Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Killen på bilden är perser, det ser jag fast jag inte ser ögonen. Hyn är ju ljus som på en europé...
Ja de har levt nära varandra, men du glömmer att detta är primitiva stamfolk. De blandar sig inte med andra stamfolk, tvärtom: de gifter sig med sina kusiner... hazarerna alltså. Perserna är modernare, de gifter sig nödvändigtvis inte med kusiner, men de är mycket medvetna om sin överhöghet (som de ser det) som perser, ättlingar till Nebukadnessar, och de skulle aldrig gifta sig med en hazar/hazartjej. Det händer inte. Förutom då att hazarens/hazartjejens föräldrar inte skulle acceptera det heller. Så det spelar ingen roll hur många sekel de lever nära varandra, de blandar sig inte ändå.
Personangrepp biter för övrigt inte på mig. Jag är van.
Tja, du var ganska hånfull själv när du skrev detta. "
Du gör bara bort dig mera - sluta nu!
Dessa hazarer har i många fall flytt till Iran så dom lever tätt inpå varandra så naturligtvis kan dom gifta sig med andra shiamuslimer.
Nebukadnessar II (regerade ca 605–562 f.Kr.) var en mäktig kung över det nybabyloniska riket (även kallat kaldeiska riket), inte Persien.
Hazarer är en shia-muslimsk folkgrupp i Afghanistan, De talar hazaragi, en persisk dialekt.
Varsågod, är det verkligen så konstigt att Hazarer gifter sig med andra persisktalande folkgrupper?
Hazarer lever främst i staden Herat i Afghanistan så dom lever inte i stammar som beduiner.
Ganska tragiskt att du delar in folkgrupper i olika distinkta raser med specifika traditioner, du borde veta bättre.