2026-03-01, 07:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Vad vet du om Jesus kärlek? Du försöker bevisa Jesus genom youtube- allvarligt?

Jesus visade ingenting (enligt vad bibeln säger). Han gjorde ingenting som inte vilken förälder skulle göra för sina barn (vilket du hade vetat om du varit förälder). Det stora du skriver om är jag oberörd över eftersom det sker hela tiden, människor offrar sig till och med för sina djur. Han visste dessutom att han skulle leva igen efter tre dagar, dvs offret var ännu mindre.
Jag förstår inte första delen av din text. Det är inget fel på youtube, och dessutom har jag skickat massor med studier och bevis utanför youtube. Lögn igen, jag borde börja räkna.

Det var inget offer att bli brutalt korsfäst till döds? För att han visste att han skulle finnas kvar efter? Vad är den största uppoffringen du själv gjort?
Citera
2026-03-01, 07:48
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Hela din tråd gick ut på att du skulle överbevisa ateister vilket du verkligen inte gjort, du har bara visat dig som någon som har för mycket tid över.

Om jag får lägga en analys på dig så tänker jag att du är en 25-årig kille som bor hemma, psykisk ohälsa, har svårt med sociala relationer och saknar mening med sitt liv pga bristande skolgång och motivation. NPF finns säkert med i bagaget.
Jag har skapat en tråd på 300 sidor där ateister har blivit överbevisade och fådda att se dumma ut på löpande band, du är bara en av dom.
Citera
2026-03-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag har skapat en tråd på 300 sidor där ateister har blivit överbevisade och fådda att se dumma ut på löpande band, du är bara en av dom.
Du har inte bevisat någonting, du har trott att dina filmer och länkar är bevis men de i tråden som orkat läsa allt har kunnat slå ner på artiklarna direkt.

OM du haft rätt hade hela världen känt till dina bevis. Hela den kristna kyrkan hade skrikit ut bevisen eftersom alla religiösa vill inget hellre än att ha fysiska bevis att visa världen men så har inte skett- eftersom inget är bevisat!

Inte ens de som tror på samma gud som dig tror att dina bevis är korrekta, vad säger det tycker du?
Citera
2026-03-01, 08:01
Medlem
Citat:
Jag förstår inte första delen av din text. Det är inget fel på youtube, och dessutom har jag skickat massor med studier och bevis utanför youtube. Lögn igen, jag borde börja räkna.

Det var inget offer att bli brutalt korsfäst till döds? För att han visste att han skulle finnas kvar efter? Vad är den största uppoffringen du själv gjort?
Det är inget offer att bli korsfäst om man vet att man ska uppstå igen.
Citera
2026-03-01, 08:03
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du har inte bevisat någonting, du har trott att dina filmer och länkar är bevis men de i tråden som orkat läsa allt har kunnat slå ner på artiklarna direkt.

OM du haft rätt hade hela världen känt till dina bevis. Hela den kristna kyrkan hade skrikit ut bevisen eftersom alla religiösa vill inget hellre än att ha fysiska bevis att visa världen men så har inte skett- eftersom inget är bevisat!

Inte ens de som tror på samma gud som dig tror att dina bevis är korrekta, vad säger det tycker du?
Du ljuger, bokstavligen allt i din text är lögn. Varenda påstående, varenda detalj, det finns inte en enda del av texten som stämmer. Förutom detta: "du har trott att dina filmer och länkar är bevis", det stämmer, men inget annat påstående i texten stämmer. De är inte ens vilseledande, de är rakt ut falska.

Man kan skilja goda och onda baserat på vilka som bryr sig om sanning, och vilka som inte gör det. Lögner visar tydligt.
Citera
2026-03-01, 08:05
Medlem
Citat:
Du ljuger, bokstavligen allt i din text är lögn. Varenda påstående, varenda detalj, det finns inte en enda del av texten som stämmer. Förutom detta: "du har trott att dina filmer och länkar är bevis", det stämmer, men inget annat påstående i texten stämmer. De är inte ens vilseledande, de är rakt ut falska.

Man kan skilja goda och onda baserat på vilka som bryr sig om sanning, och vilka som inte gör det. Lögner visar tydligt.
Vad är lögn? Nu blir du så där hetsig igen, var är kärleken som du påstås känna av?

Inga kyrkor i Sverige tror att dina bevis stämmer.
Citera
2026-03-01, 08:08
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad är lögn? Nu blir du så där hetsig igen, var är kärleken som du påstås känna av?

Inga kyrkor i Sverige tror att dina bevis stämmer.
Lögn 1. "Du har inte bevisat någonting"
Lögn 2. "de i tråden som orkat läsa allt har kunnat slå ner på artiklarna direkt"
Lögn 3. "OM du haft rätt hade hela världen känt till dina bevis"
Lögn 4. "Hela den kristna kyrkan hade skrikit ut bevisen"
Lögn 5. "alla religiösa vill inget hellre än att ha fysiska bevis att visa världen"
Lögn 6. "men så har inte skett"
Lögn 7. "eftersom inget är bevisat"
Lögn 8. "Inte ens de som tror på samma gud som dig tror att dina bevis är korrekta"
Citera
2026-03-01, 08:12
Medlem
Citat:
Totalt 10,000–15,000 över 1500 år tydligen. 50 000 avrättade häxor. Ganska hyggligt nummer jämfört med ateismens 50 miljoner över 30 år i förintelsen, kommunistsoviet och maokina.
Dessa dödades i kommunismens och nazismens namn, inte ateismens.
Citera
2026-03-01, 08:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Dessa dödades i kommunismens och nazismens namn, inte ateismens.
Varken kommunism eller nazism kan existera utanför en ateistisk plattform.
Citera
2026-03-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jo det gör det faktiskt. Den som är uppmärksam och inte "debunkar" allt som inte passar ens förutfattade mening eller ens preferenser kommer att erfara hur lite man förstår och hur mycket makt som är delaktig i allt som sker. Så i min verklighet finns det mycket som tyder på en skapare, mäktigare än de osynliga makter som påverkar skeenden i vår värld.

Nämn gärna något bra skäl till att tro att en gud existerar så ska jag bemöta det.
Citera
2026-03-01, 08:16
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Nämn gärna något bra skäl till att tro att en gud existerar så ska jag bemöta det.
https://www.catholicworldmission.org/post/10-amazing-eucharistic-miracles

https://www.divinemysteries.info/our-lady-of-light-zeitoun-egypt-1968-1971/

https://www.chrisharrison.net/index.php/visualizations/BibleViz

"The Bible contains roughly 2,500 prophecies, about half of which are described by many theologians as already fulfilled. These predictions are spread across both the Old and New Testaments and address individuals, nations, moral conditions, and long-term spiritual themes."

Det är bara välja och vraka.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-03-01 kl. 08:22.
Citera
2026-03-01, 08:23
Medlem
Citat:
Varken kommunism eller nazism kan existera utanför en ateistisk plattform.
Du har helt missförstått vad ateism är. Det är inte en ideologi eller livsåskådning.
Nazism och kommunism har däremot många likheter med religion. Många skulle säga att det rent av är statsreligioner. Sjuka föreställningar om ett paradis som uppnås genom att blint lyda en auktoritet. Flera av dessa diktatorer har även tillskrivits övernaturliga förmågor. Känns det igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in