
2026-03-01, 13:15
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De kommer hit fortfarande, regeringen har inte fått så mycket stopp på asylmottagningen som många tror.

De fyra killarna på den bilden är perser, utom den tredje som kan vara en blandning av perser och något annat. Hans mun och ögon är persiska men hans hud är lite för mörk, men det finns ju mörkare folkslag i den delen av världen också (som inte är hazarer för det). Killen längst till höger skulle till och med kunna vara svensk med bara lite vallon- eller tattarblod!

Hazarer ÄR mongoler:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hazarer

Hazarerna antas vara av mongolisk eller turk-mongolisk härkomst, något som förefaller bekräftas av vanliga drag i deras utseende.

Du gör bara bort dig mera - sluta nu!
Även på bilden du postade ser dom inte speciellt mongolska ut.
Här har du en tydlig bild på en Hazar.
https://blankspot.se/for-mig-och-manga-hazarer-finns-det-inte-langre-nagonstans-att-fly/

Och är du verkligen så trög att du tror att alla hazarer ser ut på ett visst sätt och alla perser på ett annat när dom levt så nära varandra?
Jag fick iallafall bekräftat att jag misstog mig när jag trodde att du var smartare än många andra rasister...
Hazarer har varit i Sverige sedan flyktingkrisen så även en surkärring som dig själv borde veta hur dom ser ut, men det skulle innebära att du skulle behöva erkänna att du har fel och det vet vi redan att du har extremt svårt för...
Citera
2026-03-01, 13:17
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Så här ser Hazarer ut.
https://www.etc.se/inrikes/hur-kan-ni-skicka-oss-till-doden
Det säger allt om din kunskap i ämnet att du tror att Hazarerna fortfarande sitter på asylboenden 16 år efter att dom kom hit.
Du beskrev snarare Uzbeker eller Turkmener som också kommit från Afghanistan och faktiskt har asiatiskt utséende.

Är du så korkad att du tror att MSM ljuger om att dessa kom från afghanistan ursprungligen så undrar jag varför skulle MSM ljuga om en sådan sak som faktiskt kritiserar svensk flyktingspolitik.
Visst har en del iranskt medborgarskap då deras föräldrar flytt till Iran för länge sedan och dom fötts i Iran.
Kan du sluta länka till en terrorkopplad våldsvänstertidning? Ingen seriös människa tar det som står i den för någon typ av sanning.
Citera
2026-03-01, 13:19
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Så här ser Hazarer ut.
https://www.etc.se/inrikes/hur-kan-ni-skicka-oss-till-doden
Det säger allt om din kunskap i ämnet att du tror att Hazarerna fortfarande sitter på asylboenden 16 år efter att dom kom hit.
Du beskrev snarare Uzbeker eller Turkmener som också kommit från Afghanistan och faktiskt har asiatiskt utséende.

Är du så korkad att du tror att MSM ljuger om att dessa kom från afghanistan ursprungligen så undrar jag varför skulle MSM ljuga om en sådan sak som faktiskt kritiserar svensk flyktingspolitik.
Visst har en del iranskt medborgarskap då deras föräldrar flytt till Iran för länge sedan och dom fötts i Iran.

många Afganer säger att dom är iranier
vet inte om det blir enklare för iranier att få asyl än afganer
Citera
2026-03-01, 13:23
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Kan du sluta länka till en terrorkopplad våldsvänstertidning? Ingen seriös människa tar det som står i den för någon typ av sanning.
Jag har redan länkat en annan bild.
Citera
2026-03-01, 13:23
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Jag funderar på att arbeta hemifrån på måndag och avvakta och se hur muslimerna här kommer reagera nu när ledaren för Islamiska Staten, Hamas osv har dödats. Kommer dom angripa oss eller väntar dom fortfarande på rätt tillfälle?
De flesta sunnimuslimer som utgör kärnan i terror-grupperna är nog bara glada. Islamiska Staten hatade Iran och Khamenei. Men det vet du redan säkert.
Citera
2026-03-01, 13:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Även på bilden du postade ser dom inte speciellt mongolska ut.
Här har du en tydlig bild på en Hazar.
https://blankspot.se/for-mig-och-manga-hazarer-finns-det-inte-langre-nagonstans-att-fly/

Och är du verkligen så trög att du tror att alla hazarer ser ut på ett visst sätt och alla perser på ett annat när dom levt så nära varandra?
Jag fick iallafall bekräftat att jag misstog mig när jag trodde att du var smartare än många andra rasister...
Hazarer har varit i Sverige sedan flyktingkrisen så även en surkärring som dig själv borde veta hur dom ser ut, men det skulle innebära att du skulle behöva erkänna att du har fel och det vet vi redan att du har extremt svårt för...

Killen på bilden är perser, det ser jag fast jag inte ser ögonen. Hyn är ju ljus som på en europé...

Ja de har levt nära varandra, men du glömmer att detta är primitiva stamfolk. De blandar sig inte med andra stamfolk, tvärtom: de gifter sig med sina kusiner... hazarerna alltså. Perserna är modernare, de gifter sig nödvändigtvis inte med kusiner, men de är mycket medvetna om sin överhöghet (som de ser det) som perser, ättlingar till Nebukadnessar, och de skulle aldrig gifta sig med en hazar/hazartjej. Det händer inte. Förutom då att hazarens/hazartjejens föräldrar inte skulle acceptera det heller. Så det spelar ingen roll hur många sekel de lever nära varandra, de blandar sig inte ändå.

Vi frågar Google AI!

AI-översikt
Yes, Hazaras frequently marry their cousins, and marriages between first cousins are considered desirable and traditional in their culture.

Key Details Regarding Hazara Cousin Marriage:
Preferred Kinship: Marriages between first cousins are common, with a particular preference for the father's side of the family (patrilateral parallel cousins).
Frequency: Intracommunity marriages are frequent (sometimes around 40% in certain communities) to avoid dispersing land rights to outsiders.
Reasons: This practice is used to strengthen family ties, keep property within the family, and ensure a familiar, trustworthy partner.
Community Focus: Hazaras strongly prefer to marry within their own community, often adhering to a "Hazara only" policy to maintain their distinct ethnic identity.
Marriage Structure: Marriages are traditionally organized by parents or grandparents.

While cousin marriage is prevalent, it is not mandatory, and marriages with non-relatives within the broader Hazara community also occur.

Personangrepp biter för övrigt inte på mig. Jag är van.
Senast redigerad av Merwinna 2026-03-01 kl. 13:30.
Citera
2026-03-01, 13:27
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
många Afganer säger att dom är iranier
vet inte om det blir enklare för iranier att få asyl än afganer
Det är ju just det jag säger, dessa Hazarer har levt i Iran då dom eller deras familjer flytt till Iran och en del har fått iranskt medborgarskap, det gör ju knappast att dom automatiskt blev perser.
Iran har slängt ut dom flesta eftersom dom inte kan försörja dom t.ex beroende på vattenbrist och att Iran knappast vill ha konflikterna i Afghanistan på sin sida gränsen.
Citera
2026-03-01, 13:28
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:

Hmm....de kommer säkert att invänta rätt tillfälle och sätta en dolk i ryggen på oss. Det är ju det vanliga. Palestinier kommer säkerligen att genomföra våldshandlingar i Sverige då dels 1) vi är otrogna eftersom vi inte tror på islam och 2) Sverige har inte fördömt USA och Israels agerande.

Jag skulle gissa på att inom ramen av en tre veckors period så kommer vi få se film på när en fundamentalist skriker " Allhu Akbar" och sedan begår en våldshandling mot Sverige.
Citera
2026-03-01, 13:41
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Killen på bilden är perser, det ser jag fast jag inte ser ögonen. Hyn är ju ljus som på en europé...

Ja de har levt nära varandra, men du glömmer att detta är primitiva stamfolk. De blandar sig inte med andra stamfolk, tvärtom: de gifter sig med sina kusiner... hazarerna alltså. Perserna är modernare, de gifter sig nödvändigtvis inte med kusiner, men de är mycket medvetna om sin överhöghet (som de ser det) som perser, ättlingar till Nebukadnessar, och de skulle aldrig gifta sig med en hazar/hazartjej. Det händer inte. Förutom då att hazarens/hazartjejens föräldrar inte skulle acceptera det heller. Så det spelar ingen roll hur många sekel de lever nära varandra, de blandar sig inte ändå.

Personangrepp biter för övrigt inte på mig. Jag är van.
Tja, du var ganska hånfull själv när du skrev detta. "Du gör bara bort dig mera - sluta nu!

Dessa hazarer har i många fall flytt till Iran så dom lever tätt inpå varandra så naturligtvis kan dom gifta sig med andra shiamuslimer.

Nebukadnessar II (regerade ca 605–562 f.Kr.) var en mäktig kung över det nybabyloniska riket (även kallat kaldeiska riket), inte Persien.
Hazarer är en shia-muslimsk folkgrupp i Afghanistan, De talar hazaragi, en persisk dialekt.
Varsågod, är det verkligen så konstigt att Hazarer gifter sig med andra persisktalande folkgrupper?
Hazarer lever främst i staden Herat i Afghanistan så dom lever inte i stammar som beduiner.

Ganska tragiskt att du delar in folkgrupper i olika distinkta raser med specifika traditioner, du borde veta bättre.
Citera
2026-03-01, 13:42
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Men snälla du, de har varit muslimer sedan 600-talet! Att de var mer sekulariserade under den sista Shahen (Reza Pahlavi) precis före den islamistiska revolutionen, är en annan sak. De var ändå troende muslimer.
Muslimer vad då en minoritet så nej. Dom iranier jag känner avskyr islam mer än SD.
Citera
2026-03-01, 13:51
Medlem
Citat:
Dom flesta muslimer i Sverige e Sunnimuslimer så det e inget dom sörjer att en Shiamuslim dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in