2026-02-28, 23:17
Medlem
Till nån som olyckligt vaknade efter en timmes sömn.
Vad sker?
Citera
2026-02-28, 23:17
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Med andra ord kan vi andas ut i det läget? Men priserna på olja, mat osv lär likt förbannat öka, eller vad tror du? Jag har ingen koll utöver det som är "allmänt känt".
Ja, olja kan bli dyrare, men USA och Israel har väl planerat för det.

Iran vill blockera Hormuz sundet
Some 20% of global oil from producers such as Saudi Arabia, the UAE, Iraq, Kuwait and Iran pass through Hormuz as well as large volumes of LNG from Qatar.
Citera
2026-02-28, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
verkar som att det går trögt för iranierna. är 3 gången det där klippet visar ett nedslag , i 3 olika länder tillochmed...

Iranian missiles spotted over Jumeirah, UAE 🇦🇪🇮🇷

https://x.com/SilentlySirs/status/2027818617849409547?s=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
An Iranian Shahed drone hits the US Fifth Fleet headquarters in Bahrain once more.

https://x.com/PressTV/status/2027846752682872916?s=20
Det blev fan inte ens ett hål, bara lite repor och ett rökmoln, iranierna är lika efterblivna som ryssarna.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Trump på Truth Social:
Khamenei, one of the most evil people in History is dead.

Vad ska vi säga om det?

Mitt svar på det är : Var det detta, som MAGA-folket väntade sig i Usa..när de valde honom ?
Citera
2026-02-28, 23:20
Medlem
mjolnirrs avatar
Men är det allmänt erkänt? Jag tänker att det lika gärna kan vara islam som gör ett false-flag mot sina egna, attackera civila och oskyldiga för att kunna rikta skit mot Israel och Usa?
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Nu var det Israel och USA som startade den olagliga attacken och begick sedan krigsbrott och bombade civila mål.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Varför förnekar Iran att Khamenei är död?
De tjänar väl inget på det?
Om han inte vore död och detta rapporteras är det ju slagsida för väst?
Tror det är mest kaos hos neandertalar-regimen i Iran just nu.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Till nån som olyckligt vaknade efter en timmes sömn.
Vad sker?

Det är krig, människor dör. Skyskrapor brinner i Gulfstaterna. Olika ledare i Iran dödas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mitt svar på det är : Var det detta, som MAGA-folket väntade sig i Usa..när de valde honom ?

HELL YES!
Citera
2026-02-28, 23:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Med andra ord kan vi andas ut i det läget? Men priserna på olja, mat osv lär likt förbannat öka, eller vad tror du? Jag har ingen koll utöver det som är "allmänt känt".

Det beror väl lite på vad man menar med "andas ut". Att inga andra kommer blanda sig i konflikten på Irans sida är väl ganska givet, men det innebär förstås inte att striderna i sig behöver vara över i en handvändning. Exakt vad slutmålet med detta är vet väl bara ledningen i USA och Israel. Är målet "bara" att ta några av de iranska topparna av daga samt slå ut lite militär infrastruktur kan det gå undan, är målet däremot att en gång för alla få till ett regimskifte lär det ta längre tid.

Angående oljan så har andra säkert bättre koll på den biten men jag har svårt att se att Iran, mitt under brinnande krig, kan blockera Persiska viken. Däremot kan transporter förstås störas ganska rejält i alla fall enbart av det faktum att hela området blir långt mer osäkert.

.. och ja, det kan bli dyrare saffran till nästa jul om det här håller i sig.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

De skrev också inlägg om att det var Harris som skulle göra det här.

De är alla lika väck och tillber den stora ledaren oavsett vad som händer.
Citera
Avstängd
Citat:
Men är det allmänt erkänt? Jag tänker att det lika gärna kan vara islam som gör ett false-flag mot sina egna, attackera civila och oskyldiga för att kunna rikta skit mot Israel och Usa?

Ja, Israel och USA gick ju själva ut med det? Hur kan du missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in