Citat:
Ursprungligen postat av
Miisshemlig
Mamman gör barnets sjukdom mycket värre än det är. Barnet är väldigt mager. Mamman får barnet att må dåligt hemma. Så fort barnet blir placerat så börjar barnet må bättre. Barnet får upp i vikt och ser äntligen frisk och välmående ut jämfört med innan placering. Alltså både denna dokumentär och dokumentären Malin är så långt ifrån verkligheten, jag var på samma plats som Malin och MALIN var inte en lämplig förälder. Men dokumentären vill få de att se ut som att hon är det. Alla där ifrågasätter hur hon ens kan jobba med barn. Det var skrämmande. Hon kunde ej ta hand om sin bebis. Och det är ju samma här. Dokumentären försöker få det att se ut som att det är ngt som inte stämmer. Det är blåögda människor som gör dom här dokumentärerna och dom har inte all insyn utan dom tror ju och vinklar från föräldrarnas sida. Helt sinnessjukt att dom får släppa såna här dokumentärer. Detta beslut är helt rätt också. Jag har sett före och efter bilder på barnet. Och det kan jag säga er om ni alla skulle sett dom skulle ni också tycka de är rätt beslut.
Precis min känsla av mamman. Hon verkar manipulativ/ rättshaverist. Ingen får gå emot henne.
Överdrivit symtomen på sin dotter för läkaren. Inte låtit dottern träffa läkaren. Fått pengar för att ta hand om sin sjuka dotter.
Får ”Münchausen by proxy” känsla av mamman:
Münchhausensyndrom är en form av allvarlig barnmisshandel där en vårdnadshavare, oftast mamman, simulerar eller medvetet framkallar sjukdomssymtom hos sitt barn. Syftet är ofta att få uppmärksamhet för sig själv som en engagerad förälder, vilket leder till att barnet utsätts för onödiga, smärtsamma medicinska utredningar och operationer
Förövaren kan förgifta (exempelvis genom att ge mediciner barnet inte behöver), kväva, svälta eller förfalska journaler för att barnet ska uppvisa symtom.
Symtomen försvinner ofta när barnet skiljs från förövaren. Det är svårt att upptäcka och tar ofta lång tid innan vården reagerar.
Hoppas att det inte är så, för då tog det många år för vården att slå larm. Elsa verkar ju må fysiskt bättre nu borta från sin mamma.
Hoppas allt löser sig till det bättre för Elsa🙏