Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
Jag känner en person som jag vet sitter inne på värdepapper och dyl på flera miljoner - ändå sitter man och deklarerar att det är "tuffa tider" och att man måste skära ner på prenumerationer tex Spotify osv.
Vad är psykologin bakom detta, att LARPa fattig? Har märkt att det är många människor som anser att ens sparpengar är någon slags fiktiv summa som inte existerar, och om det är tomt på kontot vägrar man ta av de pengarna. Är inte detta någon slags sjukdom, när man verkligen analyserar det? Jag slår vad om att igenkänningsfaktorn är hög ifall ni tänker på människor i er närhet som rollspelar fattiga trots att de inte är det.
Det finns väl alla typer, de som är riskvilliga och mindre riskvilliga och de som är helt ekonomiska idioter.
Andra har sparpengar, men ändå större lån och anser därför att de fortfarande måste vara restriktiva med sina resurser.
Andra tänker långsiktigt och jobbar alltid för att säkra sin framtid, en del av dessa får en onödigt grå vardag för att de fortsätter med detta beteende längre än nödvändigt.
Vilken typ är du?