2026-03-01, 08:05
Avstängd
Seabeers avatar
Nu bekräftar Iran

Rest in piss🕺🏽
Citera
2026-03-01, 08:06
Medlem
CIA/FBI har hela tiden varit rädda för Iranska sleeper-cells. Nu får vi kanske se om de existerar i USA. I Israel lär de inte finnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Knappast någon förhandling med det gamla styret, lika lite som i Syrien.

Det kommer nog att komma in någon på scenen inom några veckor, någon som har möjlighet att samla det iranska folket.

Finns det någon legitim ledare i oppositionen. Kronprinsen är det knappast. Jag känner inte till någon. Vi vet ju ens hur iranska folket agerar. Fortsätter USA/Israel, om de var dem, bomba flickskolor så vet i fan vad som kommer hända. Frågan om finns det någon organiserad opposition i landet? Det kan göra det. USA har ju smugglat in Starlink. Jag vet inte, men det är över min lönegrad.
Citera
2026-03-01, 08:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Är det dålig precision på de där Iranska drönarna?
Verkar ju falla ner lite varstans.
De blir nerskjutna och då faller de mot marken på ställen de inte skulle träffa.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Irans säkerhetspolis kan inte ens skydda sin ledare och du tror dessa kan utmana eldkraften och intelligensen IDF och Israels säkerhetstjänst besitter...Israel har de redan i deras filer och om de fjärtar fel håll så dör de...

Som skrivits, gaza hade några tusen hamastokar. Men Iran har 40 miljoner värnpliktsutbildade(24 mån) plus någon miljon yrkesfolk. Tror du de skulle låta Israel mörda deras kvinnor och barn utan motstånd?
Citera
Medlem
Imponerande att man tar ut ajjatolållan direkt,liknande som att sticka in handen i bikupan och hitta drottningen 😀Ingen lockande post att ta över i dagsläget tycker man...
Citera
2026-03-01, 08:09
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
En så symboliskt viktig person borde vara mycket väl skyddad. Förutom att befinna sig i säkerhet för det mesta så borde han vara omgiven av pålitliga personer. Att infiltrera en sådan kreta måste vara nästan omöjligt. Vore jag Ayatollan skulla jag ha anställt flera dubbelgångare, köra med flera likadana bilar, ha flera olika bostäder, allt för att förvirra motståndare.
Iran är ett stort land med goda inkomster från olja, man borde ha ekonomiska resurser till en god säkerhet. Genom kontakter med t ex Ryssland borde man ha tillgång till modern teknologi. Men Israel är tydligen steget före hela tiden.
En teori som gick runt nyss var att han ville bli martyr och lät sig bombas.
Citera
2026-03-01, 08:09
Avstängd
Och du tror du kan överlista Mossad?? är du på riktigt? han kan ha 1000 dubbelgångare men kommer dö ändå

Han var skyddad upp till tänderna men när han möter en övermakt som är experter inom att röja sina fiender så då är det en bra ide att skriva ditt testamente

"Kidon" = Mossad topp lönnmördare fruktad och respekterad av sina fiender...

Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
En så symboliskt viktig person borde vara mycket väl skyddad. Förutom att befinna sig i säkerhet för det mesta så borde han vara omgiven av pålitliga personer. Att infiltrera en sådan kreta måste vara nästan omöjligt. Vore jag Ayatollan skulla jag ha anställt flera dubbelgångare, köra med flera likadana bilar, ha flera olika bostäder, allt för att förvirra motståndare.
Iran är ett stort land med goda inkomster från olja, man borde ha ekonomiska resurser till en god säkerhet. Genom kontakter med t ex Ryssland borde man ha tillgång till modern teknologi. Men Israel är tydligen steget före hela tiden.
Citera
2026-03-01, 08:10
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sv-gris
Blir det inte,Israel och Usa kommer inte att lämna detta på hälft.

En ockupation kommer att kosta mycket vilket deras befolkning inte kommer att tillåta. Blir antagligen ett Venezuela-läge.
Citera
2026-03-01, 08:11
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Är det dålig precision på de där Iranska drönarna?
Verkar ju falla ner lite varstans.
Inte bara det, drönarna kommer inte i svärmar. De kör solo.
Citera
2026-03-01, 08:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
En teori som gick runt nyss var att han ville bli martyr och lät sig bombas.
Glöm det. De hade samlats på förmiddagen och Israel och USA har tidigare anfallit på kvällen och natten. De trodde säkert det var ofarligt att ha möte på förmiddagen. Dessutom var det uppe att ett anfall skulle kunna komma om 10-15 dagar.
Citera
2026-03-01, 08:13
Medlem
Här beskriver Trump sitt agerande:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjGakd/trump-om-iran-jag-kan-ga-hela-vagen-och-ta-over-allt

En tanke slår en. Han säger att i förhandlingarna nu om Iran och kärnvapen så gick de framåt sen bakåt och han förstod de egentligen inte ville ha ett avtal. Det avgjorde saken. Det är ju precis samma grej som Ryssland gjort men pga att de har kärnvapen så låter Trumpen dom vara anser jag. Annars hade han massivt bombat bort ryssarna i Ukraina på några dar.
Citera
2026-03-01, 08:14
Medlem
Undrar om Trumps beslut att starta krig mot Iran har med Epstein filerna att göra? Är detta en s.k Wag the dog scenario? Midterms valen väntar och Republikanerna verkar tappa rejält. Tror Trump att starta krig mot Iran kommer att stärka Republikanerna i höst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in