2026-02-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
BREAKING: IRAN HAS STRUCK PRINCE SULTAN AIRBASE IN SAUDI ARABIA WITH MISSILES AND DRONES

- Reuters

Klarar inte av att möta sina motståndare så de skapar bara kaos. En riktig jävla terrorstat.
Citera
2026-02-28, 23:29
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kan gå åt pepparn ja.., betänk också Irans nuklerära program med allt radioaktivt sk-t. Som finns på plats.

Om inte Trump landstätter trupp för att spränga allt åt fanders.., vart kommer det då att försvinna ?

Talibanerna i Afghanistan visar exakt vad som kommer ske....

Västerländskt styre i 100år är enda lösningen. Och det kommer inte ska. Så detta är en ren och skär katastrof. Oavsett vad man tycker om Iran (jag som ateist har ju en bestämd uppfattning...)
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De skrev också inlägg om att det var Harris som skulle göra det här.

De är alla lika väck och tillber den stora ledaren oavsett vad som händer.

Jag är inte så säker på det. Han är över hela spelplanen, men minst i Usa med matpriser, folk som sliter med 2-3 jobb etc..

Nästa "hållplats" blir Kuba för Trump, då säg.."mellan tummen och pekfingret" 1-2 månader innan mellanårsvalet. Sedan proklamerar han till valet att han har dräpt alla Usa`s fiender..

..men hans jobb skulle ju vara Usa, och ge blaffen i resten ?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
sluta lipa

Israel kunde ha dödat geten närsomhelst som du väl såg...tog mindre än 20 min att döda geten

Såå Israel kan/kunde döda aset närsomhelst men finns ett politiskt spel också vettu

Rent faktiskt var han boss där i 36 år.

Och jag bara konstaterar att du inte ger något politiskt rätt läge. Det är bara något som hände.

Och när du inte kan göra det tror du att orden "sluta lipa" kan ha någon effekt.

Men det har de inte.

Återkom när du har tänkt lite mer.
Citera
2026-02-28, 23:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Så länge iranier tror att Khamenei och revolutionsgardet är oskadda så kommer folket att vara rädda, när de förstår att det inte är så kan de fira persiskt nyår på riktigt.

Det låter rimligt. Tack.
Citera
Medlem
mjolnirrs avatar
Uppenbarligen har jag inte missat, jag ifrågasätter, vem ska man tro på? Duuuh
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja, Israel och USA gick ju själva ut med det? Hur kan du missat?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Tack
Vad är det mest spektakulära hitttiils?
No gore, har bara precis vaknat!

Om det är sant så att en mycket känd skyskrapa brinner, en av de högsta i världen, i rikemansparadiset Dubai. "Burj Al Arab"

https://x.com/pakistanwalli/status/2027867221008257359
Citera
2026-02-28, 23:32
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Trump din jävla king.
Det är inte han som gör jobbet.
Citera
2026-02-28, 23:33
Medlem
Masingas avatar
Ser väl mest ut som att Iran bra använder "jabben". Snart åker de väl på en TKO.
Citera
Medlem
mjolnirrs avatar
Låt oss säga att USA och Israel vill få till ett regimsikte, hur lång tid tror du att det skulle ta? Pratar vi månader eller år?

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det beror väl lite på vad man menar med "andas ut". Att inga andra kommer blanda sig i konflikten på Irans sida är väl ganska givet, men det innebär förstås inte att striderna i sig behöver vara över i en handvändning. Exakt vad slutmålet med detta är vet väl bara ledningen i USA och Israel. Är målet "bara" att ta några av de iranska topparna av daga samt slå ut lite militär infrastruktur kan det gå undan, är målet däremot att en gång för alla få till ett regimskifte lär det ta längre tid.

Angående oljan så har andra säkert bättre koll på den biten men jag har svårt att se att Iran, mitt under brinnande krig, kan blockera Persiska viken. Däremot kan transporter förstås störas ganska rejält i alla fall enbart av det faktum att hela området blir långt mer osäkert.

.. och ja, det kan bli dyrare saffran till nästa jul om det här håller i sig.
Citera
Medlem
Iran försöker provocera fram ett storkrig i regionen genom att urskiljningslöst attackera Bahrain, Saudi, Dubai och andra grannländer samt stänga Hormoz

Hur lång tid innan fler länder tvingas intervenera mot terrorstaten?
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Tufft läge för islamisterna. De kan inte nå USA eller Israel, avståndet i det första fallet och beredskapen i det andra då Israel framgångsrikt skjuter ned det mesta.

Så Iran riktar sina attacker mot närliggande arabländer och gulfstaterna istället (amerikanska baser + infrastruktur och civila mål i Dubai bland annat) och skapar ännu mer fiender i världen. Samtidigt som ingen allierad kommer till deras undsättning och man får halva ledningen dödad på några timmar inkl Khamenei, och nu gömmer sig övriga och bara väntar på nästa attack.

Samtidigt jublar iranierna över nyheten att Khamenei dödats. Hatad av alla förutom de regimtrogna islamisterna som vill gifta sig med barn. Här kan vi prata om a failed state!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in