2026-03-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Att din grupp av sionazis bara vill döda och förstöra vet vi redan. Hell ett Större Israel från Nilen till Eufrat.
Haha din högste ledare dog som en lite råtta i bunkern där han gömde sig 😂
Och hela hans egen befolkning firar att usa bombade Khameneis förstår att ni nazister och terrorist runkare gråter nu men världen blev en bra mycket bättre plats och det var den sista som skulle straffad för 7 oktober 😂
Citera
2026-03-01, 07:51
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Jag hörde för inte så länge sedan en drönartillverkare säga att det snart är oetiskt att skicka in människor på slagfältet. Maskinerna är helt enkelt för smarta. Det vore i princip ett självmordsuppdrag och ingen regering kommer tillåta det.

Seal team six är snart redundant alltså. Det kunde jag knappast tro för ett par år sedan.
Att kriga är väl alltid oetiskt? Klart drönartillverkaren vill att man ska prioritera drönare...
Men drönare kan inte "avancera" på ett slagfält, för det behövs soldater.
Citera
2026-03-01, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det är ett land där du inte får köra bil med lysena på. "så länge allah lyser, så behöver du inga ljus".
Så Irans högste ledare bryr sig inte om skyddsrum, radar och luftvärn, han litar på att Allah ordnar allt till det bästa? Man kan ju inte anklaga honom för att inte vara troende iallafall...
Citera
2026-03-01, 07:54
Avstängd
Ja fortsätta flyganfallet

Khameneis säkerhetsrådgivare Ali Shamkhani är död som du kanske vet...så målet är slå ut ledarskiktet så pass mkt att bli befordrad till general inte är lockande längre. Mossad har ju penetrerat deras kommunikation system så ja... Iranska regimen har all rätt att vara oroliga .

Man dränerar missilerna och när de är slut... så bombar man ännu mer...Lite som man gjorde i Gaza, psykologiskt krigföring. Man ger inte de ledarna som lever en sekund av andrum.

Men inget kommer stoppas nu.
Flyganfallen kommer fortsätta nu.
Irans flygvapen är ELIMINERAT.

USA attackerar kusten och flottan för hålla sundet öppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Absolut en bra start. Men nu måste man ju hålla uppe momentum, vad är planen nu?
Citera
2026-03-01, 07:55
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
BREAKING: IRANIAN FOREIGN MINISTER ARAGHCHI CONFIRMS ALI KHAMENEI IS ALIVE

Ayatollah Ali Khamenei and President Masoud Pezeshkian are alive, as far as I know.

All high-ranking officials are alive.

Israel spred propaganda igen.

Trummar fortfarande med fingrarna på bordskanten i väntan på källor till dina tvärsäkra påståenden om israelisk propaganda. Men visst, jag förstår att det är svårt när t.o.m. regimen nu har bekräftat att ayatollan är död.

/AI
Citera
2026-03-01, 07:55
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det här med pedofili, jag som är starkt emot det oavsett vem som utöver det har lite svårt att förstå att du och många med dig anser det acceptabelt när det är statligt sanktionerat av en fundamentalistisk islamsk regim.
Jag tror att Epstein-filerna påverkar USA;s och Israels agerande i en ytterst begränsad, för att inte säga obefintlig omfattning.

Det handlar om att inte tillåta ett gäng religiösa galningar ha tillgång till kärnvapen. De behöver inte ens ha dem brukbara, bara att de kan ge sken av det kommer skapa så pass oro i regionen eftersom ingen kan vara helt hundra på att skäggdårarna inte brukar dem i ett infall av andliga uppenbarelser.

Varför tror du att länderna i Irans närområde, som inte direkt ser på USA eller Israel som sina kompisar, förhåller sig neutrala i konflikten. De vill för helvete inte att mullorna skall ha möjlighet att börja vifta ned kärnvapen
Trumps bomber kan såklart tjäna flera syften. Ett kan mycket väl vara att han önskar sänka temperaturen kring Epstein-skandalen. Det vet du inte. Och jag förstår definitivt inte varför jag varnades för att ha delat den tweet där Ayatollah skrev om Trumps samröre med Epstein - men Epstein-sagan handlar oavsett om något långt större än sexuella övergrepp inom societetens äckligaste massagerum.

Kanske bör du sätta dig in i dokumenten innan du uttalar dig självsäkert om vapen som ingen bevisat att de existerar? Att blunda för dem, eller göra som [mod] och radera känsliga länkar och kopplingar från medvetandet och nyfikna läsare, är i alla fall ingen lysande strategi.
Citera
2026-03-01, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vilka i den iranska ledningen lever? Det vore ju bra om det fanns någon att förhandla med.

Jag undrar om Iran har startat någon form av fria kriget. Då ormhuvudet har fallit. Därför anföll de Gulfstaterna. Det är helt idiotiskt eller så satsar de på ett heligt krig där Iranska folket ska vilja bli martyrer. Precis som mot kriget Irak.

Hur kommer folket agera? Armen? Revolutionära gardet? Basij? Bomba flickskolan var inget bra om du nu var Israel/USA.

Israel måste ha infiltrerat hela iranska samhällsapparaten. Det med USA avlyssning gör det fruktansvärt svårt för Iran.

Ja det verkar så. På ett moraliskt plan går det väl och säga att Israel har rätt att göra det. Skäggtomten, må han grillas i helvetet, har ju brölat om Israels förintelse. Och försökt göra det också med hjälp av Hamas och Hezbollah. För USA är det svårare.

Men huvudfrågan är hur kommer iranska folket agera? Jag tror skäggtomten var redo att dö som en martyr. Nu är risken att det växer upp en massa nya tokstollar i Iran i någon slags martyrkult. Eller så slänger iranska folket honom på historiens soptipp.

Knappast någon förhandling med det gamla styret, lika lite som i Syrien.

Det kommer nog att komma in någon på scenen inom några veckor, någon som har möjlighet att samla det iranska folket.
Citera
2026-03-01, 07:59
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Att kriga är väl alltid oetiskt? Klart drönartillverkaren vill att man ska prioritera drönare...
Men drönare kan inte "avancera" på ett slagfält, för det behövs soldater.
Man talade såklart om alla typer av autonoma robotar, inte bara drönare, Einstein.
Citera
2026-03-01, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Få länder är så oberoende av utrikeshandel som Iran.
Men t.ex. egna järngruvor och stor tillverkning av bilar, lastbilar ja nästan allting själva för sin egen marknad.
Det går inte att jämföra den tekniska någon i Iran med Venezuela.
Därför är det ett totalt döfött projekt Trump gett sig in på, att inbilla sig han skulle klara av att göra Iran till någon slags amerikansk lydstat!

Nej det stämmer inte. Khomeinis påhitt om Autarki är ju ett av skälen de inte har något vatten. Det borde bli en lärdom till alla nassar, toknationalister och antiglobalister. Autarki fungerar inte utan förstör

1 Nordkorea - Världens bajs

2 Iran - Slut på vatten

3 AH Nazister - Tvingades in i ett för tidigt krig. Som gick uselt.

Lägg där till Irans försök på kärnvapen. Det tragikomiska var att Khamenei hade tidigare en fatwa mot kärnvapen.

Autarki, kärnvapen och Irans ologiska hat mot Israel blev deras troliga fall. Sen skulle de ha gjort en Vietnam och börjat krama USA i stället för bröla Satan hela dagarna.
Citera
2026-03-01, 08:01
Medlem
Kinaskis avatar
Är det dålig precision på de där Iranska drönarna?
Verkar ju falla ner lite varstans.
Citera
2026-03-01, 08:02
Avstängd
Ayatollah kramarna försöker få Epstein att vara ett svepskäl att gå i krig 😅

Kanske missade att Biden var president 2023 och då var det ingen som gnällde att öppna filer här och där

sanningen är att USA/Israel vill ta bort ett sista hot, så handeln i MÖ är smärtfritt utan Houthis, Hizbollah, Hamas

Iran och Israel kommer upprätta diplomatiska förbindelser och det skrämmer inte minst ni palle älskare för nu är ni glömda.

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Trumps bomber kan såklart tjäna flera syften. Ett kan mycket väl vara att han önskar sänka temperaturen kring Epstein-skandalen. Det vet du inte. Och jag förstår definitivt inte varför jag varnades för att ha delat den tweet där Ayatollah skrev om Trumps samröre med Epstein - men Epstein-sagan handlar oavsett om något långt större än sexuella övergrepp inom societetens äckligaste massagerum.

Kanske bör du sätta dig in i dokumenten innan du uttalar dig självsäkert om vapen som ingen bevisat att de existerar? Att blunda för dem, eller göra som [mod] och radera känsliga länkar och kopplingar från medvetandet och nyfikna läsare, är i alla fall ingen lysande strategi.
Citera
2026-03-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Teknologin är bättre nu, man kan från satellit följa även bilar. Men framförallt i det här fallet så är det många års arbete från israel som underlättar, man vet exakt vad alla iranska ledarna gör och vilka de är. Troligen har man koll på flera tusen personer intill minsta lilla detalj och använder nu den informationen till att eliminera dem.
En så symboliskt viktig person borde vara mycket väl skyddad. Förutom att befinna sig i säkerhet för det mesta så borde han vara omgiven av pålitliga personer. Att infiltrera en sådan kreta måste vara nästan omöjligt. Vore jag Ayatollan skulla jag ha anställt flera dubbelgångare, köra med flera likadana bilar, ha flera olika bostäder, allt för att förvirra motståndare.
Iran är ett stort land med goda inkomster från olja, man borde ha ekonomiska resurser till en god säkerhet. Genom kontakter med t ex Ryssland borde man ha tillgång till modern teknologi. Men Israel är tydligen steget före hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in