2026-03-01, 07:26
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag vet inte hur "alla ateister" är, eftersom de så klart är väldigt många och därför väldigt olika.

Det finns inget gemensamt manifest för ateister. En ateist har andra uppfattningar samtidigt. T.ex. politiska uppfattningar. Men du är väl för korkad för att förstå konceptet att det kan finnas två tankar i huvudet samtidigt.

Här avslöjar du din falskhet och skenhelighet igen. Jesus hade inte buntat ihop alla ateister som klandervärda. Jesus hade visat kärlek och förståelse. Men tydligen fungerar inte din religion eftersom du inte har förstått den. Är inte det lite roligt. Att jag som övertygad ateist förstår mer om Jesus budskap än vad du gör, bara på ren allmänbildning. Vad säger det om din IQ?
Nej. De är alla likadana, de alla hatar gud och använder exakt samma ord och fraser. Exakta kopior av varandra är dom.

200 000 Bebisar per dag mördar dom.
Citera
2026-03-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Om ateism inte är en religion, kan du förklara varför det är så roligt hur ateister reagerar när man kallar det en religion?

Ateismens förtryck ligger på sjuka nivåer. 50 miljoner mördade vuxna, 3 miljarder mördade bebisar. 2 Världskrig och nu västvärldens undergång. Allt tack vare er psykopatreligion.
Det är så intressant när du pratar om Jesus kärlek när du spyr ut hat mot ateister. Ju mer ifrågasatt du blir, desto mer aggressiv blir du, behöver du dina bevis för att kunna tro på Jesus?

Att vara ateist är att ha en brist på tro, det är ingen egen religion. Du är också ateist när det kommer till Ra, Thor, astrologi mm, du tror inte heller på dom gudarna eller krafterna.

Du har startat en tråd som går ut på att diskutera med ateister men du tycker inte om att bli ifrågasatt? Vad trodde du skulle hända? Att vi skulle bli övertygade om dina bevis (som inte ens kyrkan tror på) bara för att du har jättemånga youtubefilmer på lager?

Jag frågade ChatGPT om religiösa krig, 25-100 miljoner människor har dött pga religioner...
Citera
2026-03-01, 07:28
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Nej. De är alla likadana, de alla hatar gud
Det är omöjligt att hata något som inte finns.
Citera
2026-03-01, 07:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är omöjligt att hata något som inte finns.
Det är vad jag också tänker, men ändå så gör dom det, skitskumt. Att mörda 3 miljarder bebisar låter också omöjligt, men det lyckas de också med. Ateister gör många omöjliga saker.
Citera
2026-03-01, 07:32
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Det är vad jag också tänker, men ändå så gör dom det, skitskumt. Att mörda 3 miljarder bebisar låter också omöjligt, men det lyckas de också med. Ateister gör många omöjliga saker.
Nu är du falsk och skenhelig igen.
Du borde läsa din Bibel lite mer än vad du hänger på Flashback, om du vill föreställa en kristen.
Citera
2026-03-01, 07:33
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Det är så intressant när du pratar om Jesus kärlek när du spyr ut hat mot ateister. Ju mer ifrågasatt du blir, desto mer aggressiv blir du, behöver du dina bevis för att kunna tro på Jesus?

Att vara ateist är att ha en brist på tro, det är ingen egen religion. Du är också ateist när det kommer till Ra, Thor, astrologi mm, du tror inte heller på dom gudarna eller krafterna.

Du har startat en tråd som går ut på att diskutera med ateister men du tycker inte om att bli ifrågasatt? Vad trodde du skulle hända? Att vi skulle bli övertygade om dina bevis (som inte ens kyrkan tror på) bara för att du har jättemånga youtubefilmer på lager?

Jag frågade ChatGPT om religiösa krig, 25-100 miljoner människor har dött pga religioner...
Nej, att vara ateist är inte att ha en brist på tro, ateister tror att det finns ingen gud. Det är som att inte tro på polisen, inte långsiktigt hållbart. Plattjordare tror inte att världen är rund, men ändå så säger vi att de tror någonting.
Citera
2026-03-01, 07:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du är ateist, vad har du för anledning att prata om Jesus kärlek? Vad vet du om den? Du försöker manipulera mig genom att guilt-trippa mig. Min relation med Jesus är mellan oss själva, och din relation till honom är din enbart och jag lägger mig inte i.
Citera
2026-03-01, 07:38
Medlem
Citat:
Nej, att vara ateist är inte att ha en brist på tro, ateister tror att det finns ingen gud. Det är som att inte tro på polisen, inte långsiktigt hållbart. Plattjordare tror inte att världen är rund, men ändå så säger vi att de tror någonting.
Jag tror inte att det finns något övernaturligt. Jag tror att jag, när jag dör, blir till jord och min personlighet försvinner. Jag kommer att känna på samma sätt som jag kände innan jag blev medveten- ingenting.

Jag är inte rädd för att dö, jag skräms inte av det men jag vill leva så länge som möjligt eftersom det här är det enda liv jag har.

Du beter dig som att du blir hotad av att bli ifrågasatt, det säger mig att du bygger din tro på bevis och när bevisen inte står så starka som du trodde så blir grunden skakig.
Citera
2026-03-01, 07:38
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nu är du falsk och skenhelig igen.
Du borde läsa din Bibel lite mer än vad du hänger på Flashback, om du vill föreställa en kristen.
Jaså, är jag skenhelig? Jag är vad jag är, bara gud vet människors hjärtan och ingen annan.
Citera
2026-03-01, 07:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag tror inte att det finns något övernaturligt. Jag tror att jag, när jag dör, blir till jord och min personlighet försvinner. Jag kommer att känna på samma sätt som jag kände innan jag blev medveten- ingenting.

Jag är inte rädd för att dö, jag skräms inte av det men jag vill leva så länge som möjligt eftersom det här är det enda liv jag har.

Du beter dig som att du blir hotad av att bli ifrågasatt, det säger mig att du bygger din tro på bevis och när bevisen inte står så starka som du trodde så blir grunden skakig.
Om du följer denna rant till dens början så ser du att den inte startade som ett svar på ett argument om bevis, den startade som ett svar på hur cyborg2030 skrev om hur dålig kristendomen var.
Vilseledning och lögn från dig, standardmodus för ateister.

Du kommer finnas kvar efter du dött, det är absolut sant.
Citera
2026-03-01, 07:43
Medlem
Citat:
Du är ateist, vad har du för anledning att prata om Jesus kärlek? Vad vet du om den? Du försöker manipulera mig genom att guilt-trippa mig. Min relation med Jesus är mellan oss själva, och din relation till honom är din enbart och jag lägger mig inte i.
Vad vet du om Jesus kärlek? Du försöker bevisa Jesus genom youtube- allvarligt?

Jesus visade ingenting (enligt vad bibeln säger). Han gjorde ingenting som inte vilken förälder skulle göra för sina barn (vilket du hade vetat om du varit förälder). Det stora du skriver om är jag oberörd över eftersom det sker hela tiden, människor offrar sig till och med för sina djur. Han visste dessutom att han skulle leva igen efter tre dagar, dvs offret var ännu mindre.
Citera
2026-03-01, 07:45
Medlem
Citat:
Om du följer denna rant till dens början så ser du att den inte startade som ett svar på ett argument om bevis, den startade som ett svar på hur cyborg2030 skrev om hur dålig kristendomen var.
Vilseledning och lögn från dig, standardmodus för ateister.

Du kommer finnas kvar efter du dött, det är absolut sant.
Hela din tråd gick ut på att du skulle överbevisa ateister vilket du verkligen inte gjort, du har bara visat dig som någon som har för mycket tid över.

Om jag får lägga en analys på dig så tänker jag att du är en 25-årig kille som bor hemma, psykisk ohälsa, har svårt med sociala relationer och saknar mening med sitt liv pga bristande skolgång och motivation. NPF finns säkert med i bagaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in