2026-02-28, 22:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
De allra flesta (typ 99%) av de Iranier jag känner och har sett i media firar att den ondskefulla regimen som styrt Iran i 47 år nu kan falla.

Vad får TS att tro att "muslimerna i Sverige" skulle bli arga för att detta sker? TS verkar ha väldigt dålig koppling till verkligheten, dessvärre.
Citera
2026-02-28, 22:34
Medlem
Vad härligt att världen fått en muslim mindre! Ta den i röven alla islamister.
Citera
2026-02-28, 22:42
Medlem
Den här galna islamistregimen har ju varit på Palestinas sida och finansierat terrorsekten Hamas, så det finns väl tusentals palestinier som är förbannade nu antar jag.
Citera
2026-02-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De allra flesta (typ 99%) av de Iranier jag känner och har sett i media firar att den ondskefulla regimen som styrt Iran i 47 år nu kan falla.

Vad får TS att tro att "muslimerna i Sverige" skulle bli arga för att detta sker? TS verkar ha väldigt dålig koppling till verkligheten, dessvärre.
Tyvärr finns det muslimer från andra länder som blir mer förbannade eftersom stödet till Hamas och hizbollah nu försvinner. Så medan iranier firar blir palestinier och antagligen Greta thunberg förbannade. I Storbritannien var det tydligen folk från bland annat Pakistan som protesterade
Citera
2026-02-28, 22:47
Medlem
Det är ju inte Sverige som dödat honom. Vissa blir väl ledsna, andra glada och några är väl lika oroliga för omvärlden som vi är.
Citera
2026-02-28, 22:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där är en missuppfattning. Även de "mindre troende" muslimerna är oerhört mycket mer troende än våra "jag konfirmerar mig för att få en moppe"-svenskar. Religionen sitter lika hårt i dem, som Katolicismen satt i s.k. avfälliga katoliker på 1950-60-talet fortfarande. De (muslimerna) är många decennier efter oss. Det är livsfarligt att inte fatta det!

Svensken var väldigt religiös till typ 1850, sedan började det att avta, försvann kanske 1960-talet för det flesta svenskar. (Utom "Livets ord"-Jönköping och Carola-fans. Ebba är väl sån också).

Har några anställda på mitt företag, de är muslimer, "båda sorterna". De skiter i allt, köper korv, grillar danskt fläsk, dricker öl. MEN deras fruar är hemska! "Allah Allah!", gubbarna bryr sig inte. De är som vilken svensson som helst. Käringarna klär sig i hucklen, utav egen vilja.
"Allans Snackbar" kan man säga. (Eller som Sverige på medeltiden).

Det blir bra i Iran när den nya Shahen tillsätts, ungefär som på 1970-talet.
Senast redigerad av kraftfoder 2026-02-28 kl. 23:04.
Citera
2026-02-28, 22:51
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Finns ingen som dödat så många muslimer som Iranska Proxy-grupper!

Den tolv sekteristiska regimen i Iran har skadat Islam och muslimer på ett sätt den muslimska världen aldrig skådat förut!
Citera
2026-02-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag funderar på att arbeta hemifrån på måndag och avvakta och se hur muslimerna här kommer reagera nu när ledaren för Islamiska Staten, Hamas osv har dödats. Kommer dom angripa oss eller väntar dom fortfarande på rätt tillfälle?
Ledaren för Islamiska staten? Khamenei är shia, medans majoriteten av mussarna är sunni. Shia och sunni hatar varandra. Är det något folk kommer göra så är det att fira hans död. Du kanske borde ta och läsa på lite
Citera
2026-02-28, 22:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Då tror jag att du träffar någon sorts speciellt urval... för det är inte min erfarenhet, och jag har också träffat en del.

Skulle säga att det blir väldigt random när man befinner sig på olika arbetsplatser - Bland både arbetare och tjänsteman. Det som skiljer sig är om de vill att Trump och Israel ska bomba eller om de anser att de måste fixa det själva och olika nyanser däremellan. Men det som alla vill är att få bort islam som de hatar. Det har de gemensamt.

Du ser väl hur det iranska folket vill slänga av sig slöjan.

Vi får hoppas att det stackars fina folket lyckas den här gången att bli av med det extremt vidriga islam.

Nu ser man ju också att de vidriga islamisterna i Iran skickar bomber på oskyldiga lite kors å tvärs med siktet inställt på just civila. Kvinnor och barn. Precis som terroristerna i Hamas (som faktiskt är en del av Iran).
Citera
2026-02-28, 22:57
Medlem
Citat:
Det är väl klart att de är muslimer, men de som kom hit just för att de flydde från Ayatollah Khomeini på 1980-talet, gjorde det för att de inte ville leva i en teokrati med Sharialagar. Men de är ändå muslimer, bara lite mer mellanmjölkstroende sådana. Dessas barn är vanligen rätt sekulariserade, men tron ligger alltid i bakhuvudet och kan blossa upp igen.

Men det har kommit hard core-muslimer därifrån också senare, människor som bara kommit för bidragen och välfärden, men inte hade något emot teokratin i Iran i sig.
Ja där någonstans ligger sanningen. Jag som "dumsvenne" blir glad av du berättar det här.
Citera
2026-02-28, 22:58
Medlem
KavlaUpps avatar
Jag som svensk kommer i alla fall att jubla. En sorgens dag för islamister
Citera
2026-02-28, 23:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Det blir bra i Iran när den nya Shahen tillsätts, ungefär som på 1970-talet.

Fast DET ska vi väl inte hoppas på, att det blir den siste shahens son? Han skulle aldrig acceptera något annat än att ses som allsmäktig, Allahs skugga på jorden. Vad Iran behöver är en riktig demokrati, med regelbundna val där alla i befolkningen har en röst - utan shaher, sultaner eller kungar. EU får hjälpa dem med alla institutioner och formaliteter som behöver komma på plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in